zirAlex Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 8-manna turnering, period 2 (50/100, startstack 3000), har lite under 3k. Ingen har åkt ut. Hittills många pre-flop raisar, men lite floppar. Sitter på SB och har 5 7 . Fyra st limpar, jag med och BB checkar. Floppen kommer 8 4 8 "Intressant", tänkte jag - 13 outs, pottodds och bra implicita odds (eller?) - och synar en bet och en syn på 300. Tre till turn: 6 Stegen! Känner mig tryggare med stegen än med färgen pga eventuellt annat bättre färgdrag. Check från mig, bet från samma kille, sen går nästen all-in. Jag är bensäker på att han har trissen, då han har en tendens att slowplaya det mesta och är en hängiven all-in-betare vid stark träff. Jag synar relativt snabbt och han visar Q8. River är självklart Q och jag är utslagen. Kom senare på att Lederer nog hade foldat den, inte sant? Jag menar 80% chans på att dubbla upp i period 2. Med lite rutin ska man väl kunna lägga den? Så, spelade jag rätt? Citera
Rezzpect Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Jag skulle synat alla dagar i veckan... Tror inte han sitter med 84,86. Å du har också 2 stycken Nöt dragningar. Citera
emil_c Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 du gick ju allin med bast hand.. mer an sa kan man vall anda inte krava? osis att du akte bara Citera
Smokey_McPot Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Ska du spela den så måste du förstås vara villig att gå allin när du väl har träffat ett av dina drag. Osannolikt att någon har kåken redan på floppen. Jag skulle ställt in alla dagar i veckan, man kan inte sitta och vara weak tight på en 1 bords tour. Citera
Recommended Posts