Gå till innehåll

NLT - Trn, sent i turnering, små PP i tidig pos?

Recommended Posts

Postad

Som rubriken lyder, hur spelar folket här på PF små pp's sent i turneringar där en avg. stack är runt ca 20bb?

EDIT: Kanske lite diffus fråga men om vi säger att du har runt avg. stack och får 66 utg+1, utg lägger sig. Antar att limp är skitkasst med tanke på blindsen, men är höja rätt val eller skulle ni slänga?

* RP, chansar på en NLT :) - QoS *

Postad

tidig pos: om det är tiomanna fold faktiskt. vill inte riskera 3bb för en steal som föga troligt går hem. Alternativet är ju syn, men vet man att bordet är ett aggro bra bord så är inte det heller nån bra ide.

Postad

I sen position är det en klar raise om ingen har limpat eller att jag har en read på blindsen som tighta.

Passar på att fråga en egen fråga:

Scenario: 10BB i stacken. AQ på 2 innan knapp. En caller, bordet är inte så värst tight, inte så löst heller. Mittemellan. Ställa in här, eller fold?

Hatar dom här scenariona eftersom det är då jag oftast åker ut.

Postad
beror helt på position. fold eller raise. möjligt vis limp på button om många limpat men det händer väldigt sällan sent i turneringar.

som sagt, tidig poss.

Om vi utvecklar och säger att du har 20BB på ett ganska tight bord. Inga fler åsikter? Kanske är ganska givet att slänga den om det inte är ett jättetight/passivt bord, vad vet jag.

Postad
I sen position är det en klar raise om ingen har limpat eller att jag har en read på blindsen som tighta.

Passar på att fråga en egen fråga:

Scenario: 10BB i stacken. AQ på 2 innan knapp. En caller, bordet är inte så värst tight, inte så löst heller. Mittemellan. Ställa in här, eller fold?

Hatar dom här scenariona eftersom det är då jag oftast åker ut.

Ställa in. känns ganska givet IMO, men jag kanske har fel. beror väl kanske lite på prisstrukturen också?

Postad
beror helt på position. fold eller raise. möjligt vis limp på button om många limpat men det händer väldigt sällan sent i turneringar.

som sagt, tidig poss.

Om vi utvecklar och säger att du har 20BB på ett ganska tight bord. Inga fler åsikter? Kanske är ganska givet att slänga den om det inte är ett jättetight/passivt bord, vad vet jag.

Är det tight/passivt kommer jag nog försöka mig på en raise, kanske t.om utg på 3BB. Typ representera AA.

Postad

Jag hade ställt in om du är säker på att bara en person kommer att calla, och då menar jag att du sitter på SB och BB synar (typ), vilket då ger dej ganska stor chans att vinna, för du har då korten på din sida. Att sätta en pocketgambling är det skönaste som finns ;)

• 4 weeks later...
Postad

Jag kom till ett finalbord och jag spelade väldigt aggressivt, snodde mycket blinds och så.....så får jag 66 UTG och tänkte några sekunder men la handen, men jag började nästan gråta när floppen kom 66k.

Men jag tycker att jag gjorde helt rätt som la de, vi hade ett par short stacks och jag hade ingen lust att hålla på med all in situationer. jag hade själv en rätt så avg stack. kollade dock på en live turnering som jag laddade hem. Och Erik Seidel spelar GRYMT aggressivt med sina låga pockets, så de är väl helt annorlunda hur man vill spela dom.

• 3 weeks later...