PaisanoDay Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 Vad tycker ni om detta spel med AA. Jag callade endast i SB för jag ville ha spel mot BB. Kommentarer? PokerStars Game #2641443697: Tournament #12915947, Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2005/09/23 - 10:25:11 (ET) Table '12915947 1' Seat #6 is the button Seat 3: Rajiv86 (665 in chips) Seat 4: casjoe (1650 in chips) Seat 6: sabian630 (1715 in chips) Seat 7: PaisanoDay (2510 in chips) Seat 8: maddewey (2460 in chips) PaisanoDay: posts small blind 25 maddewey: posts big blind 50 *** HOLE CARDS *** Dealt to PaisanoDay [As Ah] Rajiv86: folds casjoe: folds sabian630: folds PaisanoDay: calls 25 maddewey: checks *** FLOP *** [2s 8s Td] PaisanoDay: checks maddewey: bets 100 PaisanoDay: raises 150 to 250 maddewey: calls 150 *** TURN *** [2s 8s Td] [3h] PaisanoDay: bets 650 FI does ??? Är min raise rätt, vad tror ni händer? Tycker ni jag skall raise preflop HU? * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XoteR Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 Edit; Strunta i detta ingen åsikt toa 10sec sen har sin bror postat ett inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PaisanoDay Postad 23 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2005 Fattar inget LOL. Vadå bror? Är det din brorsa bredvid dig på bilden eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zorro_aik Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Raisa preflop precis så mycke som du brukar raisa när du försöker sno potten. Nu får du spela handen helt i blindo. Svårt att säga om fi stöttar TPTK eller satt nått random 2par. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
liggat Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 spela roll.. skicka in degen om det skiter sig in på en ny sng.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Jag har som regel att aldrig ge BB eller SB floppen billigt bara för att slippa 28o eller liknande. Du borde betat 3BB eller något som inte går att placera på någon hand. Det är väldigt lätt att ta en höjning för en blindsteal och har du tur får du et re raise mot dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 EDIT: glöm det. iiiih. jättefint spelat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Solklar raise preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Raise preflop tack. Enda gången jag kan tänka mig att inte raisa / re-raisa med AA preflop är i extrema fall UTG vid väldigt små blinds. Och som i ditt fall fast omvända sitsar...att det går rundfold och sb höjer preflop och jag själv sitter med dom i BB. Men då går all deg in på flopen istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Jag ser inte alls höjningen pre som en nödvändighet, om man limpar svaga händer i SB så är det ju i stort sett en nödvändighet att limpa lite starka också. På floppen tycker jag väl att du spelar helt ok så länge du är kapabel att göra så där med lite olika händer och det inte är en jättetydlig mjölkningsbet. På turn så tror jag att motståndaren antingen synade, foldade eller höjde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Det går aldeles utmärkt att limpa AA. Det är värre att inte få något spel med AA än att förlora med AA. Rent statistisk så tjänar man även på det. Från small blind kan en miniraise dock vara bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Det går aldeles utmärkt att limpa AA. Det är värre att inte få något spel med AA än att förlora med AA. Rent statistisk så tjänar man även på det. Det där tror jag inte det minsta på tyvärr, har du någon typ av fakta/statistik som faktiskt talar för det du säger? Bara nyfiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jackrabbit Slim Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Precis som någon sa tidigare så gillar jag att spela AA exakt som jag skulle gjort om jag försökte stjäla/spela en medioker hand. Av den anledningen höjer jag preflop här eftersom jag i princip aldrig limpar med skräp i SB först in, särskilt inte med så små blinds. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PaisanoDay Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 26 September , 2005 Hej Tack för alla synpunkter. En fråga till er som alltid höjer i SB. Gäller detta endast när ni har bra kort eller gör ni det alltid? Jag gillar att mixa mitt spel och mina händer. Ibland höjer jag ibland limpar jag ibland lägger jag, givet att det inte ligger massa smaskiga antes ute för då synar jag alltid oavsett vad jag har på hand... By the way på turn foldade FI och Hero vann potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts