Gå till innehåll

Pålitligaste uppkopplingarna?


jackbalsam

Recommended Posts

Jag har 8mbit genom BBB och den uppkopplingen är verkligen kass. Den slutar skicka information lite då och då i kanske 20 sek-perioder vilket är ganska jobbigt om man spelar poker.

 

Jag har mest problem när jag spelar på Prima och nyss minibettade någon in i min straight flush på rivern och jag kunde inte syna. :evil:

 

Så min fråga alltså vilka uppkopplingar är säkrast?

 

Och är det någon som vet om det finns någon enkel lösning till att min uppkoppling är så opålitlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft HSB-bolina nu i cirkus 2 år och har aldrig haft något strul. Mitt tips är att flytta till en HSB-fastighet. :D

 

Kära Plox. Även Du borde veta att Bolina dels bara finns i Malmö och dessutom inte finns kvar inom en snar framtid. Alla HSB-fastigheter kommer att få Telia istället, tyvärr :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft HSB-bolina nu i cirkus 2 år och har aldrig haft något strul. Mitt tips är att flytta till en HSB-fastighet. :D

 

Kära Plox. Även Du borde veta att Bolina dels bara finns i Malmö och dessutom inte finns kvar inom en snar framtid. Alla HSB-fastigheter kommer att få Telia istället, tyvärr :(

Haft telia 8mbít i snart ett år och det har inte strulat en endaste gång... Det enda sura är att det kostar 450 pix per månad. Fast det gör inget kom jag precis på, sambons chef betalar :D Men hursomhelst så är det jäkla stabilt...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft HSB-bolina nu i cirkus 2 år och har aldrig haft något strul. Mitt tips är att flytta till en HSB-fastighet. :D

 

Kära Plox. Även Du borde veta att Bolina dels bara finns i Malmö och dessutom inte finns kvar inom en snar framtid. Alla HSB-fastigheter kommer att få Telia istället, tyvärr :(

 

Haha men då får väl alla som vill ha en bra uppkoppling ta sitt pick och pack och flytta ner till Malmö. :D

 

Hade faktiskt ingen aning om att det bara fanns i Malmö. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va f*n

 

  • 10 Mbit/s
    Engångsavgift: 0 kr, 12 mån bindningstid
    Månadsavgift: 275 kr
     
    100 Mbit/s
    Engångsavgift: 0 kr, 12 mån bindningstid
    Månadsavgift: 795 kr

 

795:-/månad bara för att de ska byta till Telia, det är ju inte klokt. Idag betalar man ju runt 300:-/månad för Bolina 100 Mbit.

 

Har du Bolina idag Busen?

 

(Sorry om detta är OT)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plox, Ja. Har haft Bolina i 3 år snart. Kommer sakna att ladda hem i en hastighet av 12Mbite/sek :)

 

TF, jag har också haft 10Mbit i snart ett år och aldrig haft problem med Telia heller. Däremot är det lite trist för oss HSB-bor att få pröjsa mer för något som, även om det inte är dåligt, är sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Kära Plox. Även Du borde veta att Bolina dels bara finns i Malmö och dessutom inte finns kvar inom en snar framtid. Alla HSB-fastigheter kommer att få Telia istället, tyvärr :(

 

Gäller bara i Malmö hoppas jag? Iofs kunde man kanske fått efaktura om dom bytte, BBB (eller snarare Faktab) verkar vara allergiska mot det... Dom går kanske miste om en massa förseningsavgifter med efaktura? Sorgligt är det iallafall.

 

On topic:

Finns det någon undersökning på latency i olika leverantörers nät? Medelhastighet är väl det vanligaste mätetalet, men latency är ju ganska viktigt också. Visserligen beror det väl mycket på vilken typ av anslutning man har, men en del av latencyn ligger ju uppströms också.

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har inget direkt med stabilitet att göra, men alla med BBB 10/10 ("bredbandsuttag") får 100/10 utan extra kostnad inom en snar framtid :)

 

Vad gäller ADSL-uppkoppling hör man olika saker beroende på vem man frågar, men minst problem hos dom jag pratat med har de med Telia ADSL (själv haft i ett par år innan jag flyttade till BBB-fastighet, ett avbrott under kanske 4-5 år, vissa jag pratat med har dock haft relativt mycket problem) och mest problem har de som haft exempelvis Glocalnet (och de som haft problem har inte vart särskilt nöjda med supporten dom fått..).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Dom som har problem med BBB ska nog ringa in och be om ett nyare modem, en på jobbet hade samma problem kunde bli nerkoppkad helt plötsligt, dålig streaming på filmer i IE..

 

 

Han hade det gråa modemet! Det han fick senare efter kanske flera dagars strid med supporten var svart och nyare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...