Gå till innehåll

Eventuellt: TEP vs WPT tävling


NorthQ

Recommended Posts

Som nyckelspelare i team Waxholm Poker Tour så delger jag mitt intresse direkt.

Mitt förslag är ett dubbelmöte, (dvs en match i Waxholm och en i täby)

Nånstans mellan 4-10, helst 9 spelare per lag (lagen tas antingen ut av lagkapten eller genom kvalturnering)

 

Matchen gäller turnerings holdem, förslagsvis tre sex-manna bord med tre spelare från varje klubb på vardera bord. Sen går de två segrarna från varje bord in i final bordet. Man får poäng för de fem första platserna, typ 1-6poäng, 2-4p, 3-3p, 4.2p, 5-1p.

 

Totalsegrare blir den klubb med mest poäng. Priser och buy-in:

Buy-in totalt 200 för hela turneringen. Man får 50kr för varje individuellt poäng, det blir 1600kr i individuellt utdelade slantar. Plus att vinnande klubb delar upp resten av stålarna mellan spelarna. vilket är 2000kr

 

Det var mitt förslag det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon, detta kommer bli kul om lyckas enas över hur vi ska spela!

 

Som nyckelspelare i team Waxholm Poker Tour så delger jag mitt intresse direkt.

Mitt förslag är ett dubbelmöte, (dvs en match i Waxholm och en i täby)

Nånstans mellan 4-10, helst 9 spelare per lag (lagen tas antingen ut av lagkapten eller genom kvalturnering)

 

Matchen gäller turnerings holdem, förslagsvis tre sex-manna bord med tre spelare från varje klubb på vardera bord. Sen går de två segrarna från varje bord in i final bordet. Man får poäng för de fem första platserna, typ 1-6poäng, 2-4p, 3-3p, 4.2p, 5-1p.

 

Totalsegrare blir den klubb med mest poäng. Priser och buy-in:

Buy-in totalt 200 för hela turneringen. Man får 50kr för varje individuellt poäng, det blir 1600kr i individuellt utdelade slantar. Plus att vinnande klubb delar upp resten av stålarna mellan spelarna. vilket är 2000kr

 

Det var mitt förslag det

 

Menar du 200 kr totalt, dvs för både "hemma och bortamatchen" som du har lagt som förslag eller 200 kr per event?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han mena 200 för både borta och hemma match.

 

tror vi får svårt att skrapa ihop 9 spelare till detta evenemang men 6 pers går nog. och då funkar samma upplägg fast med 2 bord istället.

och poäng till de 4 som når finalbordet.

 

Måste höra intresse med medlemmarna, har en känsla av att folk i vår lilla klubb kan tycka 200 är mkt. Så täker därför föra förfrågan vidare med valbarhet av 100 eller 200 SEK..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men 100 kr per event borde väl inte vara så svårt att fixa fram, det är ju löning snart ;)

Ponera då att vi blir tolv man totalt på två sexmanna bord och två (tre röstar jag för då det blir sex på finalbordet isf) går vidare från varje bord. Ska det brytas efter en bestämmd tid och de med mest chips gå vidare eller ska vi spela till det bara återstår x antal spelare på varje bord. Om vi går efter det sistnmända förslaget så kommer det antagligen ta olika lång tid innan båda borden är klara.

 

Annars skulle vi ju kunna köra som en vanlig turnering, alltså vi bestämmer att sex man går vidare till finalbordet och att om ett bord skulle vara nere på fyra man och det andra fortfarande sex man hoppar lowstacken över. Men då skulle det ju ev. kunna bli dålig fördelning dvs. waxholmare på ett bord och täbybor på ett annat efter ett tag om det vill sig illa. Mycket att fundera över ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som lagkapten i WPT uteslutar jag Falck från laget, nääää då ;) Vi klarar oss aldrig utan en av våra nyckelspelare! :D (och jag kanske inte riktigt är vår lagkapten, låter klubbvärden Rutger ta hand om den rollen)

 

Hur som helst så kommer jag med ett ytterligare förslag. Det är ett annat gäng från Täby som brukar lira med oss från WPT, vad sägs om en treklubbs-turnering? Sex pers från varje lag? Skulle bli grymt roligt... Men då återstår frågan om det ska vara 2 eller 3 events. Som sagt, mycket att fundera på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Annars skulle vi ju kunna köra som en vanlig turnering, alltså vi bestämmer att sex man går vidare till finalbordet och att om ett bord skulle vara nere på fyra man och det andra fortfarande sex man hoppar lowstacken över. Men då skulle det ju ev. kunna bli dålig fördelning dvs. waxholmare på ett bord och täbybor på ett annat efter ett tag om det vill sig illa. Mycket att fundera över ;)

 

Finnesen med att ha två spearata bord som möts i ett finalbord är att det blir just ett klubb möte, dessutom kan det bordet som blir klart först agera hejarklack för att höja stämningen runt evenemanget ;)

 

För övrigt så kan det bli tufft att skala ner hela eliten från Waxholm till bara sex spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tittar på er klubbtråd verkar ni mycket mer organiserade än vad vi är.

 

Tar ajg som en komplimang :)

 

 

Jaja, iallafall. Dax att gudfadern kliver in i ringen. Mitt föslag är att vi kan lira 2 st 8 mannabord med 4 utvalda från varje klubb sitter på varsitt bord. När det är 8 spelare kvar kör vi finalbord.

 

 

Man får först lägga upp en tråddär man får nominera vilka man tycker ska försvara klubbens färger och sedan en vote på vilka som ska vara med där alla får rösta.

 

Alternativt så får klubbledarn välja ut 8 pers från sin klubb som han tycker är bäst. Detta kan dock bli ett problem i en kompisklubb som vi båda verkar vara. "men jag är ju din kopis, buhuhu" osv osv.

 

 

Så alternativ 1 tycker jag är bäst.

 

 

Och sen verkar det vara självklart att vi ska lira NL Holdem så då kan vi lika gärna klubba det nu så vet vi det, ok??

 

 

 

Folk från TEP som vill ha kontakt med mig får PMa mig här på pokerforum så kan vi talas vid.

 

MVH /Dahlberg - WPT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jaja, iallafall. Dax att gudfadern kliver in i ringen. Mitt föslag är att vi kan lira 2 st 8 mannabord med 4 utvalda från varje klubb sitter på varsitt bord. När det är 8 spelare kvar kör vi finalbord.

 

 

MVH /Dahlberg - WPT

 

Problemet var att TEP kanske inte fick ihop så många, vi skulle ju kunna fixa fram tjugo man om det vore så, så det är upp till dem hur många vi ska köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är iaf ingen jättebrådska med allt detta..ska ta upp detta med de som inte brukar titta in här så ofta.. på nästa event...senast söndag den 25:e sep.

Och kommer nog då kunna säga hur många vi har till förfogande.

 

Tills dess, chilla lite :P , men snacka gärna på mer om strukturer och varianter av spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Man får först lägga upp en tråddär man får nominera vilka man tycker ska försvara klubbens färger och sedan en vote på vilka som ska vara med där alla får rösta.

 

Alternativt så får klubbledarn välja ut 8 pers från sin klubb som han tycker är bäst. Detta kan dock bli ett problem i en kompisklubb som vi båda verkar vara. "men jag är ju din kopis, buhuhu" osv osv.

 

 

Så alternativ 1 tycker jag är bäst.

 

OK, det kan jag pilla lite med. Om det blir så att tävlingen går av stapeln i Waxholm så har jag stenkontroll så det är lugnt. I täby har jag inte lika bra kontroll

 

MVH /Dahlberg - WPT

 

Ok Rutger, nominerings ideen låter bra, men annars tycker jag att som jag tidigare har skrivit att man kan köra en kval turnering också.

 

Sen tycker jag fortfarande att ett dubbelmöte skulle kännas lite bättre än ett enkelmöte, så man slipper snack om uppgjord lottning, pressen från hemmapubliken och fel marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen skulle vi ha kvalspel mellan TEP och SPT om en match mot störrebröderna från fiskeorten i norr

 

Egentligen skulle inte WPT få vara med eftersom varje gång "SPT" kommer till waxholm så blir WPT skinnade ;)

 

Skämt åsido är vi ett gäng på minst 6-10 pers som mer än gärna är med spelar!

 

/Leffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...