spyse Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Hur ska man spela en "farlig flopp" ?? Låt säga att jag sitter i tidig pos med AK bettar BBx5 och får två syn. Sedan kommer floppen K88 rainbow. Jag bettar potten och mitten snubben lägger sig sedan får jag av han i sista pos minsta möjliga re-raise, jag re-raisar honom med minsta raisen och han SYNAR!!! Vad innebär det här? hade han haft en åtta hade han väl re-raisat mig mer första gången och andra inte bara synat utan tryckt all-in? Sedan hur blir det efter floppen? fortsätta betta? om han synar på turn checka då på rivern? eller betta hårt för att skrämma bort 89 om han har? men det "borde" han inte sitta på med tanke på min raise pre-flop så isf A8 och det lägger han aldrig utan re-raisar. Risken finns ju att om jag bara synar hans raise på floppen så kan han om jag inte bettar bluffa ut mig. Iof är just det här svagheten i mitt spel och det är här som jag har min största läcka. Ska jag köra som Sklansky vill check-call (kan vara nog så skrämande för fi), det funkar inte till min aggresiva spelstil som jag har; först bara spela starka händer pre-flop sedan post flop, träffa å betta eller checka och folda för att sedan gå över till att check-raisa mera. För att senare med 3-5 spelare kvar i turneringen öka tempot med lösare spel, mer bluffar och ett aggresivt positions spel. Fö skulle det vara kul att snacka med någon som spelat mot mig för att få veta vad dom anser om mitt spel. * RP och flytt till Turneringspoker - QoS * Citera
Bjorn_ Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Stackdjup?!? Känns rätt så väsentligt... /Bjorn Citera
Hjort Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Hur ska man spela en "farlig flopp" ?? Försiktigt Låt säga att jag sitter i tidig pos med AK bettar BBx5 och får två syn.Sedan kommer floppen K88 rainbow. Det är ju en väldigt ofarlig flopp, däremot är det en farlig betsekvens om du blir checkhöjd eller liknande här. Vad innebär det här? hade han haft en åtta hade han väl re-raisat mig mer första gången och andra inte bara synat utan tryckt all-in? Han har position och har sett dig reraisa ur position efter att ha höjt preflopp så han behöver rimligen inte ha särskilt bråttom att få in pengarna. Sedan hur blir det efter floppen? fortsätta betta? Du får ju helt enkelt fundera på hur din motståndare spelar, vet du inte det kan du ju ta reda på det då. eller betta hårt för att skrämma bort 89 om han har? Du skrämmer så gott som aldrig bort någon åtta med över huvud taget. men det "borde" han inte sitta på med tanke på min raise pre-flop Klart han kan ha 98s exempelvis om stackarna är djupa nog att pott pre, flopp, turn och river. Risken finns ju att om jag bara synar hans raise på floppen så kan han om jag inte bettar bluffa ut mig. Den ende som kan få dig att släppa är du, vill du inte bli utbluffad är lösningen inte all-in utan syn. Citera
spyse Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Postad 27 September , 2005 Stackdjup?!? Känns rätt så väsentligt... /Bjorn Var iof en fiktiv händelse men låt säga att SB/BB är 25/50 och stackarna ligger på 2000 - 3000 Citera
Che Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 GULDFLOPP!!!!! Farlig flopp med AK , allt med Q J , samt eventuellt massor av låga kort Citera
spyse Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Postad 27 September , 2005 GULDFLOPP!!!!! Farlig flopp med AK , allt med Q J , samt eventuellt massor av låga kort Hum kan du utveckal? först säger du att det är en guld flopp sedan farlig...eller du kanske jämt har en åtta på hand? Citera
Hjort Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Hum kan du utveckal? först säger du att det är en guld flopp sedan farlig...eller du kanske jämt har en åtta på hand? Han säger att floppar som QJ2 och 478 är farliga för AK, K88 är det inte. Citera
jacobmal Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 checka på K88-brädan. det finns inga kort du är rädd för Citera
Hjort Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Var iof en fiktiv händelse men låt säga att SB/BB är 25/50 och stackarna ligger på 2000 - 3000 Då är du all-in i sekvensen du beskriver. Citera
spyse Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Postad 27 September , 2005 Var iof en fiktiv händelse men låt säga att SB/BB är 25/50 och stackarna ligger på 2000 - 3000 Då är du all-in i sekvensen du beskriver. Har du rätt skrev lite snabbt utan att tänka till....orka räkna på det där... Det jag menar är att blindsen är så låga att ingen behöver gå all-in för att syna men inte så låga att det inte spelar någon roll hur man spelar....dvs " "lagom" =) Ska jag förklara allt från början så vtog jag med SnG just för att jag spelar mycket SnG plus att man då får ett litet hum om motspelarna och dom om mig. Dvs jag spelar 50% korten 25% position och 25% vad motspelarna har för bild av min spelstil. Och det tycker jag att en SnG representerar rätt bra. Jaja hoppas jag rett ut en del saker.... Citera
rickie Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Oftast har man ju inget stackdjup när man lirar SNG så då är man ju oftast beredd o spela för alla sina marker när man floppar såhär. När motståndaren raisat skulle jag nog börja check/syna resten av handen, eller betta river om han checkar turn. Citera
baller Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Håller med rickie här om det är sng är det svårt att släppa på denna typ av flop. Att fi skulle släppa en 8 av något slag finns inte på kartan om det är SNG. jag re-raisar honom med minsta raisen och han SYNAR!!! Minraisa - är det något du brukar göra ofta? Slå om eller syna, bygga pot är ganska menlöst... Möjligen att KQ och KJ kan sitta här och betala för dina minraisar men d kan säkert tänka sig att hoppa in med sin stack också om d inte hinner tänka sig för... Citera
Recommended Posts