trexter Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Jag har spelat på följande siter: William Hill Littlewoods Pokerplex Ritz Club Empire Poker Inter Poker Party Poker Multipoker Pacific Expekt Royal Card Club På vilka av dessa måste man betala skatt på vinster? Och hur fungerar det rent praktiskt. Om man skulle sätta in en större summa på banken - vad hindrar en från att skriva att man vunnit allt på en skattefri sida (en sida inom EU, som jag förstått det) i deklarationen? Hjälp en skatte-noob! * Lite RP - QoS * Citera
Jeppan Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Den som söker skall finna: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=6791&highlight=skatt Citera
trexter Postad 25 September , 2005 Författare Rapport Postad 25 September , 2005 Klumpig tråd, minst sagt. Jag har inte hittat svar på detta. "Och hur fungerar det rent praktiskt. Om man skulle sätta in en större summa på banken - vad hindrar en från att skriva att man vunnit allt på en skattefri sida (en sida inom EU, som jag förstått det) i deklarationen? " Citera
vetgirig Postad 25 September , 2005 Rapport Postad 25 September , 2005 Klumpig tråd, minst sagt. Jag har inte hittat svar på detta. "Och hur fungerar det rent praktiskt. Om man skulle sätta in en större summa på banken - vad hindrar en från att skriva att man vunnit allt på en skattefri sida (en sida inom EU, som jag förstått det) i deklarationen? " Man skulle göra sig skyldig till skattebrott. Citera
trexter Postad 25 September , 2005 Författare Rapport Postad 25 September , 2005 Klumpig tråd, minst sagt. Jag har inte hittat svar på detta. "Och hur fungerar det rent praktiskt. Om man skulle sätta in en större summa på banken - vad hindrar en från att skriva att man vunnit allt på en skattefri sida (en sida inom EU, som jag förstått det) i deklarationen? " Man skulle göra sig skyldig till skattebrott. Ja, det är naturligtvis förkastligt. Men skulle det vara möjligt att spåra varifrån vinsterna kommit? Jag vet själv inte hur mycket jag vunnit från respektive sida så det blir svårt att isf deklarera det sanningsenligt. Citera
mickol Postad 25 September , 2005 Rapport Postad 25 September , 2005 Det finns ju givetvis en avsändare på varje transaktion Citera
VackertVäder Postad 25 September , 2005 Rapport Postad 25 September , 2005 Skatteverket kommer säkert att kräva en detaljerad redovisning av dina konton på olika pokersajter. Bl a kommer dom att vilja kolla om du har tvättat pengar på något sätt. Den ursprungliga summan som du satte in på pokersajtens konto måste alltså gå att redovisa. Jag är ingen skatteexpert men det är säkert du som har beviskravet på dig. Kan du inte visa papper på att dina inkomster är skattefria (uppkommit inom EU) så blir du antagligen taxerad i efterhand. Allt förutsätter ju förstårs att dom överhuvudtaget börjar granska dig.. Citera
baller Postad 25 September , 2005 Rapport Postad 25 September , 2005 Jag är ingen skatteexpert men det är säkert du som har beviskravet på dig. Kan du inte visa papper på att dina inkomster är skattefria (uppkommit inom EU) så blir du antagligen taxerad i efterhand. Ungefär så går det till ja. Citera
Recommended Posts