Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag funderar på vad man bör värdera högst, BR krav eller raken i % om du spelar SnGs.

Extremfallen är att inköpet är hela din BR men 0% rake eller inköpet är ytterst litet men det är 100% rake. Nu uppstår ju inte dessa fall i verkligheten men vad bör man ta hänsyn till först?

Om vi utgår från att vi vill ha 30 inköp för att spela på en viss nivå och man har 10$, de SnGs du har att välja på är:

0,5$ +0,1$ 16 inköp, 17% rake

1$ + 0,15$ 8 inköp 13% rake

2$ + 0,25$ 4 inköp 11% rake

5$ + 1$ 1 inköp 11% rake

Vilken nivå är bäst att spela på?

Tacksam för alla seriösa svar samt om tråden förblir olåst och QoS inte pillar på min rubrik ;)

* Däremot flytt till Turneringspoker och mini RP :) - QoS *

Postad

Uh, tror inte du ska lira på sajter som tar mer än 10% i rake.

Vad du frågar är om det är bättre o spela på högre nivåer pga lägre rake?

Hursomhelst... Spela med minst 30 inköp om du inte är beredd o förlora pengarna du lirar med, sen så blir det väl svårt o plussa så mkt om raken är över 10% pga du spelar så låga nivåer...

Postad
2$ + 0,25$ 4 inköp 11% rake

5$ + 1$ 1 inköp 11% rake

Bankrullediskussion är väl ganska ointressant när bankrullen är $10, den är ju lätt att ersätta med en timmes arbete om du går gul. Då blir det hela en fråga var du har högst förväntad vinst, och det borde vara där det är öägst rake... Dvs 5+1, förlorar du den så blir det en 2+0,25...

Postad
antag att alla värden jag skrev i min tidigare post tas gånger 1000 så du har 10 k $ men det inte finns lägre nivåer än 16 inköp. Vart spelar du då? då kan du inte jobba in pengarna! ;)

Ett annat sätt o säga "jag är arbetslös" på?

Nee, men det beror väl på motståndet då, om dom är kassa nog o plussa på fast raken är rätt hög så måste väl 16 inköp vara o föredra.

Postad

Om du vill optimera din rulletillväxt så är jag rätt säker på att det är näst lägstanivån som gäller. Men det verkar vara ett väldigt masochistiskt och ologiskt sätt att förhålla sig till tio dollar.

Förresten verkar det som om du har räknat lite konstigt på raken för raken är olika för högsta och lägsta nivån, vilket inte kan stämma.

Postad

Strukturen på SNGs bör ju också vara av rätt stor betydelse. Turneringar likt följande som pacific nyligen skickade ut reklam för lär ju för de flesta ha högre standardavikelse (och kanske också lägre EV) än mer sansade SNGs.

We now offer Sit & Go and Multi-table 'Nitro' tournaments: the mighty speedy Nitro Extreme and the even faster Nitro Ultra.

For Nitro Extreme: Blind levels increase every 3 minutes, and there are 10 seconds time limits on decisions.

For Nitro Ultra: Blind levels increase every 2 minutes, and there are 7 seconds time limits on decisions.

Live fast, win NOW!

Betalningsstrukturen är ju också av intresse, att spela 5 mans SNG med 50/30/20 prisstruktur kräver t.ex. mycket mindre rulle än 5 mans winner takes all.

/Bjorn

Postad
Ovidkommande fråga kanske, men någon som vet vad skillnaden är mellan vanlig SNG, turbo och extrem turbo på prima? Extrem turbo verkar ha lägst rake.

SNG har 10 minuters perioder

Turbo har typ 4 eller 6 händers blindshöjning

Extreme turbo har typ 2-4 händers blindshöjning.

Den som jag tycker är roligast är Speed play, där man har 7 sek att agera, men att blindsen bara höjs var typ 5;e minut. :)

Postad
Ovidkommande fråga kanske, men någon som vet vad skillnaden är mellan vanlig SNG, turbo och extrem turbo på prima? Extrem turbo verkar ha lägst rake.

SNG har 10 minuters perioder

Turbo har typ 4 eller 6 händers blindshöjning

Extreme turbo har typ 2-4 händers blindshöjning.

Den som jag tycker är roligast är Speed play, där man har 7 sek att agera, men att blindsen bara höjs var typ 5;e minut. :)

De flesta vanliga SnG har 10 händers blindshöjning, har dock på senare tid kommit sådana med 10 minuters perioder.