Gå till innehåll

Spela onlinepoker på Pocket PC?

StoffeT

Recommended Posts

Lobtec, JaveaME är mycket bättre än J2ME, eller nåt... ;)

- QoS

Fortsätter lite på denna tråd ..

Är lite sugen på att köpa mig en handdator med WLAN och du QoS som verkar ha lite koll kanske kan svara på detta, eller någon annan som har en Pocket PC 2003?

Med en bra webläsare till pocket pc med rejält stöd för java, borde det inte då gå att spela på t.ex betsson som har en javaclient? Funderar på att köpa en HP 4700 och den har juh 480x640 upplösning och om man flippar den tycker man juh at man borde få plats med ett bord? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delar av denna ite från mobilpoker tråden. :)

Problemet med att köra på en PPC är dels att det inte finns en bra JRE för PPC, sen är processorn och grafikchipsetet (om man nu kan kalla det chipset) så pass kraftfullt att hantera Swing. :(

Den enda lösningen som jag kommer på spontant är att köra en Table PC eller en lite bärbar (typ FSC P7010), men då landar man på en minst 5 gånger så dyrt och mycket mindre smidigt. :(

- QoS

Länk till kommentar

• 11 months later...

Tänkte höra om det finns något nytt på denna fronten?

Har lite funderingar på att köpa en Qtek s200, såhär står det under Specs:

"JAVA virtual machine (J2ME, CLDC1.1, MIDP 2.0) "

Vad tror ni (Qos) om möjligheten att spela på t.ex. B2B lr Ladbrokes webbbaserade klient? Något nytt kanske har hänt på 1år!

Länk till kommentar

jag har en qtek s200, har inte testat att spela poker på den dock, men den är för jäkla slö. 200mhz. sen har den vissa problem med minneskortet, kan tappa bort de lite då å då så man får ta ur de å stoppa i. (kan ju vara bara på min oxå iof) ja lyckas pajja högtalaren på den så ja har skickat den på reparation.

Sitter för närvarande med en ETEN OM600+ mycke trevlig maskin, dubbelt så snabb, lite kasst ljud som telefon, ska prova å lira på betsson eller nått nu så får vi se va den säger

Länk till kommentar

får inte igång javaversionen från 24hpoker iaf. på eten telefonen, och den kör windows mobile 2005 precis som qtek s200 använder.

för oss datanördar kan ja ändå säga att de är sanslöst lätt å programmera till wm2005, till skillnad från symbian som är de sämsta skräp ja gett mej på.

visual studio is the sht :)

Länk till kommentar