Gå till innehåll

NLT - Trn, limpa med 69s?


ji-_-ge

Recommended Posts

Höj preflop för att du ska kunna ta det direkt eller åtmintone ha bättre chans att ta det oförbättrat på floppen eller få action på en flopp som vanligtvis inte skulle hjälpt en preflop raisare. Eller limpa och kolla på floppen, beror lite på din table image. Fördelen med att höja preflop är att du får knappen med stor sannolikhet, blir du reraisad så är det lätt att släppa om det inte synas på flera ställen och du fått odds att syna med vad som helst.

 

Självklart ändrar man spelat efter hur bordet ser ut, och huruvida de tidiga limparna gillar att limpreraisea. Tidigt i turneringen brukar folk ta det lugnt utan riktiga händer så det är bara att ta kommandot direkt. Sitter du med en bunt okända människor skadar det ju inte att de ser dig visa en spräphand det första de gör heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

96 och 95 floppar man ofta hålstegar med o det blir bara dyrt, 98 och till viss del 97 får man däremot "ofta" open/end str drag med så de ä möe bättre.

 

Dessutom, får man stege med 98 så är den mkt mer dold än andra.

Ta 95 som exempel, för o få stege behöver du 678, det skriker stege. Dessutom spelar folk connectors så nån annan kan ha 9T där o slå dig.

 

Får du stege med en connector hand så har du väldigt ofta nötstegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ok att limpa in med skithänder lite då och då. Men då måste du ha koll på ditt spel, och det kräver att du har en ganska bra läsning på dina motståndare. Limpar du in med 6,9 till en flop på 2,3,9 så ska du ju inte gråta när någon med A,9s slår dig på fingrarna.

 

Lär dig först att släppa händer, sen kan du börja spela skithänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger inget om hur många som sitter vid bordet, eller vilken bild du har av bordet och de enskilda spelarna, vilket gör det väldigt svårt.

Du har eg en skithand, men förutsatt att ingen efter dig höjer så har du tillräckligt bra potodds för att syna med i princip vilken hand som helst.

Syn, och hoppas på att floppen träffar dig stenhårt. Lägg dig vid en raise såklart, om inte spelarna före dig synar den, och du tror att de efter dig kommer syna.

 

Man behöver egentligen inte ställa såna här frågor, potoddsen besvarar dom snabbare än vi gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att råden i den här tråden är de jag håller minst med om i PF.nu:s historia.

 

Försöker man träffa en hand med 96s och annars folda spelar man ju som en löspassivweak mupp, det är rätt sällan det är vinnande spel och det är det särskilt inte med 40bb i stacken.

 

Frågan jag skulle ställa mig i den här handen är: Är den här potten stjälbar?

 

Är den det så spelar inte korten så väldigt stor roll, är den inte det så behövs det kvalité och 96s är inte kvalité på någon planet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gället det även mitt inlägg? Då skulle jag gärna vilja veta vad du kräver för potodds för att spela :)

Jag skiter ganska mycket i pottodds när det är 40bb kvar att spela, det är implicita odds och chansen att köpa potten som är intressanta då.

 

Pottodds tittar man mest på när någon ställer all-in eller betar på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gället det även mitt inlägg? Då skulle jag gärna vilja veta vad du kräver för potodds för att spela :)

Jag skiter ganska mycket i pottodds när det är 40bb kvar att spela, det är implicita odds och chansen att köpa potten som är intressanta då.

 

Pottodds tittar man mest på när någon ställer all-in eller betar på rivern.

 

Som sagt, sno skiten. Ligger redan skapligt med pengar i potten och ingen har visat styrka. Skulle du bli synad har du sannolikt position. Folket som limpar har väl SCs själv eller så fiskar de efter set, hursomhelst kommer de nog inte gilla sina odds om du pottar preflop. Blir du limpreraisead allin kan du lägga handen och fortfarande ha bra med marker för blindsnivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...