Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

UTG är ny vid bordet, så jag har inte någon read.

Preflop: morberg is BB with Td, Kd.

UTG calls, 3 folds, SB completes, morberg checks.

Känns lite för aggro att höja PF ur position mot limpare från UTG; eller?

Flop: (3 SB) Qs, Qh, 7d (3 players)

SB checks, morberg bets, UTG calls, SB folds.

Ingen träff. Men inte heller några direkta drag. Det som är kul med en sådan här flop är att det bara finns fem kort motståndarna kan ha som har träffat brädan. Jag bluffar...

Turn: (2.50 BB) Jc (2 players)

morberg bets, UTG raises, morberg calls.

...och plockar upp ett öppet stegdrag. Semi-bluffar och hoppas på att vinna potten direkt, men blir höjd. Aj, aj. Väljer nu att syna istället.

River: (6.50 BB) Th (2 players)

morberg checks, UTG bets, morberg calls.

Tittar på vad fi hade, även om jag skulle varit gladare om jag slapp betala för det.

Final Pot: 8.50 BB

Kommentarer?

Postad

Är väl okej utom synen på river som jag inte riktigt kan förstå...med tanke på att det inte finns några drag ut måste han väl i princip ha en hand som slår din? Dessutom limpade han UTG vilket tyder på en starkare hand än en limp i sen position.

EDIT: Läste fel i hand-historyn. Ignorera mitt inlägg. :oops:

Postad
Är väl okej utom synen på river som jag inte riktigt kan förstå...med tanke på att det inte finns några drag ut måste han väl i princip ha en hand som slår din? Dessutom limpade han UTG vilket tyder på en starkare hand än en limp i sen position.

Iom att jag parar tian kan han ha typ A7s eller K7s (eller kanske A7o) som jag kan slå. När jag checkar på river och visar svaghet öppnar jag också upp för en bluff från hans sida. Och den slår jag definitivt.

Postad

Rivern kan vara en bluff. Behöver inte vara det ofta för att synen skall vara korrekt.

Postad

Preflop: ok att endast checka. Mot Co eller Button hade jag höjt. Bluffen är sådär... Bluffvänlig bräda så jag skulle synat den. Hursomhelst, UTG... vad kan han syna med UTG? Du kan hoppas han foldar låga par eller AK, AJ-Ax... Men han höjer på turn, skulle han bluffa? Ibland händer det att folk kontrabluffar ut turn på en sån bräda. Men de blir också synade. Typiskt spel för en Q. Troligen J på hand.

Turn och river synerna är nog ok. Möjligen lagt mig på turn.

Postad
Turn och river synerna är nog ok. Möjligen lagt mig på turn.

Ska man lägga handen måste det ske på turn. Att syna CR på turn och sen check-folda river känns inte bra.

Du kan inte lägga dig på turn, bara stegdraget ger dig 8 outs och det har du odds att syna efter hans checkraise. Sen finns ju möjligheten att dina kung-outs och rent av T-outsen lever, så du bör ju ha iaf 8-9, kanske 10 outs här. Yttert sällan han sitter på kåk och du drar dött.

Check-folda river får du göra om du inte träffar något alls på river.

Postad
Check-folda river får du göra om du inte träffar något alls på river.

Jag är inte säker på att det är rätt. Se elvis77s resonemang i en annan HH jag postade (AJ tror jag) om att det kan finnas ett värde i att visa upp sin hand för att få fi att bilda sig en felaktig bild av hur du spelar. Då gäller det ju också att du inte fortsätter att bluffa i liknande lägen utan ser till att ta betalt när du har träffat.

Postad

Vet vilket inlägg du menar, har faktiskt inte tänkt på den aspekten själv. Gäller dock att hålla koll på vilket bord man har gjort vad på. Sen är ju fråga hur många av motståndarna på 3/6 som lägger märke till detta?