retorik Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Det här händer allt för ofta tyvärr.. $50 NL Texas Hold'em - Thursday, October 06, 21:21:42 EDT 2005 Table Table 54890 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 3: Vgnocchi ( $55.30 ) Seat 4: tidel ( $39.43 ) Seat 5: CongaNuts ( $25.20 ) Seat 6: mr_81 ( $16 ) Seat 1: retorik ( $49.90 ) Seat 2: ABIGWIN ( $48 ) retorik posts small blind [$0.25]. ABIGWIN posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to retorik [ Kc Ks ] Vgnocchi calls [$0.50]. tidel calls [$0.50]. CongaNuts folds. mr_81 folds. retorik raises [$1.75]. För liten raise? ABIGWIN folds. Vgnocchi folds. tidel calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ 8d, Jd, Qc ] retorik bets [$3]. borde jag ha bettat mer? tidel calls [$3]. ** Dealing Turn ** [ Th ] retorik bets [$4]. tidel raises [$8]. Borde jag folda redan här? retorik calls [$4]. ** Dealing River ** [ 5h ] retorik checks. tidel bets [$15]. retorik: k-k retorik folds. Kan han ha något annat än stegen? tidel does not show cards. tidel wins $40.65 Behöver all hjälp och alla tips jag kan få. För just nu tycker jag att jag tar fel beslut hela tiden. * RP - QoS * Citera
Djens Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Preflop o flop e helt okej spelade tycker jag, du vill ju inte skrämmas. När tian kommer har du två val, en massiv checkraise (Symbolisera AK) som kan skrämma bort veka spelare. Samt checkcall om du får odds, du har troligen 3 outs för split och 4 för nötstegen. säg att du behöver 14% alltså. MEd andra ord måste pottoddsen vara bättre än ca 1:7 för du ska syna. Förutsatt att inte det finfina esset kommer på river där du troligen kan plocka av killen en bra summa om han e en tomte. jag e lite för trött för att räkna matte just nu, men räkna på lite implicita också.. Citera
Recommended Posts