Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
har funderingar angående expekt vs multipokers bonusar just nu.

håller på att cleara 200$ bonusen på multi.

hade sen försöka hinna med 100$ också men nu när jag fått mail från expekt så funderar jag på vilken som kan vara mest värd att cleara.

Expekt: 10*bonusen i raked hands. räknas enbart när rake överstiger 0.25$

Multipoker: 20*bonusen i raked hands men här räknas det väl så fort rake tas från potten?

vad rekommenderar ni?

spelar NL25

Måste du välja en av dem så vet jag inte. Men övriga sidor i Party-nätverket har bättre reloads än Multipoker och Bet365s reload är exakt likadan som expekt fast hälften så svår.

Så om du låser dig till dem gör du ett fel val såvida du inte redan rensat upp alla som är bättre

;)

• Svars 182
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

hade sen försöka hinna med 100$ också men nu när jag fått mail från expekt så funderar jag på vilken som kan vara mest värd att cleara.

Multipoker: 20*bonusen i raked hands men här räknas det väl så fort rake tas från potten?

vad rekommenderar ni?

spelar NL25

Måste du välja en av dem så vet jag inte. Men övriga sidor i Party-nätverket har bättre reloads än Multipoker och Bet365s reload är exakt likadan som expekt fast hälften så svår.

Så om du låser dig till dem gör du ett fel val såvida du inte redan rensat upp alla som är bättre

;)

Stämmer ju inte. Bara multi (och eurobet?) har reload just nu och på bet365 kan bonusen inte clearas om man spelar NL25.

Postad

vad rekommenderar ni?

spelar NL25

;)

Stämmer ju inte. Bara multi (och eurobet?) har reload just nu och på bet365 kan bonusen inte clearas om man spelar NL25.

Aj tusan det har du rätt i. Men har inte dom andra party-skinsen reloads än? Trodde det bara var jag som blivit utfryst...

Postad

Ja, men tydligen ska det vara svårare att cleara Primabonusarna. Potterna måste tydligen vara högre, var det nån som sa i nån annan tråd.

Och sen är det ju utvecklingen också. Förut kunde man ju cleara Expektbonusarna utan att spela en enda hand... :twisted: ...och sen blev det 500 händer och nu 1 000. Det blir allt kärvare för oss horor.

Postad
Det blir allt kärvare för oss horor.

Som en sann hora så bränner jag allt jag drar in på en gång. Okey, inte på knark, men på dåligt spel och utdragningar.

Jag måste hitta tillbaka till mitt Callgirl-spelande.... ;)

Postad
Ja, men tydligen ska det vara svårare att cleara Primabonusarna. Potterna måste tydligen vara högre, var det nån som sa i nån annan tråd.

Och sen är det ju utvecklingen också. Förut kunde man ju cleara Expektbonusarna utan att spela en enda hand... :twisted: ...och sen blev det 500 händer och nu 1 000. Det blir allt kärvare för oss horor.

Spelar man $0.5/$1 limit eller högre är bonusen lika för båda: Potten måste bli minst $5 innan en rejkad hand räknas. (Fast party tar $0.50 i rake och Expekt $0.25 - kan vara värt att känna till) så då är ju Expekts lättare.

Skillnaden är dock om man spelar No-limit. Expekt har som krav att rejken måste bli $0.25 vilket den kan bli på alla nivåer, men bara när potten når $5. Multipoker rejkar potten redan vid $1 eller $2, inte helt säker där. Spelar man No-limit på låga nivåer är nog Multis bättre, annars inte.

Skulle jag tro.

Postad
Multipoker rejkar potten redan vid $1 eller $2

Är det inte 4$?

För NL är det $1 pott = 0.10 rake :D På alla Party-sajter

Så tom Multipokers 20x bonus är nog bättre än Expekts 10x bonus med tanke på att du clerar den så pass lätt på PL/NL 25 på multi. Jobbigt att klarar Expekts på NL50 (om man vill göra det snabbt).

Postad

Enligtderas hemsida så är det $5 som krävs för att potten ska bli raked

http://multipoker.com/se/games/games_fees.php

Iofs står inte $0.25/$0.50 med vilket är lite konstigt :?

Edit: Om jag kollat längre ner så hade jag sett följande

$25 Max (och högre) Buy-in Pot-Limit and No-Limit spel

Bord med inköpsgräns har rake enligt tabellen nedan.

Antal spelare Rake per pott Min. Max.

2 to 3 $0.05 för varje $1.0 i Potten $0.05 $1.00

4 to 5 $0.05 för varje $1.0 i Potten $0.05 $2.00

6 to 10 $0.05 för varje $1.0 i Potten $0.05 $3.00

Postad

Jag har spelat på bet365 nu i veckan för att cleara 50$ bonusen efter 250 rejkade händer. Jag spelade dom händerna ganska snabbt och mejlade supporten för att få bonusen. Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan dom sätter in pengarna på spelkontot? Det står up to 48 h, men den tiden har gått nu. Måste man jaga dom på Bet365?

Postad

Angående bonusen hos bet365, i förra veckans bonustråd stog det om det här:

----------------------------

Som du vet har vi inga förbehåll för våra erbjudanden här på bet365poker och i vårt septembererbjudande har vi:

Inga insättningskrav

Inga omsättningskrav

Inga speciella regler för uttag

Du kan börja ta del av detta erbjudandet efter klockan 01:00 den 1:a oktober. Spela dina rakade händer på bord med lägst $0.50/$1.00 Pot Limit/No Limit eller $1.00/$2.00 Fixed Limit för att vara berättigad till detta erbjudande. För att denna bonus ska krediteras ditt konto behöver du skicka ett e-mail till support-swe@customerservices365.com.

-------------------------------

Hur var det egentligen med dom där limitsen? stämmer det att det går att cleara bonusen på 0.25/0.50 också? nån skrev att det gick men jag vill gärna höra det från fler :shock:

Postad
Alltså om jag har 200 $ på multipoker kan jag bara ta ut dom till mitt neteller konto och sen sätta in dom igen från neteller för att få bonusen?

Det funkar inte så på party men snabbast är ju att testa. Du ser ju snabbt om du har penging bonus eller inte.

Postad
Alltså om jag har 200 $ på multipoker kan jag bara ta ut dom till mitt neteller konto och sen sätta in dom igen från neteller för att få bonusen?

Det funkar inte så på party men snabbast är ju att testa. Du ser ju snabbt om du har penging bonus eller inte.

Det vore ju ganska smart att testa ja... :oops:

Postad
De brukar vara snabba. Jag får svar inom några timmar.

Okej det kanske tar tid för att jag mejlade den amerikanska/engelska mejlen. Mejlade den svenska nu istället...

Jag mailar alltid den svenska och skriver på svenska. Har aldrig väntat längre än 3-4 timmar på svar.

Postad

Det vore ju ganska smart att testa ja... :oops:

Tog ut pengar till neteller från multipoker och sen tillbaka, det ser ut som det har fungerat...