Gå till innehåll

FL7CS - (A6)6, hur mjölka kåken?

Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($0.50/$1.00), Ante $0.05, Bring-In $0.25 (hand converter)

Pokerstars, inga speciella reads.

3rd Street - (0.60 SB)

Seat 5: xx xx 2:spade: ___brings-in

Hero: A:diamond: 6:diamond: 6:spade: ___calls

Seat 7: xx xx 7:diamond: ___calls

Seat 1: xx xx 8:spade: ___calls

Seat 2: xx xx K:heart: ___calls

Seat 4: xx xx 5:club: ___folds

Ännu en gränsfallshand men värd en limp tycker jag.

4th Street - (3.10 SB)

Hero: A:diamond: 6:diamond: 6:spade: A:club: ___bets

Seat 7: xx xx 7:diamond: 4:diamond: ___calls

Seat 1: xx xx 8:spade: T:heart: ___folds

Seat 2: xx xx K:heart: 4:club: ___calls

Seat 5: xx xx 2:spade: 7:club: ___folds

Ace's up på fjärde är ju en helt ok hand. Ser ingen anledning att ägna mig åt några krussiduller utan bettar ut. Även om stol sju sitter på en fyrfärg så borde ju mitt tvåpar vara rätt skaplig favorit här, eller? (Jag sitter ju dessutom på två av hans färgkort i hålet vilket borde vara en hyffsad fördel.)

5th Street - (3.05 BB)

Hero: A:diamond: 6:diamond: 6:spade: A:club: 2:diamond: ___bets

Seat 7: xx xx 7:diamond: 4:diamond: 5:spade: ___calls

Seat 2: xx xx K:heart: 4:club: J:spade: ___calls

Efterssom ingen av dom verkar träffa något så fortsätter jag självklart betta även om jag inte förbättrar. (Eller ja jag får ju ett runner-runner färgdrag men det känns ju hyffsat dött.)

6th Street - (6.05 BB)

Hero: A:diamond: 6:diamond: 6:spade: A:club: 2:diamond: 6:heart: ___bets

Seat 7: xx xx 7:diamond: 4:diamond: 5:spade: Q:diamond: ___calls

Seat 2: xx xx K:heart: 4:club: J:spade: 3:heart: ___folds

Här sitter kåken samtidigt som stol 7 träffar vad jag förmodar är hans femte ruter. Frågan är hur man suger ut maximalt med värde ur denna situation, själv valde jag helt enkelt att fortsätta betta men kanske det är dags att försöka med ett mer avancerat spel?

River - (8.05 BB)

Hero: A:diamond: 6:diamond: 6:spade: A:club: 2:diamond: 6:heart: 2:heart: ___bets

Seat 7: xx xx 7:diamond: 4:diamond: 5:spade: Q:diamond: xx___calls

Dunkar in ytterliggare en värdebet. En check här är väl allt för misstänkt för att checkhöjning skall funka?

Total pot: (10.05 BB)

Är väl framför allt fundersam på hur man får ut maxvärde på sjätte & sjunde. Känns som att man till skillnad från i hold'em ofta (eller ja ibland i alla fall) hamnar i sådana här mjölkningslägen med t.ex. Kåk vs färg, Kåk vs stege eller färg vs stege.

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tredje tycker jag inte du kan mucka. Din hand är inte i så särskilt dålig shape även om du är uppe med tex par i kungar. Jag hade inte protesterat om du hade höjt. På fjärde och femte gör du så klart rätt i att beta. Förresten, seat 7 kan ha ett färgdrag men är favorit att ha något annat.

Vad gäller mjölkningsbiten tror jag inte så mycket på checkhöjning. För det första får du många gånger 3 bets mot färgen om du betar, för det andra så checkar han sämre händer som han hade synat en bet med. Om du vet att han har färg och att han oftast inte vågar höja med det så är checkhöjning bättre, men hur ska du veta det?

Med andra ord, bra spelat.

--- Callahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser