Gå till innehåll

NLT - Som Djens, betta rivern?

Recommended Posts

Postad

Detta fallet är lite likt det som Djens postade nyligen. Har bara suttit några händer så har inte nån read på någon.

------HAND 5------

Texas Hold'em No Limit ($0.50/$1) - 2005/09/23 - 12:58:14 (UK)

Table "Purple" Seat 1 is the button.

Seat 1: Boyd23 ($105.50 in chips)

Seat 2: yippeeee ($89.50 in chips)

Seat 3: Del007 ($79.50 in chips)

Seat 4: chliapas ($305.83 in chips)

Seat 5: Stahl($99 in chips)

Seat 6: Mat230520 ($57.78 in chips)

yippeeee: posts small blind $0.50

Del007: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Stahl[9s As]

chliapas: calls $1

Stahl: calls $1

Mat230520: calls $1

Boyd23: folds

yippeeee: calls $0.50

Del007: checks

----- FLOP ----- [4h 9c 5s]

yippeeee: checks

Del007: checks

chliapas: bets $5

Stahl: calls $5

Mat230520: folds

yippeeee: folds

Del007: folds

----- TURN ----- [4h 9c 5s][7d]

chliapas: bets $5

Stahl: raises to $15 - När han bettar 1/3 pott läser jag det som svaghet och sätter honom på en svagare nia, varför jag raisar upp honom.

chliapas: calls $10

----- RIVER ----- [4h 9c 5s 7d][2s]

chliapas: checks

Stahl: ?

Han gjorde en stark syn på turn. Är det så att han bara sitter med en svagare nia, eller ett kasst tvåpar? Överspelade jag min nia på turn? Om jag trodde på min hand där, bör jag inte tro på den nu med när det kom en blank river?

Frågan är om jag bör lägga ett bet här eller checka ner.

Postad

checka ner, svårt att hitta mycket värde i att betta tptk där, bättre att ta potten som den är än att riskera att tomten har planerat en fin megacheckraise med sitt klonkade 2par eller nått annat skit.

Postad
Om jag trodde på min hand där, bör jag inte tro på den nu med när det kom en blank river?

Att du tror att du har bäst hand betyder ju inte att du måste betta river för det. Du får kanske bara syn/omslag i 30% av fallen och då är du slagen 25% av gångerna. I såfall är det bättre att checka trots att du slår fi 70% av gångerna.

I detta fall checkar jag nog om jag inte har en slaskig image. Men jag är å andra sidan lite väl snabb att checka river i sista position med en halvstark hand mot en fi som synar ner.

Postad

SVår fråga, Jag skulle nog gjort ett litet bet på runt 15 här eller kaaanske checkat ner den.

Tycker inte om att han synade din reraise, samt att han sitter på 3 inköp, känns som att han sitter på överpar typ TT/JJ ett litet tvåpar eller en stark nia/en svag nia med redraw

Jag tycker om turn raisen , däremot med alla dragmöjligheter som är ute satt han troligen på något med en redraw.

Betta ut 15 som sagt tycker jag.

Postad

bra spelat på floppen och turn. rätt att raisa turn för att sätta press och få information. men när han callar turn är det troligare att han har dig än att han är på något konstigt drag eller pair med sämre kicker. som evinrude säger så limpade han in i tidig position så någon riktigt dålig hand typ 109 eller liknande känns mindre sannolikt. tycker därför det är självklart att checka rivern. ett bet där, framförallt så stort som 25 blir mer som en bluff än ett valuebet, eftersom dom flesta händerna han skulle calla med är bättre än ditt top pair.

Postad
ett bet där, framförallt så stort som 25 blir mer som en bluff än ett valuebet, eftersom dom flesta händerna han skulle calla med är bättre än ditt top pair.

Ännu bättre, då tror han att hans svaga nia står ju.

Postad
ett bet där, framförallt så stort som 25 blir mer som en bluff än ett valuebet, eftersom dom flesta händerna han skulle calla med är bättre än ditt top pair.

Ännu bättre, då tror han att hans svaga nia står ju.

jo så kan man väl resonera kanske men den genomsnittlige spelaren callar nog 10-15 dollars bet med top pair weak kicker rätt mycket oftareän ett bet på 25