Gå till innehåll

NLT - Trn, QQ i SB


J_T

Recommended Posts

En hand jag spelade i en turnering tidigare idag såg ut som följer:

 

Turneringen ungefär 15min efter första pausen blindarna 500/1000 och jag har precis flyttat till ett nytt bord. Jag sitter i smallblind och blir tilldelad QQ, alla foldar till mig och då är det mina damer mot bigblinds "randomhand". Min stack är cirka 18500 och fi stacken ca 11500 meddel stacken ca 9500,

jag höjer till 5000 tot för att se vad som händer. Jag får blixtsyn!? och floppen kommer Kc 9h 3h ,jag har 13500 kvar och fi 8000. Jag tänker att jag tar den här potten nu och går allin. Fi synar med Kc 8r så var den dagen förstörd.

 

Nu till min fråga: Hur spelar jag den här handen på ett bättre sätt?

Och om man vänder på steken var det rätt att syna med K8o? (både pre/post flop)?

 

Vore tacksam för svar då denna situation uppkommer ganska ofta för mig.

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar handen rätt och har otur. Hans syn med K8 för så stor del av sin stack är katastrof tycker jag. All in eller fold är det som gäller för honom när han inte vet hur du spelar. Om han å andra sidan har sett att du är extremt weak passive så kan han ju syna för att ställa in på floppen om du checkar, men när du just kommit till bordet känns det iskallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...