Gå till innehåll

POKERFORUM.nu rip-off?


Myre

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Andra pärlor:

Exempelvis spela aldrig händer som är lägre än A10 i början innan du har fått ut din insättningsbonus.

För alla vet att det är först när insättningsbunsen är avklarad som man kan räkna med att floppen innehåller små kort.

 

Detta är inlägg nr 100 på pokerforum.se läs och njut.

Och njuta fick vi, av en hand history. (By the way, detta är mitt drygt tusende inlägg)

 

Citat:

Är det något som händer att jag vinner i början och därefter förlorar pengarna för att jag skall sätta in nya?

 

Jag tror att dessa svängningar mellan vinst och förlust är helt normala

Å fan - vinnar inte alla alltid?

 

En webbplats som jag kan rekomendera för att lära sig om pokerstrategier, odds och andra speltips i Texas hold Em är http://www.cardplayer.com Klicka på knappen "Poker Odds Calculator" för att se om du spelade din hand rätt eller fel.

 

Kanon - enda oddsräknaren jag känner till som räknar fel, och får stå oemotsagd.

 

 

På svenska finns det givetvis inga bra böcker som ger en god översikt över spelet.

Glimnes bok är faktiskt en av världens bästa, just för att han ogenerat tar godbitarna från alla andras böcker. Men det är klart, boken om poker från 1906 är kanske vad artikelförfattaren tänker på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men den känns ändå spontant korrekt. Klassar det då inte som någon rip.

Först hade de ett forum som hette Markbunden Poker, det hade vi också. Sedan ändrade vi det forumet till Livepoker. Gissa vad som hände med deras forum som hette "Markbunden Poker" några timmar efteråt?

 

De har också uppdelning mellan seriös handdiskussion och bad beats. Vi är det enda forum som jag sett göra den uppdelningen.

 

Så jag tror nog att vi kan tänka oss att lite inspiration förekommit iallafall. Eller så är det ett jäkligt kul exempel på att poker verkligen, verkligen ligger i tiden. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar deras pokerlexikon. Här är en godbit:

 

Semi-bluffing = Tex om du har en gut shot stright draw och potten e inte så stor att du har tillräkligt med ods för att beta den handen men gör det ändå eftersom du hoppas att alla andra ska lägga sig. Callar de så har du ändå möjlighet att få den bästa handen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lite mer som gnightly missade :P

 

Bet= satsa

Call= syna

Rise= höja

Check= passar

Fold= lägger ner sin hand.

There is a house in New Orleans... They call it the RISING sun.

 

 

Den senast registrerade användaren är gnightly

 

 

De spelare jag sett som försöker bluffa spelar aggressivt och stannar inte. De höjer med en gång utan att tänka efter.

Precis min filosofi. Varför ska man tänka?

 

 

Här kommer en lista över kort som är spelbara innan floppen.

JJ-Call re-rasie pot enbart call

Precis, ska nog syna ner allt jag äger och har nästa gång med JJ.

 

87s 76s 56s 54s 43s-fold

Jaha, folda? Kan lägga till några fler händer, ehh.

 

JTs-Call raise pot fold

Vad kan jag mer välja på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här är rätt bra:

 

Inlägg 1. postat av en kille med status Site admin:

 

"Alla har sina favorit pokerrum. Har provat många skulle kunna lista dom, men ser inget värde när alla har olika smak. Men rent spelmässigt uppskattar jag iglobalmedias pokerrum (partypoker.com). Deras Multi-tuneringar håller riktigt högklass. Har du inte provat partypoker kan du få en extra sign up bonus om du går igenom pokerforum.se länk. [LÄNK CENSURERAD] Detta gäller givetvis alla andra pokerspelare ochså. Skicka PM om du vill ha mer information"

 

Inlägg 2. postat av en annan kille med samma status:

 

"Plockade bort din affiliate-länk. Om du vill ha den kan vi lägga upp ett reklambanner på sidan. Reglerna är ganska tydliga vad gäller olovlig reklam, och reglerna gäller tyvärr även för oss "diktatorer".

 

Ursäkta eventuellt besvär..."

 

Kaaanske skulle ta och snacka om sånt innan, administratörer som de är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Pokerplayground.com har varit här på "sveriges bästa pokercommunity" och spammat lite

pokerplayground inger förtroende:

Först klickar man på den svenska flaggan för att få sajten översatt till modersmålet.

När inte det fungerar så går man givetvis till supporten och försöker: "Click here for Live Chat", nähä, inte det heller.

 

Ytterligare en intressant sak är att de erbjuder: Texas Hold'em, 7 Card Stud och Omaha poker.

Jag trodde i min enfald att det hette Omaha Hold'em, men jag hade väl fel då...

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lite mer som gnightly missade :P

 

Bet= satsa

Call= syna

Rise= höja

Check= passar

Fold= lägger ner sin hand.

There is a house in New Orleans... They call it the RISING sun.

De blandar tempus också. Plus att de inte vet vad heter på svenska ens.

Man säger inte att man lägger ner sin hand. Man lägger sig bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
:x Tänkte på kul att jag testar att bli medlem på Pokerforum.se. När jag reggade min epostadress säger ett meddelande att min mailadress redan finns. Alltså det var bara att logga in med samma användarnamn och lösen som här på Pokerforum.nu. Jag vet iaf en sak. Jag har inte registrerat mig på deras site och jag står inte heller listad som medlem i deras arkiv.......Skumt eller hur??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:x Tänkte på kul att jag testar att bli medlem på Pokerforum.se. När jag reggade min epostadress säger ett meddelande att min mailadress redan finns. Alltså det var bara att logga in med samma användarnamn och lösen som här på Pokerforum.nu. Jag vet iaf en sak. Jag har inte registrerat mig på deras site och jag står inte heller listad som medlem i deras arkiv.......Skumt eller hur??

Det är jäkligt skumt, jag kan åtminstone lova att vi härifrån inte har lämnat ut några uppgifter (annat än det som är offentligt tillgängligt genom medlemslistan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...