Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan pokerfreaks!

Förord

Mitt namn är "Rotoroberts" och jag kommer nu att lägga upp en dagbok här på PF för att få lite hjälp och stöd då jag ännu inte lirar på "de stora" borden. (Är fortfarande studerande och budgeten tillåter då inte att man cashar in 5K bara sådär).

Ni kanske då tycker att den här dagboken kan bli lite tråkig då jag kommer börja min rulle på ENDAST 50$ hos Expekt.com. Denna dagbok är därför i synnerhet bara till för att få råd och stöd av er här på PF för att jag ska kunna förbättra min Nätpoker, (då jag själv anser mig som en väldigt bra livespelare :roll: )

Nåja, över till själva spelandet!

Info

Level: 0.10/0.20

Startrulle: 50$

Klient: Expekt

Speltimmar / dag: Minst 2h

Veckomål, v. 1: Inte ligga under startrullen

Första målet: Att innan jul ligga på ungefär 200$ för att kunna gå upp en level, (0.25/0.50)

SLUTLIGT MÅL: Ha så mycket på rullen att jag ska kunna leva på Las Vegas i några år. :)

Slutord

Den här dagboken är inte bara till för mig själv utan även för dem som är lirar på lite lägre nivåer då budgeten inte tillåter lite högre levels ännu. Jag hoppas också att ni kommer uppskatta det jag skriver och jag uppskattar även att ni kommenterar i min dagbok, då jag tål hur mycket kritik som helst.

Enjoy!

Postad

Första tanken faller på att du redan vid $200 tänker kliva upp till NL50.

Jag spelar själv på party och har just nu nästan $1000 i min BR, och jag har som smått börjat spela lite försiktigt på NL50, spelar huvudsakligen på NL25.

Jag tycker du ska vänta mycket längre med att gå upp i nivå, har du hört talas om bankrullereglerna?

Tumregeln är 30 inköp vilket innebär $1500 för att spela NL50.

Man kan dock tumma lite på det om man känner sig säker på sitt spel och har disiplin att gå ner om man förlorar en uppsatt summa.

Som sagt, tänk igenom det med tanke på att risken att gå gul ökar markant när man kliver upp i nivå.

Postad

DAG 1

Jag började lira lite innan jag la upp dagboken då jag hade sovmorgon till kl. 15 idag.

------

Kort sammanfattning, (då lektionen börjar snart).

Kände att spelet funkade perfekt, väldigt bra bord där det fanns mycket tomtar. Jag började med 20$ på bordet och dubblade senare upp till 40$ då en tomte försökte bluffa när jag satt med nötstegen.

Slutade senare på 45$ innan jag drog mig ur...

(Kommer mer precis info när jag har tid.)

Postad

Spinx

Jag har tänkt på detta, och det är också om du säger att om jag är disciplinerad och har fouks på det jag gör.

Visst är det så, men jag anser ändå att fyra inköp är alldeles för lite.

Även om man har mycket god disiplin och hanterar spelet bra så är risken väldigt stor med så få inköp, behövs bara ett par fula beats för att gula. :roll:

Postad
Även om man har mycket god disiplin och hanterar spelet bra så är risken väldigt stor med så få inköp, behövs bara ett par fula beats för att gula. :roll:

Jo, jag vet, men jag har även lite extracash i bakfickan och jag kommer inte alltid att spela cashgame, kommer att variera med lite turneringspoker också.

Det är också såhär, (glömde tillägga det förut), att det jag vinner live, kommer jag också att lägga in på pokerkontot.

Postad

Jo, jag vet, men jag har även lite extracash i bakfickan och jag kommer inte alltid att spela cashgame, kommer att variera med lite turneringspoker också.

Det är också såhär, (glömde tillägga det förut), att det jag vinner live, kommer jag också att lägga in på pokerkontot.

Okej, jag säger inte att du gör fel, det finns väl egentligen inget som är fel eller rätt i den här frågan. Det är självklart upp till spelaren.

Jag kan bara ge mitt tips och säga att jag skulle ha väntat.

Lycka till!

Postad
jag gick upp till NL50 när jag hade ca $73 på kontot med halvt inköp och har nu på en vecka kommit upp i $420, kanske är lite risky men jag orkar inte spela på lägre :P

Mycket vågat, men jag kan inte annat än att gratulera :D

Postad
jag gick upp till NL50 när jag hade ca $73 på kontot med halvt inköp och har nu på en vecka kommit upp i $420, kanske är lite risky men jag orkar inte spela på lägre :P

Mycket vågat, men jag kan inte annat än att gratulera :D

Så länge man har råd att reloada är det igentligen inge risky med det hela. Den här BR-regeln är nog mer aktuell på högre stakes där man inte har möjlighet att reloada på samma sätt..

Postad

Han som kom på den sa också att man då hade 5% chans att gula, jag tror inte att det är rimligt att gula 30 inköp när man har sån stor edge som man har på dessa låga nivåer.

Men iaf mitt tips är: spela ihop en br på ca 800$ innan du går upp på 0.25/0.50 och var berred på att torska en sisådär 200-300 av dom för att sedan gå ner igen.

PS han är fattig student och har inga reload möjligheter! DS

Postad

PS han är fattig student och har inga reload möjligheter! DS

Haha :lol:

Det är mycket du inte vet om mig...

Nej men, jag vill inte köra ekonomin i botten genom att sätta in de flesta pengar på pokerkontot och sedan gula en 10-20 inköp/månad. Känns inte rätt, går ändå plus live så...

Men tack för responsen!

Postad

Bad beat!

** Wickhams Hackle [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- Rotoroberts sitting in seat 2 with $31.90

- Feska sitting in seat 3 with $9.00

- lapince64 sitting in seat 4 with $9.80 [Dealer]

Rotoroberts posted the small blind - $0.10

Feska posted the big blind - $0.20

lapince64 posted to play - $0.20

** Dealing card to Rotoroberts: A:club: , A:spade:

lapince64 checked

Rotoroberts raised - $0.60

Feska called - $0.60

lapince64 called - $0.60

** Dealing the flop: Q:heart: , K:diamond: , 6:diamond:

Rotoroberts bet - $0.80

Feska called - $0.80

lapince64 raised - $1.60

Rotoroberts raised - $2.40

Feska called - $2.40

lapince64 went all-in - $7.80

Rotoroberts called - $9.40

Feska went all-in - $6.20

Feska shows: 8:diamond: , 9:diamond:

lapince64 shows: 6:spade: , K:spade:

** Dealing the turn: Q:spade:

** Dealing the river: 7:diamond:

Rotoroberts wins with a two-pair,$1.60 from side pot 1

Feska wins with a flush $27.30 from the main pot

Suck...Ligger för övrigt på 8$ nu efter att blivit utdragen av 7-4off när jag höjer all-in pre-flop med Q-Q. Ni kan ju bara gissa vad han fick...

Postad

Han aldrig skriva här i dagboken om gårdagens spel.

Det gick förträffande bra och jag slutade så småningom på 50$. Bluffarna satt perfekt, och korten visade min väg. Hoppas att det håller i sig nu bara!

SLUTSTATISTIK, Dag 1

Buy-in: 20$

Speltid: 2 h

+ / - : + 30$

Största vunna pott: 18,2$

Största förlorade pott: 17$

Konto: 80$

Diskussionsfråga:

Tycker ni att jag spelade rätt på min bad beat hand som jag beskrev tidigare i den här tråden?

Postad
Spelar du bara ett bord åt gången?

Ja, just nu de här dagarna då jag måste vara online på MSN för att ta emot anmälningar till min Pokerturnering på lördag, men annars blir det 2-3 bord samtidigt.

• Skapa nytt...