Gå till innehåll

NLT - AKs mot tomte!


in|sane

Recommended Posts

Kommentarer bifogade.

 

Game # 010,476,960 - Texas Hold'em Pot Limit EUR 0.25/0.50 - Table

"Kilkenny"

Game ended Monday 2004-Sep-13 4:19:59 PM GMT

 

Players:

Shadwell-1 (EUR 29.75 in seat 1)

favre4 (EUR 23.50 in seat 3)

tindra (EUR 20.00 in seat 4)

algen4 (EUR 24.50 in seat 5)

in|sane (EUR 45.50 in seat 6) Jag

 

djkriskros (EUR 30.25 in seat 7)

77LUCKY77 (EUR 7.25 in seat 8)

noorii (EUR 11.25 in seat 9)

 

Dealer: Shadwell-1

Small Blind: favre4 (0.25)

Big Blind: tindra (0.50)

 

in|sane was dealt: Ks - As

 

Fin hand, sitter i tidig position och höjer 3 x BB. har svårt för att spela AK, så kommentarer om hur jag ska agera med höjningen här är välkomna.

 

algen4 Call (0.50)

in|sane Raise (1.50)

djkriskros Fold

77LUCKY77 Fold

noorii Call (1.50)

Shadwell-1 Fold

favre4 Call (1.25)

tindra Call (1.00)

algen4 Call (1.00)

 

Flop 2s - Kc - 6s

 

Drömflopen. Högsta par med bästa kicker och bästa färgdraget. Nu gäller det att få in 2-3st med K och kass kickers och folk med färgdrag. Senaste erfarenheterna säger mig att alla tomtar går med på färgdrag ända till river, oavsett om det är låga suited de har på hand.

 

favre4 Check

tindra Check

algen4 Check

in|sane Bet (1.50)

noorii Call (1.50)

favre4 Fold

tindra Fold

algen4 Call (1.50)

 

Turn 2s - Kc - 6s - 2h

 

Hmm det parar sig på bordet. Men är inte direkt rädd för tvåorna, sitter ngn med trissen eller kåk är det bara så, inte så mycket att göra åt. Men nöjer mig med en 5 x BB höjning. Tomten callar såklart och jag sätter honom på färgdraget.

 

algen4 Check

in|sane Bet (2.25)

noorii Call (2.25)

algen4 Fold

 

River 2s - Kc - 6s - 2h - Jh

 

Ingen färg, högsta paret med bästa kicker. Gör ett value bet då tomten är shortstack. Han callar och visar up 32o, och tar potten med trissen..Ingen monsterpot, men lite smått irriterande ändå. Största felet det känns jag gör är att jag inte bettar hårdade preflop, andra kommentarer ?

 

in|sane Bet (3.00)

noorii Call (3.00)

 

in|sane shows: Ks - As (two pairs, kings and deuces)

noorii shows: 3s - 2c (three of a kind, deuces)

 

noorii wins: EUR 21.50 (with three of a kind, deuces)

Rake: EUR 1.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflopphöjningen var helt ok. Det stora felet du gjorde var på floppen för där finns bara ett alternativ: Betta pott.

 

Ps. första satsningen varje runda är ingen höjning det är ett bet (en bet beroende på om man snackar svenska eller svengelska)

 

Själv tycker jag att du inte alls ska köpa potten på flop. Det här är en flop som du kan tjäna fina pengar på så att köpa potten rakt av tycker jag är fel. Däremot bör du betta lite hårdare på flop typ 4-5 EUR för att inte ge lika många händer odds att syna. Att betta 1.5 EUR ger ju dina motspelare 1:9 att syna.

 

Annars ska du vara glad att du kom billigt undan mot tomten. Hans tomtemove att bara calla ditt bet på turn är ju sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att du inte alls ska köpa potten på flop. Det här är en flop som du kan tjäna fina pengar på så att köpa potten rakt av tycker jag är fel.

Nusse tror nog att han får syn om han betar pott, det tror jag också. En annan sak som man bör komma ihåg är att det är otroligt att färgen går in om man är uppe mot ett annat färgdrag, alltså vill man ha betalt av dem nu för det är inte så troligt att man får det vid river. Är man inte uppe mot ett färgdrag så kommer färgen sannolikt sakta ned betandet.

 

Att beta pott ser helt naturligt ut och det kommer bli en hel del tomtesyn på det.

 

En tredje faktor är att den här handen är monster på floppen, men när man missar färgen på turn så är den inte det längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...