Gå till innehåll

PL5CD - Starkt två par som lägger sig för en höjning


Hristo

Recommended Posts

Tja

 

Ska posta en HH från 5CD på 24H. Min första! Nästan min första hand (tredje tror jag) så jag har rätt dålig koll på de övriga.

 

0.25/0.50 5CD Pot limit

 

Players:

Mackan_ (EUR 35.50 in seat 1)

masinga (EUR 21.50 in seat 2)

wozzup (EUR 7.75 in seat 3)

PIXIE (EUR 4.50 in seat 4)

2fast4you (EUR 20.50 in seat 5)

HJÄLTEN dvs jag (EUR 24.25 in seat 6)

 

Sitter på knappen, rätt så bra start och får dessa kort:

2 :heart: - K :heart: - 8 :diamond: - K :diamond: - 9 :heart:

 

Starkt par i god position...

 

Dealer: HJÄLTEN

Small Blind: Mackan_ (0.25)

Big Blind: masinga (0.50)

 

wozzup Call (0.50)

PIXIE Fold

2fast4you Raise (1.00) Höjer här, kan ha nästan vad som helst...

HJÄLTEN Call (1.00) I och med 2fast höjnig synar jag bara, korrekt spelat?

Mackan_ Fold

masinga Call (0.50)

wozzup Call (0.50)

 

4st som byter kort, jag kastar allt utom kungarna så klart...

 

masinga changed 1 card

wozzup changed 3 cards

2fast4you changed 2 cards Sitter han på triss???

HJÄLTEN changed 3 cards:

 

JAg får ett trevligt par i damer i bytet och nått mer, har så ledes KK/QQ...rätt starkt vad jag förstår...

 

masinga Check

wozzup Bet (1.00)

2fast4you Raise (4.00) Varning!! Rejäl höjning med två spelare kvar...

HJÄLTEN Fold Funderar en stund och kastar sedan mina fina par, rätt spelat?

masinga Fold

wozzup Fold

2fast4you Payback (3.00) Han vinner osynad...

 

 

Var det rätt att lägga handen?

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 2fast4you är ett riktigt ärkepucko så kan jag tänka mig att höja honom, men jag har rätt svårt för en syn om det leder till flervägspott. Jag har en känsla av att par i kungar inte står så bra i de sammanhangen.

 

Tycker folden efter köpet verkar helt ok, då det inte är så osannolikt att någon plockat på sig en triss eller bättre. Plus att även idioter plockar upp bra händer ibland. Bästafallsscenariot om 2fast4you är ärlig är ju att han dragit till TTA och fått ess upp, men jag tror att han hade åtminstone triss och antagligen förbättrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade raisa före bytet eller foldat. Jag synar sällan före bytet i 5 card draw. Det är lite grann som holdem du vill inte syna om du är dominerad i holdem så skulle han kunna ha AK och du AQ. här kan det vara AA vs KK och att jaga ner AA med vilket lägre par som helst är gott om minus EV. Fast brukar han höja med alla par utom kanske dom lägsta så Höj max vi måste se till att dom får dra dyrt mot dig och dom gör jävligt fel när dom jagar med skräp som TTxxx.

KKQQ är inte så väldigt bra om du får action som det verkar sannolikheten att AA ligger ute ökar och sannliketheten att någon har en legitim bettnings hand som QQ22 eller KKTT minskar. 2fast4u's höjning efter bytet representerar triss och en fold är på sin plats om han inte är en kronisk lögnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höja max före köpet med endast KK på handen? Låter som en väldigt vansklig taktik i mina öron.

Jo det är det också, men om du har en snubbe som höjer med typ par i tvåor och resten av bordet respekterar raise-re-raise (då slipper ju du de flesta tvåpar, ess och liknande) så kan det vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...