Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party 3/6 väldigt LAG som vanligt. Ingen speciell read på fi.

***** Hand History for Game 2779212838 *****

$3/$6 Texas Hold'em - Monday, September 26, 15:26:32 EDT 2005

Table Table 55149 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: cluelessinTx ( $135.75 )

Seat 4: JessLove ( $267.25 )

Seat 5: shankman555 ( $156 )

Seat 2: Royal_Knite ( $227 )

Seat 1: salemmezied ( $105 )

Seat 6: RK92886 ( $27.14 )

shankman555 posts small blind [$1].

RK92886 posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to JessLove [ 5h 6h ]

>You have options at Table 55116 (6 max) Table!.

salemmezied folds.

Royal_Knite folds.

cluelessinTx folds.

JessLove raises [$6].

>You have options at Table 55116 (6 max) Table!.

shankman555 calls [$5].

RK92886 folds.

Foldas fram till mig som sitter på knappen. Höjer med 56s och SB synar. Stanard imo

** Dealing Flop ** [ 3h, Ks, 6s ]

>You have options at Table 55118 (6 max) Table!.

shankman555 bets [$3].

JessLove raises [$6].

shankman555 calls [$3].

Han donkbetar och jag raisar dels för att kunna checka efter på turn dels därför att jag ej tror att han har kung för då bruka rmånga vänta till turn innan de raisar och absolut ej donkbeta.

** Dealing Turn ** [ 9h ]

shankman555 checks.

JessLove checks.

Väljer att checka efter här ifall jag ligger under. Vill ej bli checkraisad heller.

** Dealing River ** [ Kc ]

>You have options at Table 55064 (6 max) Table!.

shankman555 bets [$6].

JessLove raises [$12].

shankman555 calls [$6].

Kungarna parar bordet och han bettar. Jag tror ej att han har någon kung och varför skulle han ha nia? Han kanske har en 6a och då outkickar mig men jag tror endå på min hand och gör enligt mig en värderaise på river som synas ner.

Kommentarer? (Dåligt att jag ej hade read på honom men jag 4-tablade och det är inte så himla lätt då :))

* Lite RP - QoS *

Postad

Men om jag tror han synar med 3a och kanske to.m A high? Det ger 3 olika händer varav jag slår 2/3 iofs så kan han ha massa PP och dylikt också. Någon mer som har någon åsikt?

Hjort

Hade du raisat K6?

Postad

Handen är för stark för att bluffhöja med och får svag för att värdebetta på rivern, föredrar att syna.

Däremot tycker jag man kan överväga att betta ut på turn med MPNK plus ett färgdrag.

/Bjorn

Postad
Sorry handen var ej 56spades utan sooooted. Rivern var ingen bluffhöjning utan värderaise.

Jo det såg jag väl, 5h 6h flop 3h Ks 6s turn 9h är inte det ett färgdrag kanske? Eller har du inte koll på dina bakdörrar?

/Bjorn

Postad
Hade du raisat K6?

Jag antar att du måste mena preflopp. K6s höjer jag istort sett alltid, K6o behöver jag någon speciell anledning för att spela.

Menar du först in på knappen eller först in oavsett position när du säger att du höjer med K6s i stort sätt alltid?

Postad
Men om jag tror han synar med 3a och kanske to.m A high? Det ger 3 olika händer varav jag slår 2/3 iofs så kan han ha massa PP och dylikt också. Någon mer som har någon åsikt?

A-hög betar inte river och om han gör det så synar han inte höjning. A3/44/55 kanske betar men det är inte säkert att de händerna synar höjningen. I andra fall är han antingen på bluff eller en bättre hand. Det ser ut som du är en underdog när du får syn, så din höjning kan inte vara en vinnande "värdehöjning".

Mot en okänd motspelare finns det en viss chans att få syn av sämre OCH en chans att få lägg av bättre händer, vilket kanske kan vara något att fundera på...

--- Callahan