Gå till innehåll

NLT - SnG, blir kraftigt re-raisad pre-flop med AKo

Recommended Posts

Postad

Vet inte om det här inlägget ska ligga här eller under någon annan kategori eftersom det är ett gränsfall men jag lägger det här så får väl någon moderator flytta det i värsta fall.

Sitter alltså i en SnG spelet har pågått i ca 5 min och alla ligger runt startstacken (1500). Det har väl spelats ca 5 händer och jag har inte varit med i en enda pott.

Blinds 10/20. Sitter UTG+2 syn av han direkt till höger om mig och jag har fått AKo, höjer TILL 120 två snabba fold sedan en re-raise MED 800 alla lägger sig såklart. Då är mina val;

1. Fold (vilket jag oxå gjorde)

2. Call (det dummaste då jag inte har position senare i handen)

3. re-raise All-in

Jag foldade i det här läget dels för att jag inte lagt så mycket i potten och för att jag satte honom på JJ-KK, hur gjorde jag då det, jo hade jag själv settat med det så hade jag inte velat spela den handen på floppen med ett eller flera överkort och på såvis "avsluta" den redan pre-flop.

Hade han haft AA hade jag nog sett en raise som gör att jag "måste" gå med i potten, då han förmodligen visste att antingen hade jag ett bra A eller ett högt PP och att jag i båda fallen var slagen och att då spela på floppen hade inte varit något problem.

Men sedan finns ju risken att han satt med AQ eller bara bluffade till sig potten, men då finns ju argumentet, ingen stor pot, behöver inte försvara min bet så hårt PLUS, och det här som jag tycker är det absolut bästa argumentet, jag visar OTROLIG svaghet genom att först höja rejält och sedan lägga mig mot en re-raise, detta kan göra att när jag i fortsättningen höjer rejält med bra kort kanske jag får fler syn och sedan när jag träffar på floppen kanske jag oxå får syn! Alltså EV+ på att lägga mig?

* RP - QoS *

Postad

det är bara skitspelare du spelar mot som inte vet vad dom gör. syna. Han kommer väl alltid att syna din all in (typ med kanske 33-44 vilket gör att han är marginell favorit) antar jag så då är det bättre att syna, om du inte träffar så lämna handen annars tryck.

Postad
det är bara skitspelare du spelar mot som inte vet vad dom gör. syna. Han kommer väl alltid att syna din all in (typ med kanske 33-44 vilket gör att han är marginell favorit) antar jag så då är det bättre att syna, om du inte träffar så lämna handen annars tryck.

Jo även om det är skit spelare så brukar dom inte var alltför kaxiga med låga PP pre-flop trots att dom är favorit mot två överkort. Har som erfarenhet att dåliga spelare inte pallar trycket att betta hårt med låga PP.

Men som du sa han kan vara totalt värdelös och sitta på ett lågt PP och då fortfarande vara favorit, men är han värdelös så kan jag ju lika gärna spela ut honom senare. låt säga att det är 70% chans att jag är bättre än honom och han har 33 då är läget pre-flop 55 - 45 till honom MEN eftersom jag är så mycket bättre än honom så är det bara dumt att syna, eftersom jag har så stor chans att spela ut honom senare.

Hmm skumt matematisk tänkande kanske men men.

Postad

Jag velar mellan All in och fold. Call tycker jag är dåligt för om du missar flop så har du torskat halva stacken och om du träffar A/K så får du nog inte in pengarna om han inte har settat eller AA. Har han AQ AK så kommer han ändå syna din all in. Jag tror du gjorde rätt att folda där faktiskt men jag är lite kluven.

Postad
All In och starta upp en ny Sng om du förlorar.

läste precis:

Förmodligen synar han med Jx men du drar ut honom när en nia dyker upp på river till din stege. Grattis, skönt å dra ut tomtarna ibland också....

och då var tanken, hehe hur seriös är han egentligen? sedan kollade jag att du skrivit ca 150 inlägg och insåg att du kanske är seriös, nu är jag hur förvirrad som helst.

Känns rätt dumt att gambla så tidigt i en SnG kommer fler händer och fler möjligheter.

Postad

Hehe ;)

Nä jag hade också foldat där så tidigt in och väntat på bättre läge och position. :D

All in i det läget kan vara rätt ibland ändå i sådana billiga sng:s tycker jag, då tomtarna har en förmåga att tidigt ställa in med Axs eller lägre pp tidigt. Och dubbla upp i det läget ger ju dig en gyllene chans att ta hem hela rasket.

Och sen är du ju faktiskt bara några klick från att starta upp en ny som jag sa. ;)

Postad

Självklar fold tycker jag.

Att det är en billig sitngo spelar ingen roll, meningen är att spela EV+

Varför ska du lägga dig?

1.Han har commitat sig och du ligger efter mot alla par

2 synar du och det kommer ess på floppen kommer han inte betala av.

3. Du är inte på något sätt shortstack

4. Den enda hand rimliga hand du leder mot är AQ, mot alla andra ligger du efter.