brokewindow Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Spelade en sit'n'go hemma hos en kompis för ett par dagar sen. Vi var 6 pers. Jag har read på alla, det sitter en som är väldigt lös direkt till vänster om mig, och resten är hyfsat tajta. Det är andra handen, och alla har i princip lika marker, förutom ett par snodda blinds. Jag sitter på BB och får KK. Killen till vänster om mig kör ett 3xBB raise, och killen därefter höjer ytterliggare 3xBB. Alla foldar fram till mig, jag trycker in degen. Gör jag rätt? MVH/ R (Nybörjare och ny här på forumet) * RP - QoS * Citera
EricT Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Jag tycker du gör helt rätt. Bra läge att slå ut två spelare direkt och snabbt koppla grepp om turneringen. Citera
iller Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Beror på hur många bb ni hade i stacken ungefär. Har ni ca 50bb var är det helt OK, har ni 1000bb är det inget höjdarspel att trycka in allt. Citera
brokewindow Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Hade 100BB som startmarker. Citera
richardd Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Ja flrfaan bara betala av om han har AA, hade den tighta spelaren höjt mer så skulle du kanske kunna trappa han med syn om du tror han gör det spelet med JJ-QQ. Risken är ju givetvis att standard höjaren följer med då. Citera
Kenny_Roger Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Tycker att all in är ett för kraftigt överbet. Finns ganska få händer som synar dig där om du har en tight image, varav en av de förstås är AA. Hade nog höjt till ca 18bb för att få mer value om man leder (vilket man troligen gör), samtidigt som man har en liten chans att lägga sig om de andra två blixtsnabbt trycker in. Citera
TjockisBagarn Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Tycker att all in är ett för kraftigt överbet. Finns ganska få händer som synar dig där om du har en tight image, varav en av de förstås är AA. Hade nog höjt till ca 18bb för att få mer value om man leder (vilket man troligen gör), samtidigt som man har en liten chans att lägga sig om de andra två blixtsnabbt trycker in. Man kan inte lägga sig om de andra blixt all inar ändå, antar att det handlar om lowlimit SnGs, (vilket jag själv spelar) och jag har sett ton med blixtallins med KTo, KJo, JTs, allt möjligt ställer de in med! BARA ATT DEGA!!! Citera
Recommended Posts