Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Trist men sant så är alla utom Jag själv och Thornie för fega att möta WPT.

Saxat ur MSN.

NoQ säger:

Still dont wanna game against WPT?

[ooop] säger:

inte som det ser ut nu

[ooop] säger:

were just gonna get our asses kicked

NoQ säger:

are u sure?

inget svar..

Så det blir inget vad jag kan se, då del flesta jag pratat med ger ungefär samma svar.

:(

Postad

ingen fara.

Men jag tycker att ni kan börja komma på våra turneringar i Vaxholm så får ni se att vi inte är odödliga :)

Vi har en ikväll, men det inser jag är för sent.

Jag hör av mig i framtiden..

MVH/ Dahlberg

Postad
Hmm, hur var det på er storturnering. Vad jag minns så hade vi ungefär 5 spelare top 12 och hemmalaget hade 1-2. Kom inte och snacka utklassningar

Jo, det är helt sant. Jag var på tok för uppspelt för att spela, men det är inget att skylla på. Men vi är nog likvärdiga...

Vi ska styra upp en egen sida nu.

Ses ikväll mates!

Postad
Trist men sant så är alla utom Jag själv och Thornie för fega att möta WPT.

Saxat ur MSN.

NoQ säger:

Still dont wanna game against WPT?

[ooop] säger:

inte som det ser ut nu

[ooop] säger:

were just gonna get our asses kicked

NoQ säger:

are u sure?

inget svar..

Så det blir inget vad jag kan se, då del flesta jag pratat med ger ungefär samma svar.

:(

Eftersom jag tydligen mot min vilja har blivit citerad i denna tråd så ska jag väl förklara min syn på det hela. Jag tänker börja med att styrka det som står ovan, det där saxade NorthQ rakt ur en konversation med mig.

Det råkar vara så att jag är ganska emot att möta folk "seriöst" om jag inte vet vilka de är, helt enkelt för att undvika att göra bort mig. Ur min synvinkel bör man känna sina begränsningar, om andra tycker om skämma ut sig i onödan så visst. WPT blev jag tillfrågad om jag ville spela mot utan att få veta något om vilka de var, vilken nivå de lirade på, och på vilket sätt tävlingen ifråga skulle gå av stapeln.

Sedan kan jag avslöja att den seriösa delen av vårt sällskap som spelar för att det är kul med poker och för att utveckla vårt spel gärna skulle spela mot gänget i fråga, men inte för att någon tomte som tror att han talar för hela gruppen har startat ett ordkrig a'la fjortis på pokerforum.

Så huruvida jag är feg eller inte lämnar jag till vem som nu är intresserad av att fälla en sådan bedömning (det är då inte NorthQ, som uppenbarligen inte vet mycket om mig varken som person eller pokerspelare).

Och till NorthQ :

Om det är såhär du driver din "pokerklubb", genom att göra mig till syndabock för att du inte får leka vilda western bakom balla solglasögon och skrika all-in en kväll mot WPT, då kan du räkna mig ur medlemsregistret, och sen kan du göra precis vad fanken du känner för. Vill du ha mig närvarande vid framtida evenemang kan du :

1 ) Fundera en gång extra innan du postar något som kommer ur en konversation med mig utan att fråga

2 ) Fundera på om en ursäkt för att du inför publik kallar mig feg är på sin plats.

// Hans a.k.a. [ooop]

Postad

Ursäkt

Ber så mycket om ursäkt för Saxningen mot din vilja, det var en icke igenomtänkt handling. :(

Respons på din kritik

Sen ger du lite orättvis kritik vad det gäller ordkrig mot WPT (om jag förstått ditt inlägg korrekt) Vi har aldrig ordkrigat med WPT, endast funnits ett förslag om en klubbmatch för att det skulle vara en kul grej.

De andra som battlar vet jag ej vilka de är och jag ser att det är helt och hållet på ett skämtsamt och vänligt manér.

Ursäkt

Sen hur du är som person (feg eller icke feg) ska jag inte bedöma självklart. Var bara trist att så få visar intresse och speciellt du, när jag själv tycker du är den absolut bästa pokerspelaren i vårat gäng (inte enbart för dina bedrifter i TSOP)

Förklaring

Sen skulle jag väl inte påstå att TEP är mitt mer eller mindre någon annans eftersom vi egentligen bara ett gäng som behöver någonstans att posta. Att jag blev "klubbvärd" beror på att det var jag som tog initiativet att försöka få igång en sån här tråd efter påtryckningar från QoS. Att Zalon ocå blev det beror självklart på att han bad mig få vara det.

Övrigt, icke till att ta åt sig av

I övrigt är det rätt intressant att du postar för första gången postar i TEP:s tråd när du fått lite orättmätig kritik, men vad vet jag du kanske varit mkt upptagen och inte haft tid att titta in här förrän nu. Fortsätt gärna med det. Om man ska nu hitta något positivt i detta tumult.

Ber igen så hemskt mycket om ursäkt. :(

Postad

känns som att ni har lite interna frågor att arbeta ut innan det blir något framtida samarbete. Hör av er när ni är redo.

(eller håll utkik när vi kör turneringar och kom till Vaxholm och va me)

/Dahlberg