rickie Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 Tja! Satte mig vid ett NL200 bord idag, gått ner lite i nivå pga oflyt i pokern på sistonde. Lite fundersam över om mitt spel är sämre/bättre än förr, så tänkte börja posta lite handhistories här. Tyckte att turn beslutet var rätt svårt här. Motståndaren här verkade inte alltid backa upp höjningar med stål, men han var ingen dåre heller. Leder man tillräckligt ofta mot en snitt-motståndare för att syna/ställa in här (om man räknar med att man drar ut en stege ibland, leder ibland + pengarna i potten)? Seat 1: Hero ( $230 ) Seat 3: vito_sicilia ( $103.60 ) Seat 4: jackstacker ( $293.45 ) Seat 6: Lamnidae ( $180 ) Seat 2: Dartoft ( $185.85 ) Seat 5: igotbutworms ( $171.53 ) igotbutworms posts small blind [$1]. Lamnidae posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 6c 6d ] <-- Limpar med ett lågt pocket. Hero calls [$2]. Dartoft folds. vito_sicilia folds. jackstacker calls [$2]. igotbutworms calls [$1]. Lamnidae checks. ** Dealing Flop ** [ 8d, Jc, 6s ] <-- Rätt så fin träff. Bettar lite över pott, eftersom potten är så liten. igotbutworms checks. Lamnidae checks. Hero bets [$10]. jackstacker calls [$10]. igotbutworms folds. Lamnidae folds. ** Dealing Turn ** [ 7c ] Hero bets [$20]. jackstacker raises [$100]. Hero gör vad? Citera
trexter Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 Jag väntar på att någon som kan detta bättre svarar. Själv hade jag synat (dock inget lätt besult) och fattat ett nytt beslut på rivern utifrån hans agerande (hade jag fått kåk hade jag dock tryckt in). Men en sak jag undrar över är varför du överbettar floppen? I mina ögon tyder det på styrka då en hyfsad spelar aldrig skulle göra det med "bra" men inte "jättebra" händer eftersom de "bara kan bli synade av bättre händer". Just därför kanske han drar med T9 (en mycket trolig hand, pockets hade han väl höjt med) i hopp om att busta ett set/tvåpar. Så om han är väldigt solid kanske rätt att folda. Det beror på hans "soliditet" Doh, svarade visst på frågan i alla fall... Citera
scouserandy Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 Med lägsta setet på den brädan och fi´s omslag på turn så käns det som du är slagen här. Han representerar träff. En hand som T9s på knappen känns inte helt omöjligt, inte heller högre set. Själv hade jag säkert förbannat mig själv och ställt in med motiveringen: -Jag har ju set förfan. (med vetskapen att med all sannolikhet är jag slagen) Citera
Djens Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 du är nog troligen slagen av stege här. Du har egentligen inte odds att dra till kåk, men om du känner för det så är det inte fel att gambla lite, kåkar du på river får du ju ut allt av honom. Han kan ju vara på en helbuff med FD+SD oxå. han verkar inte vilja ha syn. beroende på read skulle jag syna/folda. Jag tycker dessutom om att du överbettar potten lite här. du har enorma inversa implicita odds mot stegar som gärna vill dra på den brädan. Citera
Baloos Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 Märkligt spel av fi tycker jag. Det skulle vara utifall han limpat med 88/JJ och sen får panik. Mot en normal, duktig TAG är det nästan bara JT jag kan sätta han på, det eller bluff. Men visst är det märkligt att spela stegen så hårt? Han kan väl knappast vara rädd för färgen? Om han då inte läst dig rätt att du sitter på en stark hand. En LAG skulle nog kunna semi-bluffa någon typ av knasdrag typ, QTc eller så. Först tänkte jag A-I eller fold men jag börjar undra om inte syna ner är att föredra för att mjölka bluffhänder typ AJ som kommit på att de ligger efter. Jag skulle välja AI mot en LAG utan position för jag tror han semibluffar eller tokgamblar ett tvåpar tillräckligt ofta för att det ska vara lönsamt. Jag tycker rätt ofta man ser den typen av spel, där fi helt plötsligt får panik och inser att de har slowat en skakig hand. Syna ner om jag har position. Jag kan tillägga att jag aldrig hade gjort det spelet med djupare stackar och att jag tycker det här är en typisk hand där man måste ha suttit med vid bordet för att kunna komma med något riktigt bra. Citera
trexter Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 En anledning att han bettar turn så pass hårt kan som sagt bero på att han uppfattar överbetten på floppen som styrka. Citera
rickie Postad 19 September , 2005 Författare Rapport Postad 19 September , 2005 Tack för svaren. Överbettandet på floppen gjorde jag för o bygga pott, finns ju gott om spelare som synar en 10 dollars bet om dom träffat par. Tror faktist inte ett pottbett eller 10 dollars bet gör nån större skillnad i hur folk spelar floppen (skillnad om potten är 20 dollar och man bettar 30), tror inte de flesta spelare på den här nivån analyserar så mycket vad ett litet överbett betyder. Kan återkomma med resultatet om så önskas. Citera
Recommended Posts