Gå till innehåll

NLT - QQ möter motstånd

Mathby

Recommended Posts

Fick den här handen nästan direkt. Synpunkter tas gärna emot.

Stakes: $0,25/$0,50

Lunta has the dealer button

jp59 posts small blind ($0,25)

thatsenough posts big blind ($0,50)

Mathby was dealt: Q :diamond: - Q :heart:

jhgk raises for $2,00

Mathby rasies for $5,00

Snake_PI folds

Lunta folds

jp59 folds

thatsenough folds

jhgk raises for $12 (AA, KK?)

Mathby calls for $9

Dealing Flop A :diamond: - J :heart: - A :heart:

jhgk bets $10,00

Jag är väldigt osäker på om jag spelade den här handen rätt. Borde jag ha lagt mig redan innan floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns onekligen som om han sitter på KK och är du övertygad om att han kan släppa den så är det ju värt ett försök, men jag skulle nog ta det säkra före det osäkra och passa.

Preflop-höjningen tycker jag är bra (även om $6 hade känts som en finare siffra än $5 :) ). När han slår om igen däremot måste du nog sätta honom på en hand och bestämma dig för var du vill ta handen. Syn för att jaga set är ju ganska tokfel. Tror det är ovanligt med folk som spelar AK/JJ så pass hårt så det trista men enkla och förmodeligen rätta är att lägga sig, $5 fattigare. Annars kan det bli dyrt.

Länk till kommentar

Eftersom han betade direkt på floppen var jag säker på att han satt med KK. Om han hade haft AA skulle han ha checkat. Jag funderade och gick all-in och han slängde sin hand. Han skrev efter handen att han hade KK så jag skrev att jag hade QQ, men han trodde att jag hade AK eller JJ.

Jag tänkte ett bra tag på den här handen efter att jag hade slutat spela och jag kom fram till att jag nog borde ha slängt den efter hans andra höjning.

Tack för svaren!

Länk till kommentar