Gå till innehåll

PianoPer gifter sig!


PianoPer

Recommended Posts

Hej!

På lördag blir jag äkta man med världens vackraste blivande fru!

Så om nån vill gratulera så går det bra :roll:

 

Grattis. Tyvärr är hon bara världens vackraste blivande fru. Hon kan tyvärr inte bli världens vackraste fru för den titelen är redan tagen av min fru. Nu är jag iofs sen ute men jag hoppas att du får en otroligt bra dag och ta det lugnt, det är bara ni som märker små missarna under festen.

 

Den 3:e har jag varit gift i en månad ;)

 

Sen antar jag att din fru har hängt på bröllopstorget som de flesta andra blivande fruar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag GIFT!!

Vi hade verkligen en underbar dag!

Vigseln var fantastisk med massor av musik. Lite svårt när man själv är musiker och 90% av vänkretsen är musiker att veta vilken "nivå" man ska lägga musiken på. Lätt att det blir "nu ska vi visa hur bra vi är".

Men det blev riktigt lyckat. Ingångsmusik spelad av stråkkvartett från musikhögskolan Göteborg (wagner, bröllopskör ur Lohengrin). Fortsatt med Mozarts Ebdursonat för piano (1:a satsen. K293)

En underbar psalm (Jag är trygg hos dig. Riktigt bra tips på en lite ovanlig psalm som verkligen är vacker)

Efter vigselceremonin (där jag grät en hel del)

sjöng 2 av våra bästa vänner "En kort, En lång" (lite omskriven text. Och lite kul eftersom min FRU är längre än jag när hon har högklackat.)

Efter välsignelsen och vigseltalet sjöng samma vänner "Come what may" ur Moulin Rouge. (Vi hade ett rätt kraftigt PA (högtalaranläggning) i kyrkan så det var bra tryck). Avslutande psalm var nr84 (standard vigselpsalm) och utgångsmusik var "Time of my life" ur Dirty Dancing arrangerad som ett klassiskt stycke på stråkkvartett. Lite musikerhumor..

Festen var jättelyckad med massa musik och mat och öl och sprit.

Mitt livs roligaste och finaste dag!

Tack för alla gratulationer här!

Må så gott!

Per

 

Ps. Jepp, hon har hängt på bröllopstorget..

 

Ps igen. Om ni vill kan ni ju kolla på http://www.brollopsleden.info.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska skärpa mig Nidot. :)

Nu finns det lite bilder från vårt bröllop på vår hemsida http://www.brollopsleden.info.se

Om nu nån mot allt sunt förnuft skulle vara intresserad..

Men det är en väldigt vacker fru.

Själv är jag lite tjock. :roll:

 

1. Grattis!

 

 

2. Alltid kul att kolla på lite bilder. Underlättar dock om fler än 2-3 stycken fungerar att förstora.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade ju onekligen varit en fantastisk bröllopspresent.

Jag tror även min blivande fru skulle uppskatta det enormt.

Haahaa... PMa mig så skickar jag över lite PF.nu godis! :)

 

Sen vill vi ju se bröllopsbilder med PF:nu t-shirten! :D

 

- QoS

 

Va f*n jag fick minsan inget när jag gifte mig :D Men jag kan god ta en utnämning till moderator som ursäkt (låsa låsa låsa... :twisted: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis PianoPer!

 

Och apropå att du säger dig vara tjock, lär din hustru att sjunga denna sång (min norska sambo som sjunger den åt mig med jämna mellanrum. inte helt säker på stavningen): Nämen Gud vad tjuck du har blitt, nu får du pina o slanka dig litt, för när vi traffs var du smal som en hyvleflis, nu har du blitt feit som en julegris! <--- obskyr dansbandslåt från norge...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska skärpa mig Nidot. :)

Nu finns det lite bilder från vårt bröllop på vår hemsida http://www.brollopsleden.info.se

Om nu nån mot allt sunt förnuft skulle vara intresserad..

Men det är en väldigt vacker fru.

Själv är jag lite tjock. :roll:

 

1. Grattis!

 

 

2. Alltid kul att kolla på lite bilder. Underlättar dock om fler än 2-3 stycken fungerar att förstora.

 

//Hickmott

 

Vad gäller hemsidan så har jag inte gjort nåt med den.. min fru som gjort den.. Ska kolla med henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis PianoPer!

 

Och apropå att du säger dig vara tjock, lär din hustru att sjunga denna sång (min norska sambo som sjunger den åt mig med jämna mellanrum. inte helt säker på stavningen): Nämen Gud vad tjuck du har blitt, nu får du pina o slanka dig litt, för när vi traffs var du smal som en hyvleflis, nu har du blitt feit som en julegris! <--- obskyr dansbandslåt från norge...

 

/TF

 

Det var verkligen en fin sång.

Obskyra dansbandslåtar från norge säger ofta sanningen om livet verkar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis i efterskott iaf.

 

Hur kommer livet att förändras nu? Förändras man som pokerspelare när man är gift (teori: man har ro i själen och spelar med hjärnen)? Mitt pokerspel blev mycket bättre. Jag har bättre tålamod och plussar 3ggr så mycket per månad nu än före.

 

Själv gifte jag mig 9'e juli 2005, dvs ca 3 månader sedan.

Du säger att bröllopsdagen var den största/lyckligaste i ditt liv. Där får man bara hålla med... det VAR den största. Om 8 dagar kommer min i särklass största dag att inträffa, min fru har tid bokat för kejsarsnitt på BB. Inför bröllopet var jag lagon nervös (som inför en tenta ungefär), men jisses om jag är vervös för den 20'e oktober, oh man!

 

Bröllopstorget... jasså, då är nog risken stor att våra fruar har växlat 'ord'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...