gdaily Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Det är inte det som är frågan. Jag kimmer inte in på http://www.magnusanderssonab.com när jag kör ComHem (varken Explorer eller Firefox). Fungerar utmärkt med 3G Dvs samma fel som forumet hade för ett par veckor sedan, som QoS då sa att "du har fel på din dator" tills att det var en drös till som klagade. Då var det en server hos Telia som krånglade... (Peter, var inte orolig, vi rensar här senare) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Hej Gdaily. Själv har jag också comhem, 8/1mbit, och jag har aldrig haft problem att komma in på magnusanderssonab.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Jag kör också ComHem, utan problem. Det är dig det är fel på, gdaily Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 September , 2005 Okej, min dator är paj alltså. Kom med fin-fina förslag på hur jag skall rätta till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sisko Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Utan att ha någon egentlig kunskap: Prova att tömma cache / temporära filer och cookies? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freeman Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 http://195.198.52.15/ kör den ( skippa dom domin namn ) funkar inte RENT ip då har du problem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maax Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Jaha, någon minut sen där med IP... Kanske kör annan DNS på 3G-kortet, det är väl möjligt att ha flera? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SweCyrus Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Kanske kör annan DNS på 3G-kortet, det är väl möjligt att ha flera? Japp om man erhåller DNS så kan du få olika DNS från olika ISP... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 September , 2005 http://195.198.52.15/ kör den ( skippa dom domin namn ) funkar inte RENT ip då har du problem Tömt alla casher osv. Fungerar inte med Freemans länk och bredbandet, däremot utmärkt om jag kör 3G Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 September , 2005 Har provat ipconfig /release ipconfig /fluschdns ipconfig /renew Still no fun Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 September , 2005 Nu är det verkligen skitmysko. Fick rådet att köra mot enanna dns-server. Nu kommer jag in på POKERFORUM.nu Men enbart på PF. Inte på Aftonbladet, inte på hotmail osv. Okej, PF är allt man behöver, men... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Bevisligen är det QoS som anser att du spenderar för lite tid här och för mycket tid ute på internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Haha är ju samma fel som jag har. Kommer inte in på alla sidor som jag vill sen ett par veckor. Skulle ringa till datorsuporten för att ändra når dns inställning men orkar inte bry mig nu. Kommer nog ångra mig snart då jag nästa gång ska in på nåt ställe som inte funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kydyl Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 fel på dns:en kan vi ju utesluta eftersom det inte gick med IP numret heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freeman Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 ns.sunet.se. has address 192.36.125.2 där har du en bra dns server Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Hade ett liknande problem med en netgear router. Utan router funka det fin-fint med router funka det inte alls. Jag löste det genom att skriva in telias DNS i min nätverksanslutning i Windows. Så kör du med en router så testa att köra in tp-kabel direkt i datorn och kör utan routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts