Gå till innehåll

Freeroll €20, skrota den!

Recommended Posts

Postad

Ja dom e verkligen meningslösa freerolls med bagatellsummor. T.ex. Primas $200, ca 10.000 spelare. Jisses...

Dessa mini-freerolls lockar kanske någon tomte extra att börja spela? Iofs tror jag inte att det är 'tomtar' som kommer ITM i dessa mini-freerolls, men ändå?

Men iofs är det frivilligt att spela.

-Var brukar du plocka jordgubbar?

Postad

Dessa freerolls riktar sig antagligen inte till high stakes spelare. Det finns ju hundratusentals spelare som bara spelar playmoney och som där tjänar aningen mindre än på att plocka jordgubbar.

Postad
Ja dom e verkligen meningslösa freerolls med bagatellsummor. T.ex. Primas $200, ca 10.000 spelare. Jisses...

Äh kom igen nu hörni! $200 på 10000 spelare är ju som att sätta sig ner och spela en turnering med 10 000 spelare där varje spelare lägger upp 0.15 kr. Pantar man en Petflaska har man alltså råd att spela 27 sådana turneringar!

ÖVERVÄRDE!!! ;)

Postad

Förstår inte riktigt vad ni har emot freerolls, det är ju ett perfekt sätt att börja sin pokerkarriär på. Och många spelar inte poker för pengarnas skull utan ser det som ett roligt spel och inte mycket mer. Själv spelade jag playmoney ganska länge och tyckte det var riktigt skoj, fick mina första dollars från freerolls och har lyckats bygga rulle därifrån.

Varför inte se $200 turneringarna med 10k deltagare just som en playmoney turnering, tror inte det är många som satsar hårt på att vinna dessa. Får man en dollar eller två är ju det suveränt, vinner man inget har man iaf fått spela lite poker och haft skoj.

Och varför har siterna dom? Uppenbarligen finns ju ett intresse eftersom 10k personer deltar i dom varje dag, vissa vinner några dollars och kommer antagligen att spela för dom på den aktuella siten och alltså ger det action vid borden eller så tycker dom det är så skoj med poker att de inte har tålamod att vänta på att få sina dollars i turneringen utan sätter in pengar själva och alltså ger action vid borden.

/ Perli

Postad
Förstår inte riktigt vad ni har emot freerolls, det är ju ett perfekt sätt att börja sin pokerkarriär på.

Håller med. Jag själv spelade en hel del frirullar när jag upptäckte poker. Man lärde sig ganska mycket, givet den nivå man låg på.

Sedan är det ganska intressant att vissa vill ta bort saker som de själv inte gillar. Varför frågar man sig.