Gå till innehåll

NLT - Trn, problem med träffad KQ i turnering


EL_FishkO

Recommended Posts

Det utspelar sig i 15 dollars gusen på pokerchamps...

 

ca tionde handen, ganska löst bord. Jag sitter UTG +3 ungefär stackarna är stora och blindsen låga

Jag betar ca 4xbb och ca 5pers följer.

 

floppen kommer 8QQ utan färgdrag. Jippie tänker jag och checkar för att se om nån försöker stjäla potten.

 

Det som följer är att en kille som verkar rätt dålig och snabbt har förlorat en stor del av sin stack går all in, självklar call från min sida. Det som gör mig lite mer förvirrad är att en annan riktigt bra spelar med stor stack också går all in.

 

Vad är rätt move här? självklar syn eller bör jag lägga mig var som sagt ganska tidigt i turneringen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han hade iaf 8orna så jag åkte ut... men det kändes inte som jag kunde göra annat än calla... tack för hjälpen!

 

Jo inte mycket att göra i det läget, bara att ställa in stacken och tacka för kaffet. Sitter någon på 88 där så betalar jag gärna honom. Nästa gång sitter du på 88 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar den bara i blindsteal-försök från sen position innan finalbord där man blir färre.

 

Då tycker inte jag att man stealar, det är snarare ett värdebet i min mening. Stealar tycker jag man gör med dåliga händer.

 

Man kan definitivt spela den handen i syfte att stjäla potten.

 

Jag hade absolut ställt in med den floppen i nästan alla sammanhang. Så länge du inte har belånat huset eller något liknande är det ju inte hela världen att torska med fjärde bästa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar den bara i blindsteal-försök från sen position innan finalbord där man blir färre.

 

Då tycker inte jag att man stealar, det är snarare ett värdebet i min mening. Stealar tycker jag man gör med dåliga händer.

 

personligen om jag höjer i ett inte allt för sent läge i en turnering med den handen så vill jaginte bli synad. Däremot om jag blir synad så har jag en hyfsad hand. Därför kallar jag det blindsteal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...