Gå till innehåll

NLT - KK, kass flop


in|sane

Recommended Posts

Lägger till lite tankar om spelet i texten.

 

Game # 010,476,300 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table

"Helsingborg"

Game ended Monday 2004-Sep-13 4:11:43 PM GMT

 

Players:

istvan (EUR 41.00 in seat 1)

Ingpin (EUR 49.75 in seat 2)

ftyra (EUR 24.75 in seat 3)

Drunk_dude (EUR 48.00 in seat 4)

in|sane (EUR 77.25 in seat 5) Jag dårå

Kackel (EUR 19.75 in seat 6)

Larzza (EUR 30.25 in seat 7)

 

Dealer: istvan

Small Blind: Ingpin (0.25)

Big Blind: ftyra (0.50)

 

in|sane was dealt: Kd - Kc

 

Inte illa. Frågan är hur jag ska spela då jag sitter i tidig pos. Drar på en hyfsad höjning, 7x BB

 

Drunk_dude Fold

in|sane Raise (3.50)

Kackel Fold

Larzza Fold

istvan Call (3.50)

Ingpin Fold

ftyra Call (3.00)

 

Flop Qc - Ac - 7h

 

Usch å fy, ingen bra flop alls, många händer som slår mig nu, dessutom färgen ute också.

 

ftyra Check

in|sane Bet (4.75)

istvan Raise (9.50)

ftyra Fold

in|sane Call (4.75)

 

Bestämmer mig i vilket fall som helst att höja, om någon callat min preflop raise med typ JTs, eller underpar så borde jag få potten. Får en reraise direkt, funderar ngn sekund och callar med förhoppning att det ska komma en K som räddar mig. Vill inte gärna vara ngn pushover som foldar direkt heller

 

Turn Qc - Ac - 7h - Qs

 

in|sane Check

istvan Bet (5.75)

in|sane Call (5.75)

 

En till Q. En riktig mardröm. Potten känns förlorad och jag checkar. Callar hans relativt lilla raise med förhopningen om en K på river eller en gratis showdown.

 

River Qc - Ac - 7h - Qs - 5s

 

in|sane Check

istvan All-In (22.25)

in|sane Fold

istvan Payback (22.25)

 

Nähä, ingen hjälp alls. Bara att lägga sig inför hans all in. Det enda som får mig att fundera att detta är en dålig fold, är att killen sitter med en 7a på hand och bettar för att få bort folk med färgdrag. Men detta känns så avlägset så det finns inte. Känns mer troligt med ett A eller Q på hand, eller båda kanske. Vad skulle jag gjort annorlunda, betta mer preflop? Känns inte som jag skulle få bort händer typ Axs och Ak, Aq osv ändå..

 

istvan didn't show hand

 

istvan wins: EUR 39.25

Rake: EUR 2.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra upplagd HH, riktigt hemskt spelat.

 

Bestämmer mig i vilket fall som helst att höja, om någon callat min preflop raise med typ JTs, eller underpar så borde jag få potten. Får en reraise direkt, funderar ngn sekund och callar med förhoppning att det ska komma en K som räddar mig. Vill inte gärna vara ngn pushover som foldar direkt heller

Det är ok att beta ut, det är för att tvinga folk att vara "ärliga" med sin höjning i och med att de seriöst måste fundera på om du har ess eller in. Men när de höjer här så säger väldigt tydligt att de kan slå par i ess (eller i tomtefallet har träffat med AJ). Att syna är riktigt illa och du behöver få in i snitt ~22ggr pengarna när du träffar för att gå plus minus noll.

 

En till Q. En riktig mardröm. Potten känns förlorad och jag checkar. Callar hans relativt lilla raise med förhopningen om en K på river eller en gratis showdown.

Ok om du ser honom som en riktigt överkronisk bluffare, annars är det en riktig jäkla tomtesyn.

 

Nähä, ingen hjälp alls. Bara att lägga sig inför hans all in. Det enda som får mig att fundera att detta är en dålig fold, är att killen sitter med en 7a på hand och bettar för att få bort folk med färgdrag.

Men vad sjutton sitter du och drömmer om? Att han skulle synat 7bb preflopp och sedan höjt en esshögflopp samt betat turn och sedan gått all-in på river? Det här är uselt resonerat (och det vet du ju). Det absolut troligaste är att han har något ess och antagligen något ännu starkare. Även om du skulle ha rätt i att han var superlös och helt dum i huvudet så skulle du fortfarande inte ha en syn eftersom sannolikheten är så stor att han har ett av misstag. Plus att det är helt trivialt att ta pengarna av en sådan kille när du har ett riktigt läge. Det här är inte limit, enskilda potter är inte så viktiga.

 

Vad skulle jag gjort annorlunda, betta mer preflop? Känns inte som jag skulle få bort händer typ Axs och Ak, Aq osv ändå..

Om du tror att du får syn av AJ så kan du höja mer, du ska helt enkelt ha value för dina KK, höj så mycket så att folk fortfarande vågar syna. Sedan har du en solklar fold eller bet-fold på floppen, det är inte mer med det. Bra läge postflopp till hemskt läge på floppen, det är inte det minsta konstigt och ganska vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...