Gå till innehåll

NLT - Trn, AA, preflop action med raise på floppen


Recommended Posts

Tjena alltså jag har en fråga bara vad ni skulle gjort i den här sitvationen!

 

Det är 7 pers kvar i 20.000 $ turnering ni ligger 3 med en relatift stark stack. Big blind är 10.000 ni har 120.000 och ni får "A,A" andra posetion ni väljer att dubbla big blind alla lägger sig framtill killen på knappen han reraisar då 12 000. Big blind lägger sig , jag väljer att rebeat tillbaka 24.000 han går bara med.

 

Flop. 10 , J , Q - Regnbåge

 

Jag pratar först jag mår dirket riktigt dåligt ut av floppen tänker direkt vad kan han ha!? - 10,10 - J,J, - Q,Q och A,K tar er. Jag kanske gör felet redan här att endast lägger in 10.000 han rebeatar tillbaka 20.000

 

jag väljer mig där att lägga mig. Tycker ni att de var rätt? Jag kom endå tack vare den stora förlusten 2a i turnering så jag är nöjd i efterhand men tungt att lägg A,A

 

* RP, ett försök till en mer beskrivande rubrik :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag förstår rätt så höjer du upp till 20 000 sammanlagt, fi kontrahöjer då upp till 32 000 sammanlagt. Här skulle jag utan tvekan trycka in degen, en fin pott om han foldar, och då slipper man ta hårda beslut postflop. När du nu höjer upp, så blir alltså potten 54 000 + 54 000 = 108 000. Du höjer 10 000, han höjer upp 20 000 till, här skulle iaf jag ha svårt att lägga handen med så mycket deg i potten redan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wolf- Joo, precis de är de jag tänkte med..grejen var dock att pris pengarna skilde så jävla mycket 2an fick 39 tusen 7an typ 7. så jag menar jag borde kanske som du säger gått all in för att undvika tunga beslut på postflop. Men när floppen var uppe var de väll lika bra att lägga sig spelar egentligen ingen roll att den va så stor. Han hade större stack än mig jag hade åkt. Och calla där känns lite som en tilt. Om han har A,K är de 3 kungar som kan rädda mig splitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle väl jammat pre allra oftast. När den floppen kommer så checkar jag tillbaka och försöker träffa K:et. Till att börja med så är man ju nästan säkert slagen, om man inte är det så får man antagligen en höjning man inte kan syna eller fold och en check bör i snitt ge kanske 8% av potten. Mycket kallt ställe att beta på med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jacobmal - Om de där va de "Absolut sämsta preflopspelet" du har sett så gå in o kolla typ 0.25 - 0.50 $ borden. Dra på ordentligen och tvinga ut han i de där läget skulle jag kunna göra men samtidgt vad är procenten att du leder med A,A på en flop! Skyhöga!!! Varför inte bara få med han och sen dunka in på floppen. Jag tycker inte de där va så dåligt som du får de att se ut allafall.. Men alla har rätt att tycka vad man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var det absolut sämsta preflopspelet jag sett på ett bra jävla tag. dra på ordentligt.

Minhöjning som öppningsbet är inte alls ovanligt bland duktiga turneringsspelare. Synen av reraisen är väl mer tveksamt men den gör att motståndaren har dålig aning om ens egen hand medan man själv har rätt bra uppfattning om vad han kan tänkas ha, samt position.

 

EDIT: Ooops, läste fel. Synen av reraisen är inte det minsta ok.

 

Synen på reraisen!? Hans? jag reraisa tillbaka! :S ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ställt i det läget. Är din motspelare någon så när kompetent fattar han att du sitter på en mycket stark hand och han kan i princip bara syna med AA eller KK då han bör sätta dig på AA, KK el. AK. Har han TT, JJ, QQ tvingar du honom i det fallet att ta ett svårt och kanske tom felaktigt beslut vilket är precis vad man vill i NLTH. Med den handdist. du ger honom här, TT-QQ, AK är han som bäst 50/50 då du rimligtvis inte ställer med en hand sämre än AK med en re-raise mot dig.

 

Eller tänker jag helt fel? Tror inte det men.... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen på reraisen!? Hans? jag reraisa tillbaka! :S ?

Fyrtablar spel jag inte kan, blir rätt fel då ibland. :-)

 

Jag tycker din minraise var helt ok, däremot kan du inte göra mycket annat än att trycka eller syna när du får omslag. Men eftersom du i stort sett inte kan syna med någon annan hand än AA där är det lika bra att ställa. Om din moståndare lyckas folda när det ligger så mycket deg i potten är det väl bra för honom, men det ska inte hända särskilt ofta.

 

Man tar sig inte till finalbordet genom att lira sopigt preflopspel. Jag anar att det fanns en anledning till det här betet; jag kan se många möjliga sådana.

Tro mig, det gör man. Man kan till och med göra det många gånger.

 

Eller tänker jag helt fel? Tror inte det men.... 8-)

Du tänker väldigt fel, målet med prefloppspelet bör absolut inte vara att få en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 120k i stack. Du raisar till 20 000 - knappen raisar 12 000 till 32 000 du väljer då att raisa ytterligare 24 000. Med andra ord har du nu stoppat in 20k + 12k + 24k = 56k av ditt totala 120k. BB är 10k. Om du lägger AA har du med andra ord mindre än 7 BB kvar. Enkel syn.

 

En sak jag kanske ska säga när jag ser de där är dock att han som leder är enorm cheapleader på 70 ligger jag 4 och har fortfarande stor chans på andra platsen. Fasat om du säger enkel syn när du troligtvis tror att du ligger under!? Låter inte så rimligt! Varför tilta? inte mer värt att spara 7 bb ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte varför ni gnäller så mycket på killens preflopspel..

 

om han sitter på A,A vill han ju att den andra ska syna eller hur? sen att floppen blir sådär oturlig kan inte hjälpas

Nu visste ni vad floppen var och då är det jätteenkelt att säga att han gjorde fel...

men om floppen varit 3,8,J då? du kunde han få ut mer av sin hand om om den andra spelaren foldat preflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte varför ni gnäller så mycket på killens preflopspel..

 

om han sitter på A,A vill han ju att den andra ska syna eller hur? sen att floppen blir sådär oturlig kan inte hjälpas

Nu visste ni vad floppen var och då är det jätteenkelt att säga att han gjorde fel...

men om floppen varit 3,8,J då? du kunde han få ut mer av sin hand om om den andra spelaren foldat preflop

 

I turnering så handlar det om överlevnad, och om man kan öka sin stack med ~30% utan risk så tar jag det gärna. motståndaren har även visat att han verkligen gillar sin hand, så det finns stor chans att han synar om man trycker all-in preflop här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Om du väljer att slowa såpass preflop så måste du iallafall beta ut rejält på floppen..du ber ju om en raise när du betar 10 K in i 63K eller vad det var. Kände du att du fick nån information av honom?? checkraise all in, checkfold el bet-syn all in är enda alternativen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...