Gå till innehåll

Vilka pokersajter är skattebelagda?


trexter

Recommended Posts

Jag har spelat på följande siter:

William Hill

Littlewoods

Pokerplex

Ritz Club

 

Empire Poker

Inter Poker

Party Poker

Multipoker

 

Pacific

 

Expekt

Royal Card Club

 

På vilka av dessa måste man betala skatt på vinster?

Och hur fungerar det rent praktiskt. Om man skulle sätta in en större summa på banken - vad hindrar en från att skriva att man vunnit allt på en skattefri sida (en sida inom EU, som jag förstått det) i deklarationen?

 

Hjälp en skatte-noob!

:D

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klumpig tråd, minst sagt. Jag har inte hittat svar på detta.

 

"Och hur fungerar det rent praktiskt. Om man skulle sätta in en större summa på banken - vad hindrar en från att skriva att man vunnit allt på en skattefri sida (en sida inom EU, som jag förstått det) i deklarationen? "

 

Man skulle göra sig skyldig till skattebrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klumpig tråd, minst sagt. Jag har inte hittat svar på detta.

 

"Och hur fungerar det rent praktiskt. Om man skulle sätta in en större summa på banken - vad hindrar en från att skriva att man vunnit allt på en skattefri sida (en sida inom EU, som jag förstått det) i deklarationen? "

 

Man skulle göra sig skyldig till skattebrott.

 

Ja, det är naturligtvis förkastligt. Men skulle det vara möjligt att spåra varifrån vinsterna kommit?

 

Jag vet själv inte hur mycket jag vunnit från respektive sida så det blir svårt att isf deklarera det sanningsenligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatteverket kommer säkert att kräva en detaljerad redovisning av dina konton på olika pokersajter. Bl a kommer dom att vilja kolla om du har tvättat pengar på något sätt. Den ursprungliga summan som du satte in på pokersajtens konto måste alltså gå att redovisa.

 

Jag är ingen skatteexpert men det är säkert du som har beviskravet på dig. Kan du inte visa papper på att dina inkomster är skattefria (uppkommit inom EU) så blir du antagligen taxerad i efterhand.

 

Allt förutsätter ju förstårs att dom överhuvudtaget börjar granska dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...