Gå till innehåll

Vad har du för månadsresultat (i SEK)?  

908 medlemmar har röstat

1. 1. Vad har du för månadsresultat (i SEK)?

• (-10,000) eller sämre
    • (-9,999) - (-5,000)
    • (-4,999) - (-1,000)
    • (-999) - (+/- 0)
    • (+1) - (+1,000)
    • (+1,001) - (+5,000)
    • (+5,001) - (+10,000)
    • (+10,001) - (+25,000)
    • (+25,001) - (+50,000)
    • bättre än (+50,001)

Recommended Posts

• Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Nån mer än jag som tycker att det är konstigt att 89% går plus?

Visst är det konstigt. Men som en polare (som inte spelar poker) sa när jag berättade att jag plussade en del vid en direkt fråga : "Så säger alla när jag frågar hur det går för dom". Så antingen bluffar många även vid sidan om pokerbordet eller också så är pokern verkligen en guldgruva ! ;)

Postad

Det hela borde bli mer intressant om man läggerin separata pollar. En för de som vunnit (och under endast en månad), och en för de som förlorat. Jag gjorde det efter jag kom på att den här pollen skulle bli lite skev, men tyvärr tog de bort de pollarna då det blev för många pollar tror jag.

Postad
Det hela borde bli mer intressant om man läggerin separata pollar. En för de som vunnit (och under endast en månad), och en för de som förlorat. Jag gjorde det efter jag kom på att den här pollen skulle bli lite skev, men tyvärr tog de bort de pollarna då det blev för många pollar tror jag.

Du får göra en ny poll om några veckor:) Själv så svarade jag ett genomsnitt på mina senaste 12 månader men förstod ganska snabbt att många svarade på hur just den månaden hade gått i och med att pollen kom ut i ett månadsskifte.

Postad

Visst är det konstigt. Men som en polare (som inte spelar poker) sa när jag berättade att jag plussade en del vid en direkt fråga : "Så säger alla när jag frågar hur det går för dom". Så antingen bluffar många även vid sidan om pokerbordet eller också så är pokern verkligen en guldgruva ! ;)

Stämmer mycket bra. Pokerspelare är bra på att ljuga... Tänk dig själv att du gått plus några månader och gått och skrytit vad bra du är för dina kompisar och plötsligt börjar du förlora. Då vill du nog inte erkänna att du inte är så bra utan säger något i stil med jo det går bra eller poker går upp och ner...

Postad

Med tanke på att knappt 5% av forumets medlemmar har svarat är det inte det minsta kontigt att de flesta av dessa gått plus. Minusresultat brukar som bekant inte vara något man skryter med.

Postad
Stämmer mycket bra. Pokerspelare är bra på att ljuga... Tänk dig själv att du gått plus några månader och gått och skrytit vad bra du är för dina kompisar och plötsligt börjar du förlora. Då vill du nog inte erkänna att du inte är så bra utan säger något i stil med jo det går bra eller poker går upp och ner...

Kan man skryta om sina vinster kan man erkänna sina förluster också. Annars är man bara patetisk.

Postad

folk blir ju mer imponerade nästan om man säger man torska 30 tusen (med ett lätt ryck på axlarna), än om man säger man vann det. har man vuniit det kan det vara lite röta, men torskar man o har råd o göra det måste man vunnit bra mkt tidigare.

sen vill man inte polarna ska bli avis o vem fan skryter om pengar i övrigt? bara doku-bratzen o wannabees.

Postad
folk blir ju mer imponerade nästan om man säger man torska 30 tusen (med ett lätt ryck på axlarna), än om man säger man vann det. har man vuniit det kan det vara lite röta, men torskar man o har råd o göra det måste man vunnit bra mkt tidigare.

sen vill man inte polarna ska bli avis o vem fan skryter om pengar i övrigt? bara doku-bratzen o wannabees.

Ja det imponerar mera på mig om någon kan erkänna att de förlorar pengar än konstant säger att de vinner, vinner, vinner och vinner.

Postad

Det som vore mer intressant som topic borde isåfall vara

Hur mycket har du tagit ifrån br och satt in på ditt vanliga konto... Många här kommer ju ändå förlora det som dom vunnit.

Har gått ett 5-6 tusen plus men endast tagit ut 2000 från br...

Postad

blir nästa poll, hur mkt plus ligger du totalt sett. fast vem fan har räknat efter. tror jag kan säga med en tio-potens när, inte nogrannare än så.

får väl ljuga som alla andra isåfall

vore kul om sidorna redovisa lite likn, fast de vill väl inte skryta om att 90 torskar

Postad

Med tanke på att knappt 5% av forumets medlemmar har svarat är det inte det minsta kontigt att de flesta av dessa gått plus. Minusresultat brukar som bekant inte vara något man skryter med.

Jag tror mer att det beror på oärliga svar.

Postad

Jag kryssade i mellan 10-25k SEK. Detta baseras enbart på september månad då jag plussade något sådant.

I oktober ligger jag kanske 3-4k plus.

I augusti backade jag väl 10-20k sek.

I juli spelade jag nästan inget.

Längre bak minns jag inte men de flesta månaderna gick jag nog back, ibland lite plus.

Vad fan ska jag svara?

• 4 months later...
Postad

Apropå frågan varför ingen erkänner att de gick back förra månaden osv osv:

Som en del redan påpekat, resultatet i en statistisk undersökning där svarsfrekvensen är låg är ofta väldigt missvisande. T ex har man gjort undersökningar på Aftonbladets hemsida och ställt frågor av typen "Hur många sexpartners har du haft?" och "Hur gammal var du när du hade sex första gången?". Resultatet avviker rejält från de enkäter som gjorts på vanligt sätt. (Ja, antalet sexpartners blev mycket högre i internetundersökningen...och debutåldern blev klart lägre...)

Postad
Jag kryssade i mellan 10-25k SEK. Detta baseras enbart på september månad då jag plussade något sådant.

I oktober ligger jag kanske 3-4k plus.

I augusti backade jag väl 10-20k sek.

I juli spelade jag nästan inget.

Längre bak minns jag inte men de flesta månaderna gick jag nog back, ibland lite plus.

Vad fan ska jag svara?

ingen ide´ att svara parre ;)

jag hamnar väl i en ganska låg rank antar jag. spelar inte sp mycket på nätet längre. Men 1000-5000 klarar jag nog...

Postad

Jag har fyllt i att jag gick back. WTF det är väl inget att bråka eller skämmas om? Går man back så gör man. :?

Har i och för sig bara spelat i ett par veckor totalt, men det får gå för mitt månadsresultat eftersom jag inte har hunnit spela mer än (datorn står och jobbar med en stor hög videofilmer som ska digitaliseras).

Postad

Som en del redan påpekat, resultatet i en statistisk undersökning där svarsfrekvensen är låg är ofta väldigt missvisande. T ex har man gjort undersökningar på Aftonbladets hemsida och ställt frågor av typen "Hur många sexpartners har du haft?" och "Hur gammal var du när du hade sex första gången?". Resultatet avviker rejält från de enkäter som gjorts på vanligt sätt. (Ja, antalet sexpartners blev mycket högre i internetundersökningen...och debutåldern blev klart lägre...)

Aftonbladets undersökningar ger jag inte mycket för. Om de stämde skulle Moderaterna få 58% av rösterna nästa val. Beror väl mycket på vilka som besöker aftonbladet.se, vilka som har internet osv.