Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bror duktig här igen...

laggy= för lös och för aggro, typ 3 bettar en solid spelare som raisar utg med A,Jo

spewing machine= ung. försöker vinna potter som borde foldas genom cr, 3 betta, mkt aggresiva moves etc svårt att hitta lönsamhet i det i limit framförallt.

ang värde på en typ av hand ex7,7 AKo etc så behöver du min. 400 händer (med just ex 7,7) för att det skall börja ge en någorlunda rättvis bild.

ALLA tiltar en del ofta och hårt andra mer lyckligt lottade sällan och lite,bra tiltkontroll är mkt viktigt. Det svåra är att man inte alltid är medveten om att man tiltar utan tycker att man har en jäkla otur.Kolla i pt på lite händer i slutet på en riktigt usel session-kan lova att du hittar en del händer som du spelat sub optimalt.

STOP-LOSS/dag/bord kan vara en lösning på ev problem tills man känner att man har bra koll på ev tiltningar. max -100bb/dag är en bra gräns.

POSTFLOP spelet mkt komplext och i och med att det är situations och motståndar specifikt väldigt svårt att ge generella råd om.Det är dock jäkligt vanligt att man har opps med bra preflop stats som spelar fenomenalt dåligt post utan att dom verkar medvetna om det.

pot/implicita/explicita-oddsen gäller det att kunna i sömnen,så att man under spelets gång kan använda tankekraften åt att göra motståndar specifika reads.

Man kan ju efter att man justerat /förbättrat pre flop spelet först fokusera på flop spelet sen turn spelet osv lätt hänt att man annars bara sortera in i pre och post.

BANKROLL vid spel på 5/10 6 max min 500 bb

LÅNGA SESSIONER sitter man vid ett kanon bord som man äger så härdar man ju ut ett tag extra,annars är det nog bra att ta 5 min lite då och då.

LÖSAGGRO stil kräver bra post flop skills!!!! Kommer även att öka på variansen,har man bara BR +psyke för det så är det kul.....

måste sluta nu

• Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Kul med poker. Hahaha sick är de... back en 40bb till idag

Ska kolla igenom mina loosing sessions och kolla igenom lite händer. Förmodligen så är de inte optimalt spelade som du säger Rambler.

Bankrollen är mer än tilltagen för 5/10. Har alltid vart en riktig mes och kört dubbla rullekrav för alla nivåer. jag skulle kunna spela fullring 20/40 men de känns lite väl drastiskt och börja lira där redan innan jag känner mig fit for fight.

Jag skulle inte klassa mig som en laggy spewing machine haha. Spelar ganska enkel poker, turn semibluffar mycket men rå bluffar aldrig utan substans. Och är ganska restrektiv i mitt 3 bettande mot folk.

Har torskat sjukt på näst bäst hand de sista och de blir expensive. Floppat 2 par mot set. TPTK mot floppat low donk 2 par. JJ när fi loose maniac har QQ och man skall extrahera max. AK träff på K mot AA. De inget o gnälla över de har en bättre hand, lite väl bra många ggr nu de sista nu. Sick tajming och glid.

Men så är det ju men de är en hemsk känsla och jag kan ju inte annat göra att betala av honom för man kan inte tro att man är slagen jämt och ständigt för då kan man lägga sig och dö lika väl?

Jag framstår som största donken, ska sluta skriva massa whine. Men den uppfattningen har nog de flesta fått redan hahahaha

Postad

Tycker inte du framstår som som någon donk-tvärt om skönt med folk som har lite distans till sig själva.

Ibland är det jävligt skönt att whina av sig lite bara man inte gör det åt firren som för 14 gången på raken klonkade hålstegen på rivern....DÖDA HAN ISTÄLLET... :twisted:

Det är jävligt jobbigt när man som du nämner i senaste posten floppar bra och fi floppar stenhårt alt klonkar rivern gång på gång på gång...

som klen tröst så har (nog) alla som har hyfsat mkt händer haft åtm 20k sträckor med breakeven poker samt droppat över 200 bb vid minst 1 tillfälle och då pratar vi ändå om personer med en statistiskt verifierad bra winrate,det är ju i långa loppet omöjligt att kringå sannolikhetens brutala ytterligheter.

Säg att man med sitt optimala spel under en ur sannolikhets synpunkt downstreak skall droppa 150bb, så slutar en sådan ofta betydligt mer ner pga smygtilt/frustration.

Ofta pga av att man blir lite för lös vill vinna tillbaka snabbt

Samt att man går lite för ofta till showdowns- han kan väl inte ha mig slagen igen alt kostar "bara" 2 bb till för chansen att vinna 14 etc.

Enda sättet som kan göra det lite lättare är om man vet att det kommer att hända alla förr eller senare och förr är ofta bättre eftersom det är billigare då.(jävligt klen tröst)

Sen är det nyttigt att råka ut för lite downsreaks så att man lär sig hur man reagerar när det verkligen händer det mänskliga psyket kan verkligen jävlas med det logiska tänkandet även om man inte tror det när allt glider på...

Något som är mkt viktigt under en downstreak är att under inga omständigheter gå upp i nivå för att vinna tillbaka snabbare.

Man spelar suboptimalt samt att oppsen är bättre,dessutom så även om det lyckas denna gång så kommer man att ta till samma sak nästa gång och nästa gång och förr eller senare så misslyckas det och då sitter man illa till inte minst mentalt.

Just på detta sätt så gular många helt i onödan.

Skotta bara uppåt när rullen peakar och när man spelar sitt A-game i en uppgångsfas.

TIGHT AGGRESSIV POWER POKER

och kulorna kommer tillbaka fortare än man trodde det var möjligt.

John Blund kallar...

Postad

Så ja känns som glidet vänt lite nu. E förbi 20k händer snåret snart och ska lägga upp grafen den e inte vacker.... hahaha JESUS.

U HAVE BEEN DONKIFIED

Nighty night

Postad

Spelar du fortfarande på 5/10?

Efter vad jag har sett hittills av dig (statistik och frustrerade inlägg) verkar du inte mogen att spela på 5/10. Mitt råd är (återigen) att gå ner till 3/6. Spela tills du känner dig säker på ditt spel och att du är övertygad om att du är en långsiktig vinnare innan du går tillbaks till 5/10.

Jag framstår som största donken, ska sluta skriva massa whine. Men den uppfattningen har nog de flesta fått redan hahahaha

Inte när du skrev just det inlägget, men du börjar komma farligt nära nu.

Det hade varit kul om du kunde posta lite handhistorik också och inte bara ventilera dina utdragsfrustrationer (fast det är din dagbok och du får göra vad du vill i den).

Postad

Alltså kul o posta bad beats... Alla har vi dom så de skippar jag.

Denna e skönast idag. Tycker inte de ok att 3betta min JJ och flusha floppen med J3s. Obvious efter färegående potter att killen va på tilt och jag betalar dyrt.. sweet

Skitsamma här e en hand.

Read: Lös aggro kille. Missat Value bet? bet/fold vid raise på river? Eller korrekt med check/syn

Game #1284908063: Hold'em FL (£3/£6) - 2005/11/10 - 15:05:40 (UK)

Table "(Lightning) L1017" Seat 3 is the button.

Seat 1: INXX (£244.14 in chips)

Seat 2: deathjam0 (£154 in chips)

Seat 3: Sml. (£78.25 in chips)

Seat 4: grrrrrrrr (£163.30 in chips)

Seat 5: Samskio0o (£452.12 in chips)

Seat 6: hero (£267.25 in chips)

grrrrrrrr: posts small blind £1.50

Samskio0o: posts big blind £3

----- HOLE CARDS -----

dealt to hero [7h 7s]

hero: raises £6

INXX: folds

Sml.: raises £9

grrrrrrrr: folds

Samskio0o: calls £6

hero: calls £3

----- FLOP ----- [3d 3s Qs]

Samskio0o: checks

hero: checks

Sml.: bets £3

Samskio0o: folds

Sml.: calls £3

----- TURN ----- [3d 3s Qs][4c]

hero: bets £6

Sml.: calls £6

----- RIVER ----- [3d 3s Qs 4c][Tc]

hero: checks

Sml.: checks

Postad

Har spelat sjukt mycke mot denna killen. Han e tight. Men än dock rättfärdigar de inte att folda hans river valuebet?

Game #1285965713: Hold'em FL (£3/£6) - 2005/11/10 - 17:32:20 (UK)

Table "(Lightning) L1017" Seat 3 is the button.

Seat 1: mmwhops (£274.50 in chips)

Seat 2: hero (£247.50 in chips)

Seat 3: robbo44 (£201 in chips)

Seat 4: gluglu (£82 in chips)

gluglu: posts small blind £1.50

mmwhops: posts big blind £3

----- HOLE CARDS -----

dealt to hero [8s 8d]

robbo44: folds

gluglu: folds

mmwhops: calls £3

----- FLOP ----- [4d Th Td]

mmwhops: bets £3

robbo44 leaves the table

mmwhops: calls £3

----- TURN ----- [4d Th Td][Jh]

mmwhops: checks

mmwhops: calls £6

----- RIVER ----- [4d Th Td Jh][9d]

mmwhops: bets £6

hero: calls £6

----- SHOW DOWN -----

Postad

Samma här super donk som endast bettar när han har nuts. också ok att syna. potten är ju ändå stor. 77 VP$P nada aggression.

Det är sånt här som händer konstant.. Feel me

Game #1286064753: Hold'em FL (£3/£6) - 2005/11/10 - 17:44:47 (UK)

Table "Note" Seat 3 is the button.

Seat 1: miserable (£273.93 in chips)

Seat 2: Geegee2 (£293.33 in chips)

Seat 3: Rake4you (£101.99 in chips)

Seat 4: Angela015 (£51 in chips)

Seat 5: hero (£249.25 in chips)

Seat 6: Payney003 (£263.75 in chips)

Angela015: posts small blind £1.50

hero: posts big blind £3

----- HOLE CARDS -----

dealt to hero [Ad 9h]

Payney003: folds

miserable: folds

Geegee2: calls £3

Rake4you: folds

Angela015: folds

hero: raises £3

----- FLOP ----- [As 2h Qd]

hero: bets £3

----- TURN ----- [As 2h Qd][Js]

Geegee2: calls £6

----- RIVER ----- [As 2h Qd Js][Kc]

Geegee2: raises £12

hero: calls £6

----- SHOW DOWN -----

Geegee2: shows [Tc 5s] (A Straight, Ace high)

hero: mucks hand

Geegee2 collected £52.75 from Main pot

Postad

Killen är e uber sick har VP$P på 90 och 20% preflop raise. Fine tänker jag sitter du på A så varsågod. förbra odds för att han inte har de.

Game #1286341293: Hold'em FL (£2/£4) - 2005/11/10 - 18:21:30 (UK)

Table "York1777" Seat 2 is the button.

Seat 1: tc34 (£76.25 in chips)

Seat 2: mercer68 (£159.50 in chips)

Seat 3: Panag2910 (£50.74 in chips)

Seat 4: W4LLY (£209.75 in chips)

Seat 5: Errol (£38.67 in chips)

Seat 6: hero (£231 in chips)

Panag2910: posts small blind £1

W4LLY: posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to hero [Ts Td]

Errol: folds

hero: raises £4

tc34: folds

mercer68: folds

Panag2910: calls £3

W4LLY: folds

----- FLOP ----- [7h 2s Ad]

Panag2910: bets £2

hero: raises £4

Panag2910: raises £4

hero: calls £2

----- TURN ----- [7h 2s Ad][8c]

Panag2910: bets £4

hero: calls £4

----- RIVER ----- [7h 2s Ad 8c][9s]

Panag2910: bets £4

hero: calls £4

----- SHOW DOWN -----

Postad

Handen med A9: Du kan nog folda hans riverhöjning här om din read stämmer, du måste vinna en gång på 12 för att gå break even och vad höjer en sån här spelare med på denna brädan som du vinner över?

Lider verkligen med dig när man ser vad killen hade. Otroligt hur folk spelar.

TT handen: Hans mest relevanta stats är hans aggression och inte vpip och pfr. När han 3-bettar dig på floppar så kan du nog folda turn utan större problem eftersom det inte finns ett enda drag för han att ha, om han nu inte har sjuuuukt aggresiv.

Tycker händerna lukter lite tilt-desperation faktiskt. Kanske dags att några dagar "ledigt"?

Postad
Handen med A9: Du kan nog folda hans riverhöjning här om din read stämmer, du måste vinna en gång på 12 för att gå break even och vad höjer en sån här spelare med på denna brädan som du vinner över?

Lider verkligen med dig när man ser vad killen hade. Otroligt hur folk spelar.

TT handen: Hans mest relevanta stats är hans aggression och inte vpip och pfr. När han 3-bettar dig på floppar så kan du nog folda turn utan större problem eftersom det inte finns ett enda drag för han att ha, om han nu inte har sjuuuukt aggresiv.

Tycker händerna lukter lite tilt-desperation faktiskt. Kanske dags att några dagar "ledigt"?

Ja den synen me A9 e sick dålig. Tilt

Sant sant med aggressionen. Satte inte han på ett A utan sjuan eller så sjukt som 2:an

Du hade spelat samtliga händer annorlunda? Jag förmodar att du tror jag torska alla dessa händer =)

Postad

HAHA jag vet inte vad jag ska göra i några dar.. finns nada o göra här. Trist men sant. Så enda nöjet är att gejma. Ska lägga fixed lite åt sidan nu nån dag eller 2 max. Fortsätta mitt NL projekt har snart rulle för nästa nivå där, fresh!

Snart kan man börja leva igen. Då blir de Spanien till April. Med den här streaken måste de innebära att jag kommer plocka sjukt många drinkluder där nere. ahh räknar dagarna redan. ;)

Postad

Graf 20k: Here

Den e go! =)

Ska kosta o lära sig och spela poker. Så länge jag håller inom BR kraven och inte är gul ska jag 3 betta korrar på turn vaaarje dag.

När jag ser folk syna 2 bets cold med 93s som de vore helt normalt. "Den va ju soooooted". Då finns de folk som betalar av. Älskar dem. De kommer dö av sitt mongo weak syn spel, och jag ska va med och mörda dem.

As long as I have value, I will win.

Postad

Vore kul om du kunde lägga upp en bild hur det ser ut under "more info" under "General Info"-fliken så ser hur du spelar.

Grafen var ju inte direkt rolig, men det vänder nog snart!

Postad
Din aggression factor på flop och turn är ju helt sjukt hög. Jag skulle syna ner dig med ett underpar varenda gång.

Håller med.

Sen undrar jag om du verkligen har slutat open-limpa? Skillnaden VPIP och PFR ser lite för stor ut tycker jag.

Postad

Nepp inte slutat openlimpa men när alla synar på bordet då limpar jag lätt me J10s och 98s osv på cutoff och button. Whatever på smallblind callar jag 10 mot 1 odds.

We are working on it.

Lets do an update om 10k händer. Blir nog om nån vecka.

Postad
Nepp inte slutat openlimpa men när alla synar på bordet då limpar jag lätt me J10s och 98s osv på cutoff och button.

Det är ju visserligen inte att openlimpa direkt.

Tror dock inte det är så farligt stor skillnad mellan VPIP och PFR som det ger sken av eftersom du försvarar din BB väldigt flitigt. Vilket du också verkar lyckas bra med enligt siffrorna.

Och dina aggressionssiffror kostar dig mycket pengar. Jag har själv lite väl höga siffror och jag är ganska säker på att jag är för aggro med mellan och bottenpar med GK på skapligt farliga brädor mot passiva motståndare. Känner att jag förlorar en del pengar på de händerna, kanske något att kolla upp för dig? (nån som vet om det går att filtrera ut denna typ av hand i PT?)

Postad

mera synpunkter här en del har redan nämts.

skulle vilja se ett screenshot från positionsfliken-skulle vara till stor nytta.

Måste finnas en hel del läckor post flop även om 10k händer inte säger mkt om true win rate.

Spelar fortfarande för mkt händer från sb

upp med PFR lite till

Tighta till dig lite till preflop tills post flop spelet är bättre

Stjäl mer, ser lite underligt ut du vinner bara 38,5% utan showdown, jag stjäl själv betydligt mer och vinner lite över 50% utan showdown

Won when saw flop 36,09 för lågt upp till minst 39% och helst lite till

AF på flop och turn - Helt absurda siffror MEGALÄCKOR inte ens en galning har sådana siffror-kostar dig mkt stålar jag lovar.

FOLDA BB to steel mer en rekommenderad siffra är 60% om man bra post flop så kan man försvara LITE till.Äddå har du med största sannolikhet haft lite flyt från bb i dessa 10k händer

FOLDED to RIVER BET 45,58 för högt ner till ung. 35-38 % lite stil beroende.

glöm inte att posta pos.fliken-viktigt

gärna även misc. fliken

TILTA INTE !!!!

Postad
mera synpunkter här en del har redan nämts.

skulle vilja se ett screenshot från positionsfliken-skulle vara till stor nytta.

Måste finnas en hel del läckor post flop även om 10k händer inte säger mkt om true win rate.

Spelar fortfarande för mkt händer från sb

upp med PFR lite till

Tighta till dig lite till preflop tills post flop spelet är bättre

Stjäl mer, ser lite underligt ut du vinner bara 38,5% utan showdown, jag stjäl själv betydligt mer och vinner lite över 50% utan showdown

Alltså folk kan inte släppa händer helt sick. jag hade lätt tagit den siffran också. Kan va postflop spelet som e dåligt dock.

Won when saw flop 36,09 för lågt upp till minst 39% och helst lite till

Ja lätt att jag vill vinna när jag sett flopp =) haha komik. Försöker ju änna

AF på flop och turn - Helt absurda siffror MEGALÄCKOR inte ens en galning har sådana siffror-kostar dig mkt stålar jag lovar.

FOLDA BB to steel mer en rekommenderad siffra är 60% om man bra post flop så kan man försvara LITE till.Äddå har du med största sannolikhet haft lite flyt från bb i dessa 10k händer

FOLDED to RIVER BET 45,58 för högt ner till ung. 35-38 % lite stil beroende.

Alltså jag har många gånger och svårt o syna me A hög eller lägsta paret? hänger nog ihop med won sawflop %:en

glöm inte att posta pos.fliken-viktigt

gärna även misc. fliken

My god under luppen :) kommer kommer lär inte va vackert

TILTA INTE !!!!

• Skapa nytt...