TjockisBagarn Postad 30 September , 2005 Rapport Postad 30 September , 2005 Jag tittade på WPT i söndags och uppmärksammade att kommentatorerna sa att man bör höja med alla ess i HU. Jag vet att det var en WPT final och att det är turneringspoker och stora blinds men: Bör man höja med Ax från SB om alla fram till dig har lagt sig? 1. I cashgame 2. I SnGs 3. I MTTs? * Flytt till THe - QoS * Citera
Timmi Postad 30 September , 2005 Rapport Postad 30 September , 2005 Bör man höja med Ax från SB om alla fram till dig har lagt sig? 1. I cashgame 2. I SnGs 3. I MTTs? HU så e det bara du och en till, lite svårt att höja om han lägger sig Ja du ska höja med Ax HU iaf i Sng och MTT Citera
Ving Postad 30 September , 2005 Rapport Postad 30 September , 2005 Kolla rubriken på tråden. Han undrar om detta gäller även vid fullt bord och alla spelare lägger sig fram till dig som sitter på SB. Citera
Nidson Postad 30 September , 2005 Rapport Postad 30 September , 2005 Bör och bör, det är i alla fall inget fel i att höja eftersom man slår en random hand som man ju är uppe mot. Sen kan man ju variera sig. Citera
o_x_e_n Postad 30 September , 2005 Rapport Postad 30 September , 2005 Ja finns ju inga annledningar att inte höja vafö ge han han en flop gratis. Om han raisar kan man ju alltid folda så jag säger solklar raise.=) Citera
Kenny_Roger Postad 30 September , 2005 Rapport Postad 30 September , 2005 Jag vet att man "bör" höja med Ax HU men jag förstår inte riktigt vitsen med det. För det första är den mycket svårspelad postflop och bara för att man är favorit mot en randomhand betyder inte det att din A hög är favorit att vinna i en showdown. Dessutom avslöjar man en del av sin styrka och det är mycket svårare att få betalt när man väl floppar sitt A än om man limpat. Detta förutsätter förstås någorlunda djupa stackar och någorlunda luriga motståndare som t ex kan syna flop för att sno den av en på turn. Har man mindre än 10BB är det väl i allmänhet all in som gäller. Citera
Adapa Postad 30 September , 2005 Rapport Postad 30 September , 2005 Klart man bör höja när blindsen är någorlunda stora. Är det en trixig kille som är lösaggro bör man tänka sig för lite... Citera
Recommended Posts