morberg Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter Ingen direkt koll på motståndarna. Preflop: morberg is SB with Ac, Ah. 1 fold, MP calls, 2 folds, morberg raises, BB calls, MP calls. Flop: (6 SB) As, Ks, 2d (3 players) morberg checks, BB checks, MP bets, morberg calls, BB folds. Ok, nu börjar det luriga. Här tänker jag två saker: färgdraget är otäckt, men jag har träffar ett roligt triss. Genom att ta det lugnt på floppen kan jag istället betta ut på turn om det checkas runt och ge sämre (men tyvärr ändå tillräckliga) odds till färgdrag. När MP bettar ut tänker jag mig en CR på turn istället och då blir oddsen för färgdraget kass. Smakar mumma. Därför enbart en syn. Kanske kan jag invagga andra A i en falsk säkerhet. Turn: (4 BB) 6h (2 players) morberg checks, MP bets, morberg raises, MP 3-bets, morberg caps, MP calls. CR enligt plan. MP 3-bettar, jag cappar såklart med nötterna. River: (12 BB) Jc (2 players) morberg bets, MP raises, morberg 3-bets, MP caps, morberg calls. Nu börjar det bli lite lurigt. Det ena MP kan ha som slår mig är QT. Samtidigt borde han väl inte spelat den handen så hårt på turn? Eller? Jag bestämmer mig för att jag har bäst hand och kör på. Final Pot: 20 BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jarnix Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Det e bara o köra på, han kan ju eventullt ha QTs i färgdraget men det finns så många fler händer som du slår. Jag gissar på att han har ett lägre set (22), men eftersom du skrivit ett inlägg om handen hade han säkert en idiotiskt spelad QT. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Finns inte att han spelat 4outs-draget så hårt på turn. Gör han det så har du otur i den handen men kan lägga till honom i din buddylist och håva in massa pengar från honom sen, eller pm:a hans nick till mig så jag kan tjäna lite stålars. Trevlig tanke bakom spelet förresten. Hade nog inte spelat likadant själv, men nu fick du ut max på både turn och river vilket kanske inte varit fallet om du cappat floppen. En liten fundering är dock om spelare X på 3/6 är tillräckligt begåvad för att räkna på odds för att dra in färgen eller inte. Känns som att den allmänne 3/6sh spelaren inte räknar för fem öre utan betalar villigt av för alla sina drag oavsett pottstorlek. Det är iaf min uppfattning. Delas den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Gillar inte detta floppspelet. Det var du som visade aggresion preflopp och en rundcheck är långt ifrån osannolik och det vill du inte på den brädan. Så länge du inte mer eller mindre vet att nån kommer betta ut på floppen och fortsätta på turn tycker jag det är ett riskfyllt spel. Väldigt ofta får man ju action av de händer som ger dig action nu, även om man bettar floppen. Du höjde ju preflopp så du är väl förväntat att betta ut på floppen. Personligen så blir jag väldigt försiktig om en TAG höjer preflopp, check-synar floppen och check-raisar turn, i min bok skriker det MONSTER!!1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts