Waggho Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Har jag tillräckligt stor chans att ha den bästa handen för att syna ner turn och river? Bör jag spela annorlunda någonstans? Allra första handen vid bordet. ***** Hand History for Game 2811473730 ***** $3/$6 Texas Hold'em - Sunday, October 02, 06:44:27 EDT 2005 Table Table 54879 (6 max) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: demon44 ( $28 ) Seat 2: outs_52 ( $168 ) Seat 5: ICON1 ( $83.50 ) Seat 6: bigmike147 ( $71.23 ) Seat 4: Nando_ ( $200 ) outs_52 posts small blind [$1]. Nando_ posts big blind [$3]. ** Dealing down cards ** Dealt to Nando_ [ J:c: J:d: ] ICON1 folds. bigmike147 calls [$3]. demon44 folds. outs_52 raises [$5]. Nando_ raises [$6]. bigmike147 folds. outs_52 raises [$6]. Nando_ calls [$3]. ** Dealing Flop ** [ K:h:, 9:d:, 9:s: ] outs_52 bets [$3]. Nando_ calls [$3]. ** Dealing Turn ** [ 9:h: ] outs_52 bets [$6]. Nando_ calls [$6]. ** Dealing River ** [ 4:c: ] outs_52 bets [$6]. Nando_ calls [$6]. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 eftersom han spelar ganska försiktigt efter floppen anar jag att han också har pp under kung. Antagligen QQ då... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Om du tror han spelar TT/AQ sådär också så tycker jag du ska syna ner men om det är en ABC spelare så är du förmodligen körd mot typ AK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 2 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 eftersom han spelar ganska försiktigt efter floppen anar jag att han också har pp under kung. Antagligen QQ då... Nja... det är väl jag som spelar försiktigt? Han bettar och jag synar ner, svårt för honom att vara oförsiktigare än att betta varje gata. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Du måste höja floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Håller med morberg, genom att bara syna tvingar du dig själv nästan till att syna ner, genom att höja floppen kan du folda turn om han 3-bettar. eftersom han spelar ganska försiktigt efter floppen anar jag att han också har pp under kung. Antagligen QQ då... Det är inte NL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Inte solklar flophöjning enligt mig. Känns som standardspel att han kommer reraisa dig oavsett om han har kungen eller inte och då får du ändå inte vetskap om huruvida han har AK, AA, eller KK. Tycker en sådan hand är typiskt readberoende. Är han en slaskare som raisar kallt och cappar med AJ, AQ? Enda sättet att få info är i princip att cappa flop och sen beta ut direkt på turn. Om du blir raisad då, eller om han är först in att beta, då kan man räkna med att vara slagen. (dock väldigt dyrt spelsätt) Tycker inte att ditt spel är fel, men utan read hade jag nog foldat flop istället för att bara calla ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Inte solklar flophöjning enligt mig. Känns som standardspel att han kommer reraisa dig oavsett om han har kungen eller inte och då får du ändå inte vetskap om huruvida han har AK, AA, eller KK. Tycker en sådan hand är typiskt readberoende. Är han en slaskare som raisar kallt och cappar med AJ, AQ? Tror du verkligen han 3-bettar med en hand som inte slår TT ofta på denna floppen? Det finns ju inga drag ute som hjälten kan tänkas höja med, så om det inte är en jätteaggro spelare så känns det som en 3-bet innebär att vi ligger efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts