Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Min första hand history från mörkpokern. Blev rätt sur måste jag säga. Har suttit vid bordet ett tag men ändå inte fått något riktigt grepp om motståndarna; de flesta spelar så konstigt att de blir helt omöjliga att läsa.

Game # 010,286,930 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 0.50/1 - Table "Mombasa"

Game ended Friday 2004-Sep-10 22:38:33 GMT

Players:

xxxxx (jag) (EUR 59.75 in seat 1)

Pappi30 (EUR 48.00 in seat 2)

Atadol (EUR 20.75 in seat 3)

carloz (EUR 42.75 in seat 4)

gnagarn (EUR 17.75 in seat 5)

joreng (EUR 47.00 in seat 6)

Dealer: Pappi30

Small Blind: Atadol (0.50)

Big Blind: carloz (1.00)

xxxxx was dealt: K :spade: K :diamond: K :club: 4 :club: 8 :club:

Triss i kungar - inte illa! En väldigt angenäm starthand i mörkpoker.

gnagarn Call (1.00)

joreng Call (1.00)

xxxxx Raise (5.00)

Pappi30 Fold

Atadol Call (4.50)

carloz Fold

gnagarn Fold

joreng Fold

Om nån vill dra ut mig ska han få betala för det.

Atadol changed 1 card

xxxxx changed 2 cards: K :spade: K :diamond: K:club: Q :spade: 2 :spade: from K :spade: K :diamond: K:club: (4:club:) (8:club:)

Ingen förbättring i köpet, vilket jag inte hade väntat mig heller. Handen är fortfarande stark.

Atadol Check

xxxxx Bet (3.50)

Atadol Raise (7.00)

xxxxx Call (3.50)

Kanske onödigt att betta här, men jag ville krama ut lite extra ur en bra hand. Många spelare på den här nivån är löjligt förtjusta i tvåpar, dessutom är checkhöjningar väldigt sällsynta. Då han höjer har jag knappast något val, för jag kan väl inte lägga mig i det läget?

Atadol shows: 5 :spade: A :spade: 8 :spade: 3 :spade: T :spade: (a flush, ace high)

xxxxx didn't show: K :spade: K :diamond: Q :spade: K:club: 2 :spade: (three of a kind, kings)

Atadol wins: EUR 26.00 (with a flush, ace high)

Jahapp. Han drar alltså till en flush med pottodds på knappt 2:1. Är det han eller jag som är idioten i denna hand? :(

EDIT: En dryg timme senare får jag gruvlig revansch på honom. :twisted:

Får par i kungar på lilla mörken, tar en liten fuling och höjer €3. Atadol och gnagarn synar. Jag köper tre kort, och det omöjliga inträffar - de två kvarvarande kungarna dyker upp i handen! Mamma mia.

Atadol som köpt ett kort bettar €4, gnagarn synar, jag höjer till €15, Atadol synar, gnagarn lägger sig. Glatt visar jag upp min hand och tar hem potten på drygt €40.

Jag skickar efter en hand history och det visar sig att killen hade EXAKT samma hand som förra gången - ett spaderhögt flushdrag som gick in.

Postad
Kanske onödigt att betta här, men jag ville krama ut lite extra ur en bra hand. Många spelare på den här nivån är löjligt förtjusta i tvåpar, dessutom är checkhöjningar väldigt sällsynta. Då han höjer har jag knappast något val, för jag kan väl inte lägga mig i det läget?

Det är rätt farligt att valuebeta ett enkortsdrag, särskilt som du själv representerat en triss ganska så hårt (om du bara dragit ett kort hade det varit skillnad). Eftersom du dessutom har möjligheten att checka tillbaka så är jag inte så förtjust i ett valuebet, men jag antar att det är en möjlighet mot tomtiga spelare. Men när han höjer så borde du faktiskt tänka efter lite, tror du verkligen ~1/6 av tiden här? Jag är rätt tveksam, men det är nog inget stort misstag att syna iallafall. Men det stora problemet är ju att du öppnar upp för en bluffsituation från en observant spelare, om någon check-raisat pott mot dig så skulle du ju fått stora problem.

Spara det valuebetet till certifierade tomtar vars checkhöjningar du helst ska ha koll på. Det kan nog vara ok mot kompetent motstånd som är säker på att du bluffar jättemycket också.

Jahapp. Han drar alltså till en flush med pottodds på knappt 2:1. Är det han eller jag som är idioten i denna hand? :(

Det är klart att det är han, men du får se upp med girigheten en del. Kan bli rejält kostsamt mot fel motståndare.

Postad

Mmmm, jag blev girig och fick betala för det. Men samtidigt fick killen helt klart en tomteluva på sig i mina ögon, vilket betalade av sig lite senare. Kolla här:

Game # 010,299,238 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 0.50/1 - Table "Mombasa"

Players:

xxxxx (EUR 173.75 in seat 1)

Robbyrob (EUR 30.75 in seat 2)

Atadol (EUR 24.75 in seat 3)

Hawkes (EUR 38.25 in seat 4)

gnagarn (EUR 13.75 in seat 5)

forest (EUR 6.25 in seat 6)

Dealer: gnagarn

Small Blind: forest (0.50)

Big Blind: xxxxx (1.00)

xxxxx was dealt: 3 :club: 5 :heart: 7 :diamond: 8 :spade: 9 :club:

Robbyrob Fold

Atadol Call (1.00)

Hawkes Call (1.00)

gnagarn Call (1.00)

forest Fold

xxxxx Check

xxxxx changed 1 card: 5 :heart: 6 :club: 7 :diamond: 8 :spade: 9 :club: from (3 :club:) 5 :heart: 7 :diamond: 8 :spade: 9 :club:

Atadol changed 3 cards

Hawkes changed 2 cards

gnagarn changed 3 cards

xxxxx Bet (1.00)

Atadol Raise (4.00)

Hawkes Fold

gnagarn Call (4.00)

xxxxx Raise (19.50)

Atadol Call (16.50)

gnagarn All-In (8.75)

xxxxx shows: 5 :heart: 6 :club: 7 :diamond: 8 :spade: 9 :club: (a straight, nine high)

gnagarn shows: J :spade: J :club: J :diamond: 7 :spade: 4 :heart: (three of a kind, jacks)

Atadol didn't show: A :club: A :spade: A :diamond: J :heart: 4 :spade: (three of a kind, aces)

xxxxx wins: EUR 15.50 side pot (with a straight, nine high)

xxxxx wins: EUR 40.75 main pot (with a straight, nine high)