Adapa Postad 29 September , 2005 Rapport Postad 29 September , 2005 Fiskigt bord, har för vana att inte jävlas med storstackar såvida jag inte har en read på dom. ** Game ID 518118649 starting - 2005-09-29 08:39:28 ** Barnet [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money - princeprince sitting in seat 1 with $2.25 - eddispider sitting in seat 2 with $42.11 - Adapa sitting in seat 3 with $10.00 [Dealer] - TQface sitting in seat 5 with $13.39 TQface posted the small blind - $0.05 priceprince posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to Adapa: , Bra hand multiway, höjer upp lite för att få in mer pengar i potten eddispider called - $0.10 Adapa raised - $0.30 TQface called - $0.30 princeprince called - $0.30 eddispider folded ** Dealing the flop: , , TQface checked princeprince checked Adapa bet - $0.90 TQface raised - $1.80 princeprince folded Adapa raised - $4.50 TQface raised - $7.20 Adapa went all-in - $5.20 TQface called - $9.70 Höjer pott här, tror han att jag är tom så får han väl slå om, med stor sannolikhet har jag honom. Han checkminiraisar, det gör mig mer nervös än en större raise. Tycker inte jag borde släppa när jag träffat så fint, så jag slår om igen. När jag får ett till omslag i nyllet kommer känslan av att vara slagen, men jag tror nog att jag har honom outkicked 1 av 3 gånger. Syn. Rätt eller fel tänkt? Citera
Reaper Postad 29 September , 2005 Rapport Postad 29 September , 2005 på så här låga stakes spelar många väldigt galet. Men när han går för en check-raise (mini, betyder oftast (?) att han vill få in mer pengar i potten) du re-raisar och han gör en re-reraise. Borde inte betyda annat än att han har dig slagen = 9x (högre kicker än dig eller 66. Men han kunde även sitta på överpar i ett sådant läge tom färgdrag ifall han är helt galen Summa sumarum. Då han visar så pass mkt styrka borde du lägga denna hand och vänta på bättre tillfälle att dubbla upp, men om du har en bra read på han så är det bara tuta och köra EDIT: för att göra diskussionen ännu bättre (och rätt) läs http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 ! Citera
freggan85 Postad 29 September , 2005 Rapport Postad 29 September , 2005 Känns alltid svårt att diskutera händer på låga bord när de kan spelas hur j*vla crazy som helst. Men det känns efter reraisen att han minst har en nia. Då äre bara dags att värdera din kicker och den är antagligen inte tillräcklligt bra. Jag hade nog foldat i normala fall, fast hade jag som du suttit på den här nivån hade jag nog synat för han kan i princip spela så här med en 6:a eller något lågt pocket eller vad som helst. En ytterligare tanke när jag ser ditt bord. Tänk mer på table selection, ser ut som det sitter en stark spelare där med 4* max inköp. Jag skulle valt ett bord med mer fisk. Blir ju extra svårt att spela ut en sån som han vid ett SH bord. Citera
Stoneburg Postad 29 September , 2005 Rapport Postad 29 September , 2005 Tror inte att du leder så ofta som 1 av 3 gånger. Har han inte 66 borde han ha en bättre kicker än du, mer sannolikt att han synat med A9-T9 än med 79. Kanske att du kan lägga till en miffospelad AA några gånger men lär nog ändå vara grovt -EV att trycka in. Citera
rilleg Postad 29 September , 2005 Rapport Postad 29 September , 2005 kan trösta dig med att inte många lägger den där handen på högre nivåer... Citera
Adapa Postad 29 September , 2005 Författare Rapport Postad 29 September , 2005 Tror inte att du leder så ofta som 1 av 3 gånger. Har han inte 66 borde han ha en bättre kicker än du, mer sannolikt att han synat med A9-T9 än med 79. Kanske att du kan lägga till en miffospelad AA några gånger men lär nog ändå vara grovt -EV att trycka in. Stoneburg, du förespråkar ju en tightaggro pangpå stil på de här nivåerna. Det funkar inte för mig. När jag träffar får jag ingen action alls. Det känns som att dom vet vilka kort jag har... Helt dött. Hur spela? Citera
Stoneburg Postad 29 September , 2005 Rapport Postad 29 September , 2005 Får du ingen action så är det ju bara beta allt och inget. Har dock svårt att tro att du inte får någon action, du fick ju det i den här handen. Däremot måste ju Fi ha NÅNTING annars lär de ju inte betala. Misstaget folk gör oftast på dessa nivåer är ju att de SYNAR för mycket, då ska man utnyttja det genom att valuebeta hårt, om du upplever att folk FOLDAR för mycket ska du ju såklart bluffa så mycket som möjligt. Citera
Adapa Postad 29 September , 2005 Författare Rapport Postad 29 September , 2005 Får du ingen action så är det ju bara beta allt och inget. Har dock svårt att tro att du inte får någon action, du fick ju det i den här handen. Däremot måste ju Fi ha NÅNTING annars lär de ju inte betala. Misstaget folk gör oftast på dessa nivåer är ju att de SYNAR för mycket, då ska man utnyttja det genom att valuebeta hårt, om du upplever att folk FOLDAR för mycket ska du ju såklart bluffa så mycket som möjligt. Okej, fast jag upplever de flesta som rätt tighta ändå, den enda läckan de har är att inte kunna folda medelstarkahänder, som jag i detta fallet då. Men å andra sidan kan man ju inte vänta på nöt varje hand... Citera
solle Postad 29 September , 2005 Rapport Postad 29 September , 2005 Kan ge tipset att byta från Prima till nån Partyskin. Multipoker t.ex. Sanslös skillnad på tighthet, speciellt shorthanded-borden. Har lirat med dig på Primas NL20-bord några gånger och vet hur frustrerande det är att få dåligt betalt för sina fina händer. Citera
Stoneburg Postad 29 September , 2005 Rapport Postad 29 September , 2005 Vadå vänta på nöt varje hand? Det handlar väl om att pressa ut så mycket pengar som möjligt när man leder och förlora så lite som möjligt när man ligger efter, inget annat. 95% av allt snack om annat är bara bullshit som puckon hittar på för att de vill försvara varför de förlorar pengar istället för att ändra sitt spel. Citera
Recommended Posts