Gå till innehåll

Är det EV+ på att syna i smallblind?

mattias552

Recommended Posts

Sitter har och funderar pa om det kan lona sig i langden att syna i smallblind om manga bara har limpat in, med hander som K2o, Q7 och 29s? Just bara for att det ar sa billigt och man kan traffa en dromflopp!

Som jag ser det sa kan det inte vara det, och oftast nar man traffar dromfloppen sa blir man slagen anda pa nat satt eller sa far man daligt betalt. Nagon som anvander pokertracker som har statistik pa detta?

Hatar icke svenska tangentbord.

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du NL eller FL?

Att spela skräp från sb är mer lönsamt i NL än i FL på grund av de implicita oddsen. I no limit är en SB relativ liten i jämförelse med vad man kan vinna på handen.

Sen är det så att ju högre edge du har postflop, ju mer kan du ge upp i handequity preflop.

Länk till kommentar

du behöver inte träffa för att vinna potten. man kan nästan alltid sno potten på turn om det blir rundcheck på floppen.

Du är ju först ut som SB, och turnkortet kan ju komma farligt. Så "nästan alltid" var väl ändå att ta i.

precis därför kan jag sno potten på turn. jag kan ha checkat TPNK för att jag är rädd för omslag på floppen. Blir det då rundcheck bettar jag ut turn. ett bet från SB på turn ses ofta som styrka.

Länk till kommentar