Gå till innehåll

NLT - Svårspelad 99 ur position


OV1

Recommended Posts

Sitter vid ett ganska normalt bord, bara suttit ned ca 10 min, så jag har ingen direkt read på någon. Jag har foldat ganska mycket i början, så de borde veta att jag inte är någon slask-pelle iaf... :)

 

Game # 134503886 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Seven Kings"

Game ended 2005-09-26 20:50:08 GMT+01:00

 

Players:

Larion (EUR 39,18 in seat 1)

marcus8888 (EUR 342,10 in seat 2)

vlight (EUR 232,30 in seat 3)

ObieVan (EUR 141,95 in seat 4)

H_Lederer (EUR 134,80 in seat 5)

Conyvaxin (EUR 140,50 in seat 6)

 

Dealer: vlight

Small Blind: ObieVan (1,00)

Big Blind: H_Lederer (2,00)

 

ObieVan was dealt: 9 :spade: - 9 :club:

 

Conyvaxin Call (2,00)

Larion Fold

marcus8888 Fold

vlight Call (2,00)

ObieVan Call (1,00)

H_Lederer Raise (2,00)

Conyvaxin Call (2,00)

vlight Call (2,00)

ObieVan Call (2,00)

 

Ibland/Oftast höjer jag med 99 här. Nu valde jag att limpa in, brukar oftast göra så när jag är ganska ny vid bordet. Brukar spela relativt avvaktande i början av sessionen. Big Blind dubblar, jag bryr mig inte om det och funderar inte ens på vilka kort man gör så med.

 

Flop 7 :diamond: - 5 :diamond: - 7 :heart:

 

ObieVan Check

H_Lederer Bet (2,00)

Conyvaxin Call (2,00)

vlight Call (2,00)

ObieVan Raise (16,00)

H_Lederer Fold

Conyvaxin Call (14,00)

vlight Fold

 

Min plan var att checkraisa om det blev vekt satsande från deras sida. Och vekt blev det. När han sedan synar så har han ju antagligen en sjua eller färgdrag. Kändes som att sjuan var troligast.

 

Turn 7 :diamond: - 5 :diamond: - 7 :heart: - A :heart:

 

ObieVan Bet (22,00)

Conyvaxin Call (22,00)

 

Kastade iväg ett ganska stressat bet här. Ville kolla om han har sjuan eller inte. Sen kom jag på att jag troligen inte skulle få reda på särskilt mycket eftersom han kommer syna 22EUR även med färgdraget. Men jag ville inte heller kasta för mycket pengar i sjön eftersom sjuan ändå kändes troligast. Klurigt helt enkelt ;)

 

River 7 :diamond: - 5 :diamond: - 7 :heart: - A :heart: - T :spade:

 

 

Spelet före och på floppen känns ganska ok.

Men vad är bäst att göra på turn och sedan river?

Beta hur mycket på rivern? Checka? Folda om han betar?

 

Goda råd, tack :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt svår hand att spela utan position eller read så som den utspelar sig.

Svårt att riktigt sätta fi på en hand när han limpar UTG men troliga händer kan väl vara 55, 67s, 78s och du är redan slagen. Han kan också som du säger sitta på färgdraget.

Möjligen tycker jag att han skulle reraisat dig om han satt på sjuan eftersom han vill isolera sig från färgen och därför känns 55 som en trolig hand som han slowspelar.

Själv skulle jag nog gett upp potten när han synar på turn och checkat river med tanke att möjligen syna en rimlig bet från fi.

 

Men som sagt svårt :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du missar setet och brädan parar tycker inte jag du har något i handen att göra överhuvetaget..

 

Varför skulle jag inte leda efter floppen? Knappast troligt att någon har pp över 10. Deras betande på floppen är ju inte direkt starkt, så jag känner mig ganska säker på att jag leder då. Sen när han synar min re-raise så blir man ju mer osäker.

 

Men jag ska väl knappast folda på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog efter floppen köra check-call startegin, iof gör det att risken att han kan bluffa ut dig på rivern om han väntade på färgen och missade. Men ditt stora misstag här tycker jag var att inte betta pre-flop.

Hade du bettat hårt pre-flop så hade du förmodligen fått ut tveksamma händer som A7s och K7s och även kanske 67s 78s. Problemet med 99 är att mot många motspelare så måste du lägga den ifall någon bettar på en flopp med så lite som ett överkort.

 

Men samtidigt så får du sätta in dig i hans situation, din bett på floppen vissade ju ingen rädsla för bordet och att du nu checkar kan ju vara så att du vill check-raisa honom, därför det är viktigt att man ibland check-raisar med en stark hand och spelar lite allmänt konstigt (såg nu att ni inte "träffats" tidigare men det gäller ju ändå).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl standardspel att syna ner med trissen, specielt efter c/r. 67s t ex känns ju inte som en hand man vill bygga en jättepott med. Han kan ha typ A :diamond: J :diamond: också om han lirar lite tomtigt.

 

Jag skulle nog gett upp på turn och check synat river. En random fi på 1/2 tror jag inte bluffar ut dig på turn efter din c/r på flopp, sitter han på draget tar han ett frikort istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu visade det sig att det var en riktig fisk-tomte jag var uppe mot :D

 

River 7 :diamond: - 5 :diamond: - 7 :heart: - A :heart: - T :spade:

 

ObieVan Check

Conyvaxin Check

 

ObieVan shows: 9s - 9c (two pairs, nines and sevens)

Conyvaxin didn't show: 8d - 2d (a pair of sevens)

 

ObieVan wins: EUR 93,00 (with two pairs, nines and sevens)

Rake: EUR 3,00

 

 

Bara att tacka och ta emot.

Känner mig nöjd med min checkraise på floppen, men borde kanske sedan checkat turn. Hur som helst så kändes den väldigt svårspelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...