parre Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Från livepokern igår. Sitter på runt 20k, mörkarna är på 600/1200. Fi har någonstans över 10k, kanske 12? Fi höjer till 3600 från CO/knappen. Jag re-raisar till 10 000 ur BB. Rätt? Mitt tänk som följer: (Jag hade A9o och tänkte att om jag väger de händer han kan tänkas openraisa i LP när det är foldat till honom mot de händer han blir tvungen att lägga mot omslag för hela hans stack kontra de han kan syna med så är det klart +EV). Jag räknar med att han openraisar en hel del händer där, men att han mot omslag enbart kan gå allin med AQ+, TT+. Inga egentliga reads då jag inte spelat mot spelare i fråga förut så jag antar en rätt stnadardrange på vad han kan tänkas riskera turneringen på i det läget. * Mini RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Är spelaren tight så är det oftast inte bra och göra så. Är spelare loose så är det rätt. Det problematiska är att göra det när man inte vet något om spelaren. Men i många lägen så är det ett stjälförsök och då kan det ofta vara rätt att göra så. Och även om Fi synar så har du en viss chans och vinna med din hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Om den andre snubben är kompetent så är ju ett omslag i stort sett samma sak som att syna all-in. Om jag gjorde den höjningen så skulle du ha ganska exakt 0% i fold-equity. Tror det är rätt sällan som du har bättre än coin-flip mot hans HD så det är väl rätt marginellt åt båda hållen. Han behöver trycka med bortåt hälften av sina händer för att du ska börja få någon substantiell fördel (dvs 55%+). Jag skulle fundera mer på om det fanns några stackar i samma storlek som min egen till vänster, i så fall blir det rätt användbart att bevara den här storleken på stacken så att man inte behöver gå all-in när man ska stjäla deras mörkar. Att bb är kvar att agera bakom talar ju ytterligare mot att spela. Om du av någon anledning tror dig ha foldequity så är det autoall-in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts