Gå till innehåll

FLT - Våghalsigt spel utan read?

Incrediboy

Recommended Posts

Länge sedan jag postade en HH nu, men efter lite vila är jag igång igen med FLT 1$/2$ på EuroBet.

Jag har precis satt mig ner vid bordet och har således i princip ingen read på någon. Har kanske sett ett tiotal händer och spelet verkar väldigt tight.

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) converter

Preflop: Hero is BB with T:club:, J:diamond:.

5 folds, MP3 calls, 2 folds, SB completes, Hero checks.

Inga större kommentarer, en hyfsad hand som jag får checka

Flop: (3 SB) J:club:, 7:diamond:, A:club: (3 players)

SB bets, Hero raises, MP3 folds, SB calls.

Träffar knekten, frågan är om den är god. Känns som att SB kan betta ut med i princip vad som helst från en 7, J, A till en semibluff, flushdrag etc. Borde jag bara lägga ner eller gör jag rätt? Ska jag spela handen måste jag ju höja för att ev. få MP att lägga ner en starkare knekt eller överkort som kan träffa och dra ut miin knekt. MP lägger sig iaf för min raise och SB synar.

Turn: (3.50 BB) 5:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

Förbättrar inte handen men eftersom jag var aggresiv på floppen bettar jag igen, speciellt som SB checkar in i mig. Åker jag på en raise blir det förmodligen fold, rätt eller fel? SB synar direkt. Har som sagt ingen read alls i detta läge. Ett svagt ess eller flushdraget känns väl inte helt otänkbart

River: (5.50 BB) 3:heart: (2 players)

manny321 is all-In [$0.50]

Hero calls.

Om mitt par är bäst i detta läge känns ju 3'an relativt ofarlig. SB slänger in sina sista .50 och synen är ju självklar nu

Final Pot: 5.75 BB

Main Pot: 5.75 BB, between SB and Hero.

Kanske finns det nåt intressant att diskutera i handen iaf. Rätt eller fel spelat? Resultat kommer som vanligt efter lite kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den bra. SB har ju även väldigt lite pengar kvar och många som sitter på sina sista dollar brukar spela helt galet.

Hade visserligen spelat så här mot någon med mer pengar också, ska du spela den så finns ju bara höjning på floppen, du kan ju som du själv säga mycket väl leda där men ha en sårbar hand.

Givet bett på turn då han bara syner floppen, lika så på river tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser