Gå till innehåll

Dell, vilka tomtar!

Recommended Posts

Postad

Beställde en inspiron 6000 från dell i måndags och den dök upp idag.

Tråkigt bara att skärmen är en WSXGA (1650x1000) och inte en WUXGA 1920x1200) som jag är 100% säker på att jag valde. Fast på packsedeln står det WSXGA.

Betyder det att jag är stuck med den här skärmen eller har jag rätt att få den bytt kostnadsfritt. Jag är ABSOLUT säker på att jag valde största skärmen, det var anledningen till att jag öht köpte den.

Det är helt omöjligt att få tag på nån på dell via tele och mailsupport dröjer som vanligt.

Tråkigt dessutom att denna dator med den skärm jag skulle ha kostar 9400 idag och jag betalade 9800 i måndags och fick fel skärm.

För övrigt, varför blir det en stor tråkig svart kant på mina multipokerfönster ?

Postad

Jag har sparat det enda jag fått från dem, och där framgår inget om specifikationerna. Alltså har jag inte papper på det.

Men har inte dell nån returgaranti om man inte är nöjd ? Isf kan jag skicka tillbaks datorn till dem och beställa en ny billigare och kanske få rätt grejer.

Men inne på deras webshop låg beställningen medan jag väntade, och jag var inne och tittade mest hela tiden.

Bara det faktum att jag betalade 9.8k för datorn med näst största skärmen när den med största kostar 9.4k fyra dagar senare borde vara bevis nog.

Postad

För övrigt, varför blir det en stor tråkig svart kant på mina multipokerfönster ?

Säkert samma problem som jag hade med min laptop. Kommer inte ihåg exakt hur man fixar det, men det har med en läsbarhetssinställning att göra. Gå in under Display properties och leta upp något som handlar om att grafiken förstoras och stäng av skiten.

Postad
Jag har sparat det enda jag fått från dem, och där framgår inget om specifikationerna. Alltså har jag inte papper på det.

Jag beställde från Dell i våras och fick ett mail direkt att de fått min beställning. Sen kom ytterligare ett mail med orderbekräftelsen attachad.

Där var varenda grej listad. Hårdisk+storlek, processor, skärm+tum o.s.v

Det har inte du fått?

Postad

Nix, jag har bara fått ett litet kvitto till min mail. skumt. fast leveransen gick snabbt, och bortsett från skärmtabben är laptopen skööön.

Men nu har jag hittat telefonnnummer, och blivit kopplad, kontrakopplad och fått löfte om att bli uppringd när det är löst.

Eller semibluffar de bara ?

Men laptopen är svinskön.

Postad

högerklicka på skrivbordet

välj egenskaper

välj fliken inställningar

klicka på knappen advanced

välj 96DPI

Just det, där hade vi det ja... :)

Postad

Tack för tipset heltok, underbart.

Lutar åt att jag får returnera den, skicka till irland. men först ska den användas duktigt i helgen.

Frakten blir 800 spänn, sen beställer jag en ny likadan med fetaste skärmen 400 spänn billigare än denna. haha.