Gå till innehåll

FLT - Galen bluff på river?


Svinto

Recommended Posts

Höll på att glömma $50-bonusen på pokerplex. Bordet är lite småtight, jag har inga individuella reads som räknas.

 

$1/2 på Crypto

Table "Tanzanite" Seat 1 is the button.

Seat 1: nobas ($58.25 in chips)

Seat 2: nonseq ($77.75 in chips)

Seat 3: bunty ($59.26 in chips)

Seat 4: Gambleret ($48 in chips)

Seat 5: Ajax666 ($31.14 in chips)

Seat 6: svinto ($90.50 in chips)

nonseq: posts small blind $0.50

bunty: posts big blind $1

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to svinto [Jh Kc]

Gambleret: folds

Ajax666: folds

svinto: raises $2

nobas: folds

nonseq: folds

bunty: calls $1

Höjer såklart...

 

----- FLOP ----- [8s 7s Ad]

bunty: checks

svinto: bets $1

bunty: calls $1

Bara att fortsätta betta...

 

----- TURN ----- [8s 7s Ad][2d]

bunty: checks

svinto: bets $2

bunty: calls $2

Blir lite irriterad över att han inte lägger på floppen :). Men det finns

fortfarande gott om drag han kan sitta på, så jag ser ingen anledning att checka bakom.

 

----- RIVER ----- [8s 7s Ad 2d][3h]

bunty: bets $2

svinto: raises $4

Rivern måste ju betraktas som ett helt harmlöst kort. Jag tror att det finns goda chanser att han missat sitt drag. Däremot missade jag att ta hänsyn till det faktum att jag garanterat har bäst hand mot ett stegdrag. Min enda chans att tjäna på höjningen måste ju vara om han donkbettar par i fyror eller nåt sånt eller om han sitter på färgdrag + lågt par. Jag tror själv att den här höjningen inte är det bästa alternativet i just den här situationen, men hur funkar resonemanget i övrigt om man bortser från att jag redan slår alla missade stegar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur handen har utspelat sig ser jag följande möjligheter:

 

- fi har slöspelat en bra träff, tvåpar eller bättre (A8, A7 mest sannolika; 88 och 77 mindre)

- fi har dragit till färg eller stege och träffat på river med typ A3 i spader eller nåt (45 i spader är inte heller långt bort)

 

Jag har mycket svårt att se att han skulle försöka bluffa dig så passivt som han har spelat hittills, mao har han någon sorts hand. Om han donkbettar par i fyror har jag svårt att tro att han är kompetent nog att lägga ner handen mot din höjning på river.

 

Mao: om fi är kompetent har han träffat något och kommer att syna av den anledningen. Är han inkompetent kommer han inte att lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror han är på missat drag så är det väl bäst att syna? Han lär ju knappast syna din raise med typ T9, du får ju enbart syn av händer som slår dig. Synar han hela vägen och bettar ut river där med 44 lär han syna också, så jag tror inte du kan folda ut låga par.

 

Tycker en syn vore på plats om du inte ska folda, vilket jag nog hade gjort. Det är ju ingen vidare stor pott och du har KJ-hög... Ser inget fel i att fortsätta trycka på som du har gjort under handen dock, relativt ofta man får en fold på turnbettet.

 

Skulle tro att du leder mot i princip alla händer han foldar på river, alltså är syn bättre än raise i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som spelet löpt skulle jag definitivt anta/frukta AA hos Fi.

Öh, va? Inte så lite monster-i-garderoben-varning på den...

 

Tack för era kommentarer. Jag tror som sagt själv inte att en höjning är rätt i den givna situationen. Var mer intresserad av att höra åsikter om resonemanget att höja på rivern om jag inte haft ett så högt kort på hand och det fanns både möjliga färg- och stegdrag på floppen då alltså en syn på rivern ofta hade resulterat i förlust mot ett missat drag med högre kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gyre-I´m down.Vad som helst som får min förmodade edge att bli större är jag intresserad av.Förklara gärna hur det skall spelas istället.

Jag har tidigare spelat en del 1-2 limit på exakta bordet Tanzanite.Enligt mitt förmenande är det inte alls ovanligt att folk sitter och synar till rivern med AA för att där göra sin höjning-allt för att inte skrämma bort motståndaren från potten,och få med de sista 2 Dollars in i potten.Folk lägger sig ogärna på rivern,särskilt om det är de som tagit initiativet över alla gatorna.Skulle en höjning komma redan post flop dock,lägger sig det stora flertalet där och då,och shorthanded duger topp-par oftast alldeles utmärkt.

Detta är även lite min tankegång runt hur jag skulle KUNNA spela med pocket A ifrågavarande hand.Alldeles säkert full av teoretiska fel...men min något ringa erfarenhet(9 månader)säger min ändock att det funkar bra på dessa bord.

Har även nyligen börjat spela en del 2-4(dock inte på samma site)...och vad som hitills slagit mig är att folk tenderar att vara överaggresiva.Shorthanded skall man vara aggresiv-men om man är det i övermåttan skala,så straffas man oxå tufft och direkt.

Den förmodade AA handen ovan är en bra hand-men inte tillräckligt bra för att betas vad jag tycker överaggresivt.En höjning på rivern gör oftast att du fått in mer pengar i potten än vad som varit fallet om du raisat hela vägen från tredje gatan.Dessutom kostar sådant förfarande inte så mycket vid fel(d.v.s vid förlorad pott).

Hade Svinto spelat emot mig här-är det mycket möjligt att han fått se AA om han valt att syna min riverraise.

Vad jag förstår skulle flertalet raisa med pocket A redan vid floppen.OM så är fallet-hur skulle Svinto agerat där?

Hade han foldat den raisen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår skulle flertalet raisa med pocket A redan vid floppen.OM så är fallet-hur skulle Svinto agerat där?

Hade han foldat den raisen?

Om den kommit från en skapligt passiv spelare hade jag nog lagt mig. Mot en aggressiv spelare vet jag inte riktigt vad som är rätt. Jag hade inte tyckt om situationen i alla fall. Ibland är det kanske rätt att trebetta om man blir checkhöjd på floppen, särskilt om man spelar mot en uppmärksam spelare som har sett att man stulit en massa blinds. Syn tror jag inte mycket på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt,jag säger ju det.Från en hyggligt passiv spelare(och bordet var ju lite småtight)så hade du antagligen lagt dig...och på goda grunder dessutom.

Såsom det nu skulle kunnas spelas så fortsätter du att trycka över både tredje och fjärde gatan.Dessutom inleder du snacket på femte...det är dollar extra på kontot för den som slowplayar AA.

Tror nog du lagt ned vid raise på rivern-men alldeles oavsett innebär det plus att spela AA försiktigt-åt båda hållen.....i detta fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Watch out-nu kommer jag från en riktigt go session 2-4.Oss emellan,de är mera crazy där.Pröva själv!

Topp-par lägger jag per definiton nästan aldrig,MEN topp-par som jag ser det på det upplägget är AA.

Vad som egentligen dock är viktigast här är vad du själv har....vilket är Nada med capital N.Du losar egenligen emot nästan allt vid hyggligt korrekt showdown.Jag kan säga vad jag inte skulle göra-beta rakt in i en bräda innehållande A med KJ i pocket.

Frågeställningen blir sedan svår.Det är mycket OM.OM Kung eller Knekt sitter på flop,tillsammans med A eller utan?

Ovanstående med A skulle jag spela passivt.Har FI A ger det sig oftast över turn/river.Rakt upp och ned skulle jag syna(ABSOLUT inget annat)med par i K eller par i J.Vi tänker oss då en bräda A-K/J-x.

Sedan är det down to read.Jag är ALLTID beredd att folda om magen säger till.Håller K/J som andrapar så skulle jag dock checksyna ned handen,och hoppas att FI försökt representera A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...