Djens Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Jag e typ..ny på det här bordet, och känner bara igen Homine some inte ens är med i handen. Inga reads whatsoever mao. ***** Hand History for Game 2760050910 ***** $200 NL Texas Hold'em - Friday, September 23, 02:59:19 EDT 2005 Table Table 55661 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: homine ( $148.75 ) Seat 2: amirroo ( $210.35 ) Seat 3: alpha75 ( $63.32 ) Seat 4: pokerbrat679 ( $205.60 ) Seat 5: I_am_butiful ( $194 ) Seat 6: ZBTSigma69 ( $199 ) homine posts small blind [$1]. amirroo posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to I_am_butiful [ Td Ts ] alpha75 calls [$2]. pokerbrat679 folds. I_am_butiful raises [$7]. ZBTSigma69 calls [$7]. homine folds. amirroo calls [$5]. alpha75 calls [$5]. ** Dealing Flop ** [ 5d, 2d, 7c ] amirroo checks. alpha75 checks. I_am_butiful bets [$24]. ZBTSigma69 folds. amirroo calls [$24]. alpha75 folds. ** Dealing Turn ** [ 2c ] amirroo checks. >You have options at Table 36552 (6 max) Table!. I_am_butiful bets [$45]. amirroo calls [$45]. ** Dealing River ** [ 8h ] amirroo checks. Brädan är tokfarlig tycker jag, och ändå består den bara av underkort. En CR allin vore inte skoj att få på sig här med min marginalhand. Ska jag betta eller checka? Motivera. Citera
baloobas Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Tycker du ska checka. Det värsta som finns är när man tror att man valuebettar och blir CR Allin. Han är antagligen tom och kommer inte calla dig ändå. /Balobas Citera
Nickefik Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Jag skulle nog checka ner där. Eftersom han har checksynat dig hela vägen är risken att han antingen sitter på ett missat färgdrag eller att han slöspelat ett set. Med andra ord så kommer ett bet från dig inte att ge dig något. Det lär bli en fold eller en all in från hans sida, inte en syn. Citera
robbie87 Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Håller med om att en check skulle nog vara det rätta i ditt läge. Vad hade han om man får fråga? Citera
Djens Postad 23 September , 2005 Författare Rapport Postad 23 September , 2005 Några fler åsikter tack , svaret kommer runt lunch i så fall Citera
PaisanoDay Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Håller med om check, känns knepigt att han skulle betala av så bra efter flop och på turn om han bara går på färgdrag. Gissar att han sitter på Ad7d eller överpar och tänker att par plus färgdrag är OK för att syna dig hela vägen. Har han Ad7d kommer han sannolikt folda om du raisar igen och har han kk eller rent av set vilket också är helt ok kommer han syna alt raisa dig. hade kört på check ooch hoppats att han checkar med Ad7d på hand. Blir jag craisad foldar jag nog surt. Citera
baloobas Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 hade kört på check ooch hoppats att han checkar med Ad7d på hand. Blir jag craisad foldar jag nog surt. Behöver nog inte oroa dig för C-Raise om du checkar efter honom. Citera
Tiggr Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Ad7d känns väl inte så troligt efter hans spel. Set tror jag inte han hade checkar river med. Tror han har 66, flushdrag eller A-7s. Kanske 99. Ditt flopbet repressenterar styrka tycker jag och han kanske är rädd för höga par och tänker bara syna ner Citera
gnurfen Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Jag skulle checkat ned (å andra sidan är jag en tomte på låga nivåer). Som jag ser det så överväger nackdelarna med ett bet. OM han har nåt, så är risken för en CR all-in stora, o frågan är om man vill syna med din hand, o tro att han bluffar/att ens egen hand står. Vilka händer skulle man kunna få syn av, som man slår? Han sitter på BB, o kanske är trött på att bli uthöjd hela tiden, så han synar med en draghand eller så. Säg att han sitter med 75s/75o. Det är en hand han skulle kunna betala av med. Annars är väl A7 en tänkbar hand. Å andra sidan så tycker jag totalt sett att nackdelarna med ett bet är fler än fördelarna, så jag skulle checka. Vill inte ha en CR all-in med en sån hand, det skulle bli ett väldigt svårt beslut då. Citera
Djens Postad 23 September , 2005 Författare Rapport Postad 23 September , 2005 Känns som att alla säger check. Jag säger Bet Jag bettade ut 55, han synade, visade upp 45o och lade en kommentar att han skulle gå o lägga sig. Frågan e bara om detta var ett undantagsfall. Alternativa metoden att spela detta är om man är uppe mot en aggro spelare och man MESbettar för att framkalla CR. Om man har nerver att syna en allin. Citera
bullebyn Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Djens, bra spelat. Själv hade jag nog inte vågat valuebetta. Jag tänker att framförallt är det här valuebettandet bra om du spelar mot honom ofta, om du alltid checkar ner överpar kommer han ju kunna sätta dig på bustade drag så fort du potbettar river. Tror absolut det är rätt att betta river om man vågar. Citera
freggan85 Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Alternativa metoden att spela detta är om man är uppe mot en aggro spelare och man MESbettar för att framkalla CR. Om man har nerver att syna en allin. Skulle vara ett nice move. Men för att lyckas med en sån ska man verkligen känna sin motståndare. Skulle nog kunna "pull it off" live mot nån jag känner, men skulle nog aldrig ha "the stones" för att göra de på nätet om jag inte var toksäker. Skulle nog tagit och checkat ner säkra pengar. Citera
kgl Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Snälla.. "pull it off" - klara av det "the stones" - modet förlåt men jag tycker det ser lite silly ut att blanda in engelska sådär. Citera
trexter Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Hur motiverade du din bet? Det finns väl inte så många händer som han synar en tredje bet med? Du måste betta rättså kraftigt för att vara säker på att du kan släppa när han check-raisar och iom det är risken stor för att han bara synar med bättre. Konfunderad... Citera
Djens Postad 25 September , 2005 Författare Rapport Postad 25 September , 2005 Att han helt enkelt inte visat nån styrka alls handen igenom. Han har spelat den som TP och vill ha en så smidig showdown som möjligt / dragit. KÄndes som att det itne var stor risk att bli checkraisad där. Citera
Recommended Posts