Evolito Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Hepp. Ska se lite film på min nya bärbara och har inte riktigt fått alla att funka trots att jag installerat en del codes. Ska nämnas att en de flesta videoklipp dock fungerar att spela upp! Vilken codec kan det vara som saknas om bilden bara rullar typ 0,5 sekunder och sedan fryses - ljudet är dock med hela tiden. Spolar man fram så funkar ljudet medans bilden fortfarande är låst på startbilden. Jag får dessutom upp "wmplayer har stött på ett problem och måste avsluts." varje gång när jag ska köra undertexter till en film, dom går överhuvudtaget inte att spela upp (m.h.a Vobsub). Tar jag bort undertexten ur mappen så funkar dock filmen. Jag har testat med "G-spot" som kollar vilka codecs som saknas, programmet säger dock att inga codecs saknas på filerna som inte funkar. Svar önskas * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flibben Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Ladda ner VLC Det är gratis och behöver inga som helst codecs för att fungera och kan spela upp i princip allt. VLC Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Evolito Postad 24 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 24 September , 2005 Tack, jag har det på min stationära för övrigt. En fråga ang. detta - fungerar det med undertexter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kripe Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 ffdshow är inte helt fel heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stitchio Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 ffdshow är inte helt fel heller. förrutom att du installera 98 lite småskumma program på datorn. Nej tack då är vlc enklare. och det är väldigt enkelt att använda undertexter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Evolito Postad 24 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 24 September , 2005 Ok, VLC funkar fint! Jag får också in undertexter men jag var tvungen att ställa in undertexten manuellt i VLC. Detta slipper jag dock i Windows media player, hur gör man så att VLC automatiskt alltid drar igång undertexter om dom ligger i samma mapp som filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 ffdshow är inte helt fel heller. förrutom att du installera 98 lite småskumma program på datorn. Nej tack då är vlc enklare. och det är väldigt enkelt att använda undertexter. Vad snackar du för trams! Du har helt fel och pratar i nattmössan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 ffdshow är ett filter, inte något idiotiskt codecpack. Rekommenderas skarpt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts