Gå till innehåll

Gulat i princip allt, strategi för att vinna tillbaka?


ninjalittle

Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du verkar trivas med livet rätt bra utanför pokern, så kanske dags att ta tag i det ännu mer? Börja träna igen och liknande.. Man behöver inte spela poker varje dag i veckan, och du behöver inte sätta in 2-3k för att spela.

 

Sätt in en mindre summa och spela lägre nivåer? Bygg rulle.. Funkar de inte så e de nog dags att gå vidare. Finns mycke annat utanför pokern, speciellt om du redan har ett bra jobb mm! Se pokern som en liten hobby om du nu måste spela..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FLT liksom SnG är numera ganska dött också så en comeback till något med mycket skakig framtid verkar riktigt kallt.

 

Bäst är väl att bara lägga ner men om du tvunget måste ha ett tidsfördriv kanske ett par lax in på SvS och micro NLT/PLO kan vara något. Bara spela för skoj och för att lära sig och helt ge upp pokerdrömmen om pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å ena sidan är mer fisk alltid välkommen, å andra sidan är det ju rätt uppenbart vad som är rätt val för dig.

 

Ja sluta jaga fiskar ifrån bordet :)

P.S. Du suger antagligen. Sluta lura dig själv.

 

Dock tror jag inte att du är en fisk utan tom riktigt bra. Du hade om jag räknar rätt ca 200BB på 20/40 nivån. Läste ett inlägg igår om en snubbe här som loosade 170BB samma kväll så inte undra om du gula. Vet dock inte om han menade 170 big blinds lr big bets men isf är det ju bara 2 katastrofkvällar som räcker för en gulning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja sluta jaga fiskar ifrån bordet :)

 

 

Dock tror jag inte att du är en fisk utan tom riktigt bra. Du hade om jag räknar rätt ca 200BB på 20/40 nivån. Läste ett inlägg igår om en snubbe här som loosade 170BB samma kväll så inte undra om du gula. Vet dock inte om han menade 170 big blinds lr big bets men isf är det ju bara 2 katastrofkvällar som räcker för en gulning.

 

Tack, du vill att jag skall gå in med nya fräscha pengar eller??

 

Får se om jag gör det... på slutet grinda jag rakebackpengarna på 0.5/1 FL men det gick åt helvete det med. Tror problemet är att jag var bra på 5/10 medan jag var aktiv. Sedan gick jag upp, överskattade mig själv, och kunde inte gå ner. Pokerförtroendet knäcktes rejält. Motståndet är mycket bättre nu än för 1,5 år sedan. Nu när jag är gul har jag lirat lite playmoney på Pokerstars, fan, till och med där är spelet ganska tajt med bra spelare... tror nog jag skall gå in med 100 dollar i månaden som jag gjorde när jag började spela och köra så tills det vänder. Måste hitta tillbaka till det som gjorde pokern kul en gång i tiden. Ha det som en hobby, lira ibland. Försöka glömma att jag en gång satt på 20/40 och var kung. Spela bra oavsett insats och nivåer. Starta dagbok lol.

 

Stämmer bra att 200 BB inte är någonting i FL (SH till råga på allt)... har inget emot skottning, problemet är att kunna sluta skottningen och inte säga "nu vänder det" hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är något jag lärt mig av mina år som spelberoende, så är det att aldrig försöka vinna tillkbaks det man förlorat och att aldrig spela över sina tillgångar.. =)

 

Det gäller kanske för andra spel, men knappast för poker.

När jag sitter och torskar så börjar folk bluffa mig konstant, syna alla mina höjningar pre (Även om de är 100BB preflop) med any 2.

Det är inget kul om man är kortdöd, men det räcker med en ENDA hand i det läget för att vinna tillbaka allt med skaplig ränta.

Därmot att aldrig spela över sina tillgångar är oerhört viktigt.

 

Rent matematiskt så finns det ingenting som säger att man kommer att fortsätta torska bara för att man startat dåligt. Och det omvända gäller också.

När man börjar eller sluta spela i poker har ingen betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent matematiskt så finns det ingenting som säger att man kommer att fortsätta torska bara för att man startat dåligt.
Jo det gör det. Det är bara när man använder en löjligt förenklad modell av hur ens förväntan ändras över tid som det stämmer att det inte spelar någon roll när man börjar eller slutar.

 

När man börjar eller sluta spela i poker har ingen betydelse.
Självklart har det betydelse. Tänk bara en sån sak som slutet av en 24-timmarssittning.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...