Bjorn_ Postad 29 September , 2005 Rapport Share Postad 29 September , 2005 7 Card Stud High ($0.50/$1.00), Ante $0.05, Bring-In $0.25 (hand converter) Pokerstars, stol 5 är hyffsat kompetent men med drag av FPS, stol 7 är lös och passiv. 3rd Street - (0.40 SB) Seat 7: xx xx 2:club: ___brings-in___calls___calls Seat 2: xx xx 2:heart: ___folds Seat 5: xx xx J:spade: ___calls___raises Hero: 9:club: Q:heart: 9:spade: ___raises___calls På fyra känns det som att man bör höja ett par i nior med en kicker högre än de andras uppkort. När sedan stol 5 limphöjer blir man ju lite fundersam men jag måste väl ändå syna här? 4th Street - (6.40 SB) Seat 5: xx xx J:spade: Q:spade: ___bets Hero: 9:club: Q:heart: 9:spade: T:club: ___calls Seat 7: xx xx 2:club: 6:club: ___calls Inget vidare kort även om det ger mig en trestege. Men givet storleken på potten så väljer jag ändå att se ett kort till. Rätt eller fel? 5th Street - (4.70 BB) Hero: 9:club: Q:heart: 9:spade: T:club: 9:diamond: ___bets Seat 7: xx xx 2:club: 6:club: 6:spade: ___calls Seat 5: xx xx J:spade: Q:spade: 3:club: ___calls Träffar trissen och bettar ut, om nu inte stol 5 startade rolled up så bör jag leda här nästan jämt. Antar att man inte kan oroa sig allt för mycket över det? 6th Street - (7.70 BB) Hero: 9:club: Q:heart: 9:spade: T:club: 9:diamond: 4:diamond: ___bets Seat 7: xx xx 2:club: 6:club: 6:spade: 4:spade: ___calls Seat 5: xx xx J:spade: Q:spade: 3:club: A:diamond: ___folds Väljer att fortsätta betta ut, dels för värde och dels för att ej ge frikort. River - (9.70 BB) Hero: 9:club: Q:heart: 9:spade: T:club: 9:diamond: 4:diamond: 6:diamond: ___bets Seat 7: xx xx 2:club: 6:club: 6:spade: 4:spade: xx Misstänker att jag får betalt tillräckligt ofta av tvåpar eller tripp 6's för att detta skall vara en given värdebet? /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts